Inlägg från: mammizen |Visa alla inlägg
  • mammizen

Umeåmammor hösten 2005 (19)

Glömde svara Jesper har INTE blivit sjuk. Däremot har han haft hosta i 4 veckor så jag tror att han redan haft det här i en verklig lätt variant. Finns tydligen de som kan ha bara hosta och inte vara sjuka alls!

• mammizen

Snillis: För Julias del så var hon på dagis på måndagen helt pigg och glad, när jag hämtade henne vart hon ledsen varpå jag frågade personalen om hon varit grinig. Nej, hon har haft full fart hela dagen sa de. Sedan när jag kom hem hade hon hög feber och orkade ingenting så det gick fort från frisk till sjuk. Vilket jag hört är ett vanligt tecken på just influensa. Låter mer som "vanlig" förkylning för dina två.

Mamma till 1: Så trist med dödsfallet men GRATTIS tills bröllopsplanerna. Pratade med döden med Jesper häromdagen och han frågade när jag skulle dö och jag svarade att jag ska bli lika gammal som gammelmormor blev, jaha, 45 år då är man ju jättegammal svarade han

• mammizen

Hello: Bra då är vi oss dig tycker jag Men att baka scones lätt inte som ett projekt jag skulle vilja göra med barnen men du är väl en härdad bakarkvinna har jag förstått. Förstår inte att det funkar för dig för mina barn kletar ju ner hela köket när vi ska göra något tillsammans Ska vi göra en lista??

• mammizen
    9oktober skrev 2009-11-16 20:09:57 följande:
    Mamma till 1: Roligt med bröllopsplaner men trist med dödsfall. Har hört att barn sörjer "i ränder" - var det kanske någon här som sa det? Att de ena stunden är jätteledsna för att nästa stund tänka på något annat och stoja precis som vanligt. När min mormor dog kunde jag inte låta bli att le åt W "Varför ska hon ligga i en skattkista?" var den första frågan...
    Så sött sagt!
  • mammizen

9oktober: Jag är ju helt arbetsskadad men jag tycker definitivt man ska vaccinera sig. Vem vet hur sjuk Julia hade blivit om jag inte fått behandling insatt på henne? Sedan har de inte alls ändrat sig om att de inte ska vaccinera de små barnen bekymret med det hela är att man INTE ska vaccinera barn som är äggallergiker och hur sjutton ska man veta det på 6 månaders barn som man kanske inte ens börjat ge smakportioner till?? Därför har vi valt att inte lägga till dem i texten för vaccineringen utan avvaktar ett utlåtande från barnläkarföreningen (tror jag det var) över hur man ska göra. A har nog ätit ägg ett tag och om han inte reagerat på dem så är det ju lugnt.

• mammizen

9oktober: Aftonbladet är INTE en säker källa Börjar tycka att den är precis som vilken skvallertidning som helst faktiskt.

M-mamma: Har Nora fått MPR sprutan och tålt den så kan hon även ta influensasprutan. Den innehåller även den spår av ägg eftersom vaccinet odlas i ägg. Varför man avvaktar är som jag skrev tidigare bara för att säkerställa att inga barn får en allergisk chock av vaccinet och då kan man inte ge vaccin på BVC utan på sjukhus istället. (För barn som är allergiska, tror man avråder från barn med atopiskt eksem, äggallergi och om föräldrarna är multiallergiska).

Enligt våra råd så ska man ju vaccinera alla som inte har ett positivt prov så för min del innebär det att jag ska vaccinera Jesper men det känns ju onödigt eftersom jag tror han redan haft den. Känns bara så drygt att ta ledigt för att köa för ett vaccin som han kanske inte ens behöver? Fast mina läkare råder mig ändå att göra det

Hello: Vi kan självfallet vara här oxå på fredag. Känns bara bekvämt att vara hos någon i närheten Men barnen och jag bryr oss inte för fem öre om ni har stökigt hemma, mina är så vana vid sånt hemmavid så Jesper t o m sagt på dagis att min mamma städar aldrig

• mammizen

Hello: Visste inte jag heller Förstod ju redan igår att dina barn var sjuka så jag och Jenny möttes upp på dagis.

Nån som har lust att hänga med oss på ljussagan Ljusfén och stjärnorna som de kör gratis i Vänortsparken i helgen. Jag och Jelon har tänkt gå dit med barnen nu på söndag.

• mammizen

Kaya: Kul att höra ifrån dig. Det var inte igår

Hello: Kl 16.00 och 16.45 är det. De på dagis sa att det skulle bli sol på söndag så jag håller tummarna för att det stämmer. Tror inte vi har lust att gå om regnet öser ner heller

• mammizen

A-K: Kram till dig! Lite för mycket elände på en gång kan knäcka den bästa. Kanske du och mannen skulle försöka åka iväg på något bara ni två så du får lite miljöombyte om det är möjligt förstås.

Angående ljusshowen så för mig skulle 16.45 passa bättre för då kan barnen ha fått ätit innan. Vaknar ju så tidigt så de är hungriga tidigt. Tänkte att man kunde mötas där i hörnet på parken som vätter mot Utekompaniet eller vad affären där heter. Typ kl16.35. Sover hos syrran i Pengsjö ikväll så vet inte riktigt när jag kommer in till civilisationen igen. Men så skönt att få äta middag när någon annan lagar maten. Barnen älskar att vara där och busa med sina kusiner. Vi har s jungit sing star Abba och nu ser de stora på Robinson. Mina små sover sött och jag zippar på ett vinglas

• mammizen

Blev snopen att det var så kort men samtidigt bra då vi inte heller hunnit med middagen riktigt som planerat. Så var rätt så griniga ungar till mat här hemma men Jesper gillade det jättemycket i alla fall så det var ju tur. Han har funderat länge och väl här hemma hur han ska få upp de fallna stjärnorna igen.

Min äldsta bror kommer från Stockholm imorgon så jag har bjudit alla syskon på middag hemma. Mysigt. Vi ses så himla sällan. Tror inte vi varit allihopa samlade sedan mormors begravning Sedan ska vi gå på förhandsvisningen av Luftslotten som sprängdes och på tisdagmorgon åker jag till Stockholm för en 2-dagars kurs och hör och häpna. M ska ha barnen!!!! Det går framåt här oxå.

Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)