• Jennie med ie

Dricker ni grogg?

Om ni är på en fest där det serveras vin och öl till maten, plus alkoholfria alternativ då, och det senare dukas fram groggbord... går ni över till grogg då eller fortsätter ni med vin/öl? Vilket tror ni är vanligast?

• Svar på tråden Dricker ni grogg?
  • puss

groggbord finns det såna fester? aldrig hört talas om.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • lilla sandra

Håller mej till alkoholfria alternativ.
    Men när jag drack alkohol, de få ggr så var inte grogg nått som man längtade efter.

• MissKaos

Jennie med ie skrev 2009-10-31 14:41:24 följande:

Om ni är på en fest där det serveras vin och öl till maten, plus alkoholfria alternativ då, och det senare dukas fram groggbord... går ni över till grogg då eller fortsätter ni med vin/öl? Vilket tror ni är vanligast?
    Olika olika gånger.
  • SilverEmma

Jag har lärt mig (den hårda vägen) att inte blanda olika alkoholsorter...jag håller mig till antingen öl eller vin, vilket jag är sugen på...är inte förtjust i grogg.

• AnneSophie

Grogg?
    Dog inte sådant ut typ 1978?

Men nä, jag fortsätter på mitt vin.

(¯`°?.¸♥ moderatorsvart - en skapelse ur den cyniska och ironiska generationen ♥¸.?°´¯)
  • Jennie med ie
    AnneSophie skrev 2009-10-31 15:10:40 följande:
    Grogg? Dog inte sådant ut typ 1978? Men nä, jag fortsätter på mitt vin.
    Inte bland de som föddes typ på 40- och 50-talen verkar det som
  • puss
    Jennie med ie skrev 2009-10-31 15:11:32 följande:
    men bjud då, det uppskattas säkert! du vet ju vad dina vänner gillar bättre än vi.
    vad ska ni fira?
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • MissKaos

*muttrar*
  • AnneSophie
    Jag kollade just med mamma, född på 40-talet, och hon hade betämt för sig att hon inte hade druckit en grogg sedan mitten på 70-talet.
    Jag tror att det där med groggande kan vara väldigt lokalt. Dvs, jag tror att man "groggar" mer på vissa ställen i Sverige än andra.
    (¯`°?.¸♥ moderatorsvart - en skapelse ur den cyniska och ironiska generationen ♥¸.?°´¯)
Svar på tråden Dricker ni grogg?