• Jennie med ie

Dricker ni grogg?

Om ni är på en fest där det serveras vin och öl till maten, plus alkoholfria alternativ då, och det senare dukas fram groggbord... går ni över till grogg då eller fortsätter ni med vin/öl? Vilket tror ni är vanligast?

• Svar på tråden Dricker ni grogg?
  • Atamon

Någon grogg tar jag säkert (även om även jag lärt mig den hårda vägen att inte blanda för mycket ) men så räknar jag Gin & Tonic och Screwdriver till grogg pga dess få ingredienser. Jag tror att det är fler som dricker öl som också sedan dricker grogg

• Jennie med ie
    AnneSophie skrev 2009-10-31 15:15:47 följande:
    Jag kollade just med mamma, född på 40-talet, och hon hade betämt för sig att hon inte hade druckit en grogg sedan mitten på 70-talet. Jag tror att det där med groggande kan vara väldigt lokalt. Dvs, jag tror att man "groggar" mer på vissa ställen i Sverige än andra.
    Vi hade "groggbord" på vårt bröllop för 11 år sedan. Och det gick åt en del men inte alls så mycket som vi hade förberett oss på.
  • AnneSophie
    Jennie med ie skrev 2009-10-31 15:18:34 följande:
    Vi hade "groggbord" på vårt bröllop för 11 år sedan. Och det gick åt en del men inte alls så mycket som vi hade förberett oss på.
    Mesiga bröllopsgäster?

Räknas G&T som grogg?
    (¯`°?.¸♥ moderatorsvart - en skapelse ur den cyniska och ironiska generationen ♥¸.?°´¯)
  • puss
    Danitrass skrev 2009-10-31 15:23:09 följande:
    Undervisa mig: Vad menar ni är skillnaden på ett groggbord och ett drinkbord?
    grogg är väl bara sprit och läsk? eller juice, kanske.
    inte drinkar direkt.
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • Jennie med ie
    AnneSophie skrev 2009-10-31 15:21:28 följande:
    Mesiga bröllopsgäster? Räknas G&T som grogg?
    Det borde det göra. 2 ingredienser typ.... Men ute på puben kan den nog kallas för long drink också.
  • Trollet Ludenben

grogg?? det var ju sånt man drack som tonåring en god drink i såfall men inte grogg...

Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • MissKaos

En drink har tre eller flera ingredienser -varav en tjockare. Annars är det en grogg..

• Användarnamn är för mesar

billig läskeblask + billig suspekt rysk vodka funkar finfint när man vill bli dyngrak snabbt!

• MissKaos

Användarnamn är för mesar skrev 2009-10-31 16:17:43 följande:

billig läskeblask + billig suspekt rysk vodka funkar finfint när man vill bli dyngrak snabbt!
    Sant. Det gör det att dricka spriten rakt av med.
Svar på tråden Dricker ni grogg?