Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

Tabby skrev 2010-01-04 23:55:19 följande:
    Testar igen...Ska någon till Matilde i PK huset? Skulle någon vilja köpa ett plagg till mig då och skicka ? Tycker 150 kr i frakt är väldigt saftigt (för vad jag förstår är det det det kostar för dem att skicka). Skicka gärna PM.
    Man får räkna med frakten + emballaget + jobbet. Är man ingen renodlad webshop tycker jag inte att 150 kr är orimligt. De har ju inga rutiner kring det och då blir både emballage och själva jobbet mycket dyrare än för en webshop som har det som daglig rutin. Även om jag själv skulle dra mig för att betala det iofs
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Stargirl
    Micjah skrev 2010-01-06 09:38:13 följande:
    Tjtar vidare... Sorry!Men..jag kontaktade webshopen där jag köpt den trasiga T88an och hon tar antingen emot den eller sänker priset med 100:-Är inte det lite lite? Ni andra med trasiga sidenband har väl fått 20%?
    Odd Molly har gått ut med en sänkning med 20% så du blir blåst bruden..... kontakta dem om att de måste ge dig en 20% rabatt som du har rätt till. Dock kostar det inte mer än 30-40 kr att laga men det är ju jobbigt att ta plagget till en skräddare osv.
  • Stargirl
    Milliemolly skrev 2010-01-05 20:45:47 följande:
    Tackar också för era svar om hearted tunic............som tyvärr var slut såklart MEN om någon gullig liten varelse här i tråden snubblar över den på rea i någon webbshop - please skriv i tråden! Den är så himla fin. Helst i almost black. Fick hem min velourhood i almost black från Zoovillage idag. Myyyyyyyyyyyyys, så bra med fraktfritt
    Jag tror det är ett sådant plagg som både OM lovers och även andra gärna vill ha. Den är nog slutsåld på de flesta ställen. Har inte sett den på rean på webshopar alls. Fysiska butiker kan ju ha den.
  • Stargirl
    Jo79 skrev 2010-01-06 19:46:36 följande:
    Usch vad trist med kopior. Egentligen har jag inte något emot att det kommer kopior på olika märken, men då vill jag som köpare veta klart och tydligt att det är en kopia. Lurad vill ju ingen bli. En fråga: Har någon här inne en aning om vad freedom blouse kostade i nypris? Och när kom den?
    1800 ngt sådant tror jag.
  • Stargirl

Jag gjorde två små fynd i OM butiken idag. Precis det jag letade efter....tadaaaa. Lönar sig att ha is i magen ibland. GLAAAAAD.

Kika in hos mig om ni vill se vad det var

www.minmolly.se

Ni som var med kommer kanske ihåg att jag kollade på just detta plagg på OM träffen.

• Stargirl
    MammatillO skrev 2010-01-07 19:07:36 följande:
    Överlag? Treor fanns  och tvåor också i allt möjligt. Bruna 114 koftor Lovely Knit i orange, T88 Buttondown i rosa, Spoiler tanks i royal, Poly Cotton T i grått, One silk dress i grönt, One silk tunic i Powder några ursöta blusar som jag inte kan namnet på i vitt och brunt och Royal, Native shirts, en massa oliak kjolar. Hur det ser ut NU vet jag inte dock. Detta var runt lunch idag.
  • Stargirl
    Sylt skrev 2010-01-07 21:03:16 följande:
    Skojar du? Jag hade skickat dit en killkompis (som har kontor nära) med en väldigt utförlig lista. Han sa att där var 400 galna "damer" o att det nästan var olidligt (läs: jag är skyldig stooor tjänst). Då kanske jag skall meddela honom att jag hört en annan variant Ni kanske såg honom Det var väl inte så många killar i kön kan jag tänka?
    När jag var där så var det på sin höjd 20 personer men flera ville prova många plagg. Detta var kring lunch.
  • Stargirl
    annatje77 skrev 2010-01-08 13:21:31 följande:
    tillägg..det är alltså den stickade varianten ;)
    39, Uggs gör inget om de är lite stora. Är de små är det trist. Det är inte som med pumps som inte går att ha om de är för stora.
  • Stargirl
    MammatillO skrev 2010-01-08 14:54:19 följande:
    Varit och testat en OM blus helt sjukt , prövade en 2.a den var gigantiskt stor hade behövt en 1 i den , hur sjutton kan det skilja så mycket på många plagg då jag kan ha allt från 1-3 på Om ?
    Jag tror inte det handlar så mycket om att storleken skiljer. Det är ju modellerna som är olika fluffiga. Jag har aldrig större än stl 1 och förstås inte mindre än 0. Vissa plagg skulle jag kunnat ha mindre än 0 om det funnitst men det är vissa blusar som är så vida.
  • Stargirl
    MammatillO skrev 2010-01-08 15:45:56 följande:
    Sant iofs men jag skulle kunna gå ner en stl för att minska på fluffet. Då måste ju plagget passa upptill självklart.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III