Dricker ni grogg?
Om ni är på en fest där det serveras vin och öl till maten, plus alkoholfria alternativ då, och det senare dukas fram groggbord... går ni över till grogg då eller fortsätter ni med vin/öl? Vilket tror ni är vanligast?
Om ni är på en fest där det serveras vin och öl till maten, plus alkoholfria alternativ då, och det senare dukas fram groggbord... går ni över till grogg då eller fortsätter ni med vin/öl? Vilket tror ni är vanligast?
Nä, är inte förtjust i grogg direkt - men gärna en drink eller två! För övrigt håller jag mig till vin alternativt öl.
Riktiga kvinnor börjar med groggen och däckar i hallen innan 22.
Användarnamn är för mesar skrev 2009-10-31 16:22:21 följande:
Här går vi nog mellan öl och grogg på fester. Visste inte att det dött ut på en del ställen. Jag är född 78 och frugan 79 och vi dricker då grogg på fest.
Renat och coca cola är ju en klassiker, men jag föredrar nog appelsinjuice. Frugan brukar variera mellan olika fantasorter.
Grogg hä gött hä.......;)
Nä inte grogg - usch - hemska minnen:) Vin är suveränt!
Dricker nästan enbart grogg.
Får kväljningar av vin och öl... Till mat så
dricker jag läsk om det finns.
Användarnamn är för mesar skrev 2009-10-31 16:22:21 följande:
Om jag får välja mellan Öl,vin och grogg så blir det grogg ..
Men annars gillar jag varken öl,vin eller grogg eller jo "egen tillverkade" vindrinkar blandar lite dricka och vin då blir det rätt så drickbart
Tar nog ett par drinkar och fler glas vin efter det.
Grogg, det var länge sen...
Grogg är ju Sprit och det man råkar ha hemma, inkl Mjölk.
Näe jag dricker bärs och kanske en whiskey då & då
Efter som jag inte gillar varken öl eller vin men älskar groggar och drinkar då dricker jag även det till maten Hehe sen har jag turen/oturen att jag tål hur mycket som helst och blir inte speciellt full bara för att jag dricker det istället, sen tycker jag att det är gott till mat. Vet att det är konstigt och inte speciellt stilfullt, men det är inget jag strävar efter att vara ändå
mm en grogg, eller drink, eller vin.. skulle vara gott.. men inte än på ett tag. bebis i magen.
annars varierar man sig efter humör =)
öl... Mmm. älskar öl men skulle nog runda med nån grogg oxå. :0)
När jag var ung (innan 36 år...) hade jag gått över till groggarna, nu vid 40 spyr jag bara av sprit så jag fortsätter med ölen eller vinet