creme fresh i kaffet??
kan man ha det? jag ska prova. i brist på mjölk hemma får man ta till desperata metoder.
kan man ha det? jag ska prova. i brist på mjölk hemma får man ta till desperata metoder.
Köp hem torrmjölk och ha som reserv...
Stoppa fickorna fulla av småmjölkförpackingar nästa gång då är på snabbmatsställe. Göm tre i frysen och plocka fram triumferande nästa gång världen håller på att rämna.
Men fy fan vad vidrigt
snusk!
Fy fan! Hade en gång fil i kaffet. Känns som samma sak!
Jag föll för att försöka göra svampstuvning med filmjölk en gång min gröna ungdom. Inte eller så smart. (Smaken gick väl an men utseendet var inte kul.) Så nu vet du TS: Syrade_produkter_skär_sig_i_värme
hahaha.... Dagens skratt Tack TS för Tråden.
Tycker synd om dig som var tvungen att dricka kaffet svart.
Köp 3dl röda mjölk & lägg i frysen & tina upp i micron så har du mjölk i akuta situationer,
Eller har du inget varken i frysen så gör en chokokaffe.
Blanda 4.5tsk Oboy i kaffet det är gott & går ner utan problem.
Och en gång i min ungdom skulle jag äta flingor, men mjölken var slut. Man tager vad man haver...renat! Fy djävulen, vad det smakade.
Är så glad att jag inte dricker kaffe, ser bara vad som händer med mina jobbarkompisar när kaffet av någon anledning uteblir på jobbet!
då är det bäst att hålla sig undan..hehe..borde nästan narkotikaklassas!
Gammal tråd men fick upp den när jag googlade på alternativ till mjölk i kaffet.
Kom på att jag hade en burk kokosmjölk hemma och det funkade skitbra! Så det är ett tips om man råkar ha det hemma när mjölken är slut! :D
Du kan frysa in mjälk eller kaffegrädde i iskuber, kanske en sådan iskubspåse med mjölk. En mölkisbit gör att du klarar dig i nödfall.