Inlägg från: mammizen |Visa alla inlägg
  • mammizen

Umeåmammor hösten 2005 (19)

Lina: Grattis!!! Alla goda ting är tre Jag har aldrig sagt något förrän typ vecka 20 på jobbet men jag är ju stor i mig själv och har aldrig haft någon klotmage från början utan mer allmänt bred För dig som är tunn så borde det vara lite klurigare att dölja, fast folk är ju finkänsliga och vill väl inte gärna påpeka att du blivit lite rund Finns ju inget värre än att gratulera till barnet till någon som "bara" gått upp i vikt. Men ring dagis och hör om gipsning. Kanske går att göra någon special då du inte ska bära henne själv? Tråd här med samma frågeställning.

www.familjeliv.se/Forum-4-46/m45761506.html

Hello: Enligt min syster så skänker folk bort pianon. De fick ett nyss från Liljaskolan om de tog hem det själva. Men om man ska stämma dem ordentligt av någon som kan kostar det flera tusen kronor Annars har jag skippat nyårslöften för jag håller dem aldrig

Julia har börjat kissa i pottan jättemycket själv. Skönt. Märker vad mycket det gör att man är hemma med dem lite och har tid och ser när hon är nödig. Hoppas hon blir blöjfri snart

• mammizen

Nån som har en tillförlitlig termometer på Tomtebo? Min visar -16 men alla säger att det är så kallt så jag blir lite fundersam om det är ännu kallare än så. Igår höll jag på att frysa ihjäl när vi var ute och det blåste oxå

Nån som vet var de har mössorna till Didrikssons overallerna. Var på team sportia igår där de reade overaller men inga mössor. Skulle vilja ha en sån där som man knäpper under hakan på Julia i rosa.

• mammizen

Jag är en djupt störd människa inser jag. Idag hämtade barnens pappa ungarna på morgonen och jag tänkte ha en lugn dag! Vad gör jag då?? Jo, helt plötsligt tvättar jag soffklädseln från vällingstänk, städar bort julen plus rensar på vinden samt storstädar från topp till tå. Vojne Vojne! Säger tala om allvarlig störning. Tur att J har bjudit ut mig på Droskan ikväll med bio efter det så att det inte bara blir städmani

Snillis: Visst känns de stora när de far hem med kompisar! Fast det är väldigt skönt oxå. Jag har alltid försökt få med mig ungar hem med Jesper eftersom han oftast är hur snäll som helst då. När vi är bara vi så måste ju jag aktivera honom om det inte ska bli en massa gnäll. Förresten du som var på Leos igår finns det motorvärmare man kan låna där?. Ska dit imorgon och är lite orolig när det är så här kallt ute. Har ju aldrig haft min bil på vintern ännu eftersom jag köpte den i våras så jag vet inte om den kan trilskas i kylan ännu.

Jelon: Jag vet inte riktigt vilken köldgräns de har på dagis men -20 är gränsfall tycker jag. Julia blir så otroligt narig om kinderna när det är kallt. Tror inte de fryser i åkpåsen men ansiktet är ju alltid oskyddat även om de står i lä Julia och Jesper är på dagis på fredag. Får de sällskap?

• mammizen

Åker till Östersund med jobbet de första datumet men sen kan jag

Middag på stan kl 18

Ons 27/1
    *Jenny

Tors 28/1
    *Jenny

Tors 4/2
    *Jenny
    *Terese
    * Denise

Är så less. Hann jobba bara två dagar innan sjukdom slog till. Igår när jag hämtade Jesper så var han supergnällig och när jag kollade febern hade han 39,4. Sov i min säng inatt och var superhet och låg och yrade halva natten men så imorse har han 37 grader och är hur pigg som helst. Märklig sjukdom? Hoppas att det håller i sig så kan jag ju jobba imorgon! Har inte råd med mer VAB
  • mammizen

Måste skriva en grej jag funderade på. Igår när jag hämtat barnen på dagis så kom det en kille gående mot oss och han var lite lik barnens pappa så Julia gick emot honom och sa pappa, pappa glatt. Då svarade killen - jaha här kommer du och bjuder ut dig till vem som helst!!!! Säger man så! Jag kanske är överkänslig men jag tycker det lät mycket illa!!

(Hoppas flest kan den 4/2....)

• mammizen

Inlägg terror i hemmatristessen men jag undrar om nån vill ha en extra vinteroverall storlek 80 så hojta till. Jag fick en till lillan som hon fick ha fram tills snön kom. Nu har hon växt ur den så jag kan ändå inte använda den längre och det är inget "känt" märke så ingen skulle köpa den men den är helt funktionsduglig dock kanske inte så snygg direkt

• mammizen

9oktober: Angående kalas så tror jag barnen är nöjda med nästan vad som helst. Vi har en mamma på vårt dagis som pyntar allt ut i fingertopparna och såna som inte gjort det och Jesper har varit lika nöjd för det De är ju inte så stora ännu så det spelar roll. Däremot så var det faktiskt första året 2009 vi hade kalas och barnen stannade UTAN föräldrarna. En rolig grej man kan göra om man vill bjuda väldigt många, typ alla på dagis är ju att man lägger en lapp i allas fack att ni ska ha kalas på Leos och de som vill komma lägger kostnaden i ett kuvert och inte köper några presenter. Så hade två barn gått ihop för ett tag sedan och gjort på Jeppes dagis och det måste ju vara det absolut enklaste kalas man kan ordna Funderar starkt på något sådant i år eftersom vår lägenhet är så pyttepytteliten.

• mammizen

Zandraw: Shit vad otäckt det lät! Men skönt att höra att det gick bra. Kram till er.Tror knappast gästerna bryr sig om städningen, det är alltid en själv som stör sig men en sån här gång måste man ju vara förlåten. Huuu, suttit på akuten hela dagen ni måste ju vara helt slut!

Kollberg: Irriterad blir man väl inte på de föräldrar som ordnar kalaset upp till minsta detalj snarare undrar man hur sjutton människor hinner och så får man lite dåligt samvete över att man själv beställer tårtan på ICA Maxi Men det är väl tur att alla är olika, grejen är den att jag tror Elsa skiter fullständigt i vilket som det är ju du som bryr dig. Tycker Leos är grejt om man ska bjuda MÅNGA annars är det ju väldigt opersonligt eftersom de försvinner åt olika håll förstås. Ett roligt kalas som minde äldsta bror hade i STockholm var när de fick låna en nattklubb och hade barndisco med fruktdrinkar till alla ungar. MYCKET uppskattat av både stora små Själv vill jag ha prinsesskalas till Julia. Hon fyller 2 år så inte är det hennes eget förslag.....

Själv har jag hälsat på en kompis som håller på och bygger hus i Bygdeå. Jag är grön av avund över hur det huset blir. VILL HA!!!! (Fast kanske inte i Bygdeå förstås).

• mammizen

Jelon: Guuuud vad härligt med utlandssemester. Det är ni verkligen värda och så perfekt att ha barnvakterna med. En vecka är i längsta laget i alla fall för Alva, tror Agnes skulle gå galant. Nu behöver ni oroa er alls och all-inclusive är det absolut barnvänligaste man kan ha. När jag åkte på sånt behövde man ingen stor reskassa med sig alls Hade gärna hittat på något idag men Jockes släktingar kommer på besök. Och stackars dig med en förkyld man hemma, förstår att du vill rymma fältet för de kan verkligen vara för synd om dem såna gånger

Jag vill oxå åka utomlands innan skolavslutningen då är ju priserna mycket bättre. Får se om M kan ta barnen en vecka då åker jag och J på studs, är ju inga bekymmer för dem tror jag mest jobbigt för mig som tycker de har växt när de varit hos sin far en hel helg

Busfröet: Tycker faktiskt att det var lite FÖR mycket gulligull (tror de som känner mig garvar lite nu och tänker är det möjligt), men typ nu smakar dottern på cup-cakes nu dricker hon saft och så den där jätterosetten...ha..ha.... men godispåsarna till kalaset var ursöta

• mammizen

My05: Din sambo vill nog helt enkelt inte bo i hus för att störa sig på saker som trädgården verkar ju lite märkligt

9okt: Jag tänker något för barn men sedan blev jag fundersam och började undra om det var något snuskigt. Minns bara när jag skulle söka en bild på en fladdermus till vår jobbtidning angående rabiessmitta. Kan säga som så att inte var det djurarten jag fann när jag sökte på nätet Huuu.....

Umegullan: Gillar mer färg i sovrummet, då har jag trivts bäst förutom en gång under period när man skulle ha färgstarkt i alla rum när jag hade korallröda väggar det var INTE trivsamt. Nu har jag någon beige-gul nyans som var där när jag flyttade in. Skulle jag själv välja skulle jag ha fondvägg bakanför sängen och enfärgat resten gärna grått eller beige i varma toner.

• mammizen

Verkar som alla vill boka den 4:e så nu är den andra stora frågan VAR ska vi äta?? Eftersom vi blir några stycken tycker jag det vore skönt med ett ställe där vi kan boka bord eftersom jag i julas sprang runt på alla pubar utan att lyckas hitta ett ledigt bord för 6 personer och till slut hamnade på Ronyas för det var enda stället vi rymdes på Jag gillar allt utom indiskt. Skriv förslag på matställen vi kan gå till.

Tors 4/2
    *Jenny
    *Terese
    *Denise
    *Pernilla
    *Sandra
    *Christel (det står ev. borta i Hs del av kalendern, men kanske jag kan. {#lang_emotions_smile})
    *AK
    *Helena

9oktober: Låter som en bra idé men jag undrar om det verkligen finns underlag för TVÅ lekställen i lilla Umeå. Tror inte jag åker iväg till Brännland om det finns ett ställe inne i stan, fast då måste jag ju se att barnen trivs där oxå förstås.

• mammizen

9oktober: Glömde skriva att Jesper sover fortfarande inte hela nätter och han är ju över 4 år medans Julia sover som en stock från kl 19 till kl 8 på morgonen!!. Tror dock att man får vara lite konsekvent för att få det att fungera. Fast varför provar ni inte att ge honom mer välling på en gång?  Julia dricker 3 dl välling till kvällen. Kan ju vara värt att testa.

• mammizen

Snillis: Och det var väl där de försökte lura dig och dina arbetskamrater och la på extra saker som ingen beställt Tycker vi kan stryka TC och Droskan oxå eftersom vi varit där med. Droskan var i och för sig länge sedan men de har som blivit sämre med åren tycker jag. Enklast är att alla som ska gå lägger sin röst på var man vill gå och stället som får flest väljs. Är det någon som vill ha fler alternativ skriv till dem då

Garaget (3 rätters för 295) 
    Angelini - Denise
    Tapas
    Norrlandsoperan (Spansk/norrlänsk buffe med kaffe o efterrätt för 160 kr)

Själv ska jag gå på Rex ikväll. De har januarirea. Halva priset på a´la carte menyn. Mums! Det som är extra roligt är att jag ska gå med mina gamla klasskompisar från gymnasiet. Var inte igår. Lite trist dock att det börjar droppa av folk nu och vi ska träffas om en timme

• mammizen

Jag har bara varit och ätit på Angelini med jobbet så jag hade ingen aning om att det kostade så mycket. Maten var helt super i alla fall. Norrlandsoperans afterwork är gudomlig men jag har hört att temabuffén inte är lika bra som fredags. Men det kanske kvittar då fredagsbuffen var den bästa afterwork jag nånsin varit på så kanske temabuffen är helt okej Men vad sjutton är News för nåt?? Vad har det hetat innan och när var vi där?? Jag är nöjd med vad som helst så länge det INTE är indiskt som jag fullkomligt avskyr! Men ska vi på Norrlandsoperan tror jag vi måste boka redan nu för det stället är otroligt populärt, när jag var där för 2 veckor sedan var det totalt fullbokat.

Jag har oxå blivit snorförkyld.... Hosta, snuva och värk i kroppen Och jag som ska på konferens på onsdag. Blir ju kul att flyga om jag är så här förkyld, brukar göra så ont i öronen så det är rena tortyren.....

• mammizen

Snillis: Perfekt. Ser verkligen fram emot att gå ut och äta med er alla på torsdag. Är ju evigheter sedan sist känns det som 

Måste berätta vad jag var med om på Östersunds konferensen. Vi var bokade till hotell Clarion i Östersund och jag hade ju läst att George Clooney skulle bo där i Aftonbladet. Kändes rätt hopplöst att vi skulle se honom eftersom det var vakter utplacerade överallt med listor på gästerna på var man fick gå och inte så jag tänkte han sitter nog bara på sin svit och beställer room service. Döm om vår förvåning när vi på kvällens middag på en japansk restaurang i stan in kommer Clooney och hans gäng!!! Värdinnan höll på att svimma tror jag. Kändes faktiskt lite overkligt även om det inte är någon av mina "största" idoler. Vi försökte ta lite kort men det var inte populärt och hans livvakter eller vad det nu var blev riktigt sura så till slut gick jag fram och frågade om man fick ta en bild men NOOO! Skrek alla vid hans bord men en autograf fick jag och så önskade han mig god natt Ha..ha... den autografen är jag rädd om. Men en väldigt suddig bild finns på min sida på facebook. Går knappt se att det är han men han sitter längst in till höger och har helskägg. På torsdagen när vi skulle åka hem sitter jag och äter hotellfrukost och då kommer han gåendes med toppluvan på och gick runt precis som alla andra gäster i matsalen och plockade sin egen mat och satte sig vid ett bord. Fast nu var jag inte lika skämmig och trängde mig på  utan lät stackarn äta frukost i lugn ro! Det blev i alla fall en konferens som jag inte glömmer i första taget.

• mammizen

Kollberg: Superfina smycken. Hur gör man om man vill beställa??

Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)