• Gosevännen

    Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 15

    Hej vänner, både gamla och nya!
    Välkommen till vår 15:nde tråd!

    Den här tråden är för alla kristna som är eller varit ofrivilligt barnlösa. Här stöttar, peppar och uppmuntrar vi varandra. Vi ber för och tillsammans med varandra. Alla kristna och ofrivilligt barnlösa är välkomna oavsett om man gör utredning, är under behandling och/eller gör IVF. Välkomna är självklart även kristna som funderar på och/eller är inne i en adoptionsprocess.

    Här hittar man också de som hängt med på tidigare trådar, men som nu väntar barn eller är nyblivna föräldrar. Det är roligt att ni tittar in och ger oss uppmuntrande ord på vägen!

    Här är de föregående trådarna:
    tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m9948902.html
    tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m12270855.html
    tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m15142571.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m18066559.html
    Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m21440965.html
    Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m24497105.html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m27432452.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m29968919.html
    Tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m32783257.html
    Tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m35389640.html
    Tråd 11: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m38176637.html
    Tråd 12: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m41238783.html
    Tråd 13: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m43731675.html
    Tråd 14: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m46278880.html

    Obs!
    Denna tråd är främst till för oss som är kristna samt barnlösa och vill stötta, uppmuntra och be för varandra. Diskussioner om kristen tro finns det andra trådar för.

  • Svar på tråden Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 15
  • Gosevännen

    Välkomna!
    Ser att jag skrivit 15:nde fel i trådstarten, det borde ha varit 15:de Ingen är felfri...

    Inser att jag hängt med sedan tråd nr 3, det är ett tag sedan vi var där...! Tiden går, men förhoppningsvis blir det vår tur en dag ännu!

  • druttann

    Tack för den nya tråden, Gosis!

    Sitter nu med min lilla sovande ögonsten i famnen, hon är snart ett halvår gammal! Helt otroligt vad tiden går fort! Funderar på i vilken tråd jag kom med i, någon av de första tror jag... Så tacksam för den här tråden, som hjälpte till o stöttade o bar, när jag själv inte orkade, när det var som tyngst... Tänker o ber för er som fortfarande väntar, att det snart ska vara er tur!

    *Tack Gud för bönesvar och tack att du fortsätter svara på våra böner
    I Jesu namn, Amen*

  • min o din
    druttann skrev 2009-11-07 17:30:50 följande:
    Tänker o ber för er som fortfarande väntar, att det snart ska vara er tur!*Tack Gud för bönesvar och tack att du fortsätter svara på våra bönerI Jesu namn, Amen*
    Instämmer med duffann!
  • Gosevännen

    duffan: Jag tackar Gud för ditt lilla mirakel (och alla andra som fötts av er som hänger/hängt med i tråden)!
    Även om vi inte är så aktiva här längre, betyder det mycket att ha en "plats att gå till" där folk är i samma situation som en själv!

    Vi fortsätter be och hoppas!

    Frid och välsignelse till er alla!

  • bara2

    Hej på er.

    Vi står inför IVF inom någon månad..... Är det någon som ur ett kristet perspektiv tycker att IVF skulle vara fel?Att man tex gör våld på Guds natur etc.... Själv vet jag inte vad jag tror.
    Kanske är det inte meningen att man ska ha barn, Gud har kanske tänkt något annat!?!
    Vet någon var man kan läsa mer om såna funderingar?

    /Nästan ensam om tanken

  • Frostflinga

    Bara2: Hejsan, jag hade sådana tankar innan vi gjorde IVF. Vi bad till Gud att att om det inte var hans vilja så skulle jag inte bli gravid på "konstgjord" väg...men det blev jag (på andra försöket). Jag tror att Gud sätter stopp för det om det inte är Hans vilja men det är viktigt att vi inte motsätter oss Guds väg. Han vet ju vad som är det bästa för oss. Det vet inte Vi!

    Gud älskar oss helt galet mycket, tänk på det alla vänner!

    Jag ber för er

  • Gosevännen

    bara2: Hej! Jag anser att endast Gud kan ge oss barn, läkare kan hjälpa till, men det är inte de som skapar barnet och låter det fästa i mig, utan det är bara Gud som ger barn! Är det inte Guds mening att ni/vi ska ha barn, så tror jag inte vi får några heller...! Bara Gud ger liv! Kram till dig!

Svar på tråden Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 15