Inlägg från: UmeGullan |Visa alla inlägg
  • UmeGullan

Umeåmammor hösten 2005 (19)

Det var roligt att se dig idag Kaksmulan... du kanske har sett piggare ut men du var ju iallafall på benen!
    Hade jag inte sniffat så mycket blommor så jag redan var sen på lunchrasten hade jag stannat och pratat längre med dig.

Angående Herman... så blir han ju upphettad i ganska många grader... så evt bakterier lär nog kolavippa... Han var ju jättegod!

• UmeGullan

Mammizen: Usch och fy vad trist ditt ex är! Trösta dig med att det är Dig och inte honom barnen kommer att besöka på hemmet, ifall inte han ändrar sig. Min erfarenhet är dock att det kan bli bättre om han skulle träffa en tjej med sunt förnuft. Så det är bara att hålla tummarna för att det blir så.

Hello: Att du törs cykla när det är så halt! Och tur att du inte skadade dig alltför mycket...

• UmeGullan

Kaksmulan: Oj, Grattis Grattis! Skönt att det gick bra fast du fick en störtblödning.
    Och tänk jag såg ju dig bara för några dagar sedan... När vi var hos Pernilla så minns jag att jag sa åt dig "Nästa gång vi ses så har du fått bebisarna... " Jag hade fel, men det var nära, tänk om barnen fötts i blomaffären ;-O Hade jag vetat skulle jag köpt en blomkvast åt dig när vi ändå sågs

Mammizen: Ja, ibland kan man önska att de på familjerätten kunde säga till när någon har värderingar som är helt upp åt väggarna... Men de måste väl hålla masken för att även de föräldrarna ska återkomma till nästa samtal... Men nog skulle det vara intressant att vara en fluga på väggen och höra vad de säger efter ett samtal...

• UmeGullan

Vi ska ha gemensamt barnkalas idag för Lillan och hennes kompis...
    Jag har legat varm och sömnlös i natt och är fortfarande varm, har nog feber och är lite yrslig... bara det känns lite jobbigt inför att hålla i ett barnkalas...

Men som vanligt... så klarar jag inte av min sambos dotter när jag mår piss...
    så nu är det villavillekulla här... sambon drog iväg med sina barn och om några timmar har vi barnkalas...

Jag ska finnas här och inte ta hand om tjejen fast hon är här... det är en helt omöjlig ekvation.... Och när jag ifrågasätter hur vi ska lösa saker och ting eftersom jag inte ska ta hand om henne då blir det cirkus förståss...

• UmeGullan

samtidigt tror jag att det är bra att allt kommer upp på bordet... för att lösa allt måste man ju visa på hur absurd situationen är...

• UmeGullan

samtidigt tror jag att det är bra att allt kommer upp på bordet... för att lösa allt måste man ju visa på hur absurd situationen är...

• UmeGullan

Kalaset gick bra iallafall!
    Värre är det med hur jag ska klara rollen som bonusmamma.... till ett av barnen... som jag misstänker har speciella behov (som man inte får prata om)...

• UmeGullan

Ny vecka nya möjligheter... barnen har åkt och jag har kommit ur min varannanveckas depression....
    Nu har jag bakat typ 128 lussebullar... man får lov att baka små bullar i år när saffranen är så dyr

Vi kommer gärna med på fikat på söndag och jag lovar att inte gråta i glöggen

Lussefika hos Pernilla söndag 13 december kl 14.
    *Pernilla - glögg med tillbehör
    *Terese - pepparkakor & ischoklad
    *AK-chokladpraliner & mandariner

• UmeGullan

Skumtomtar ska man inte förringa... när jag ammade Mimmi så blev jag helt galen i skumtomtar och åt enorma mängder...
    Men nu ammar jag inte så skumtomtarna räcker nog åt alla

• UmeGullan

Mimmi tackar
    Hon tog spruta nr 2 igår och blev lite febrig idag, fast spruta nr 1 gick bra... så jag är så glad att hon klarade av sitt kalasande före hon blev sjuk.

Mimmis mamma... dvs jag håller på att läsa en superbra bok... "Energitjuvar" av Ingalill Roos. Det är en gammal bok så den finns att få tag på billigt i pocket tex via adlibris.
    Rekommenderas till alla som har någon som är arg på er och om ni är arg på någon... MÅNGA pusselbitar har ramlat på plats...

Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)