-
Wivi skrev 2010-02-04 12:47:57 följande:Man får inte annonsera för sina egna grejer på FL.
-
Jaha....sorry för det!! Jag trodde inte man fick det. Jag har fått tillsägelse när jag länkat till en egen annons tidigare iaf.Cashew skrev 2010-02-04 13:05:45 följande:är inte det ändrat? så länge man inte spammar ska det vara ok.
-
Det är inte säkert det är ditt ansvar. CD är en skitbutik enligt mig. Då Fonda dressen var slut överallt beställde jag den där. En vecka senare får jag veta att av ngn anledning har "fakturan" inte gått igenom....halåååå?? Jag trodde att den för länge sedan var skickad. Nu kan jag lika gärna köpa den i min lokala butik. Jag har alltid strul med dem och jag har sagt det förr. Jag beställer ALDRIG mer därifrån....nu menar jag det 100%.Sue Ellen skrev 2010-02-05 10:59:26 följande:Åh - vad sur jag blir!!!! Min retur till Country Dreams har INTE KOMMIT FRAM?! Och jag skickade det i måndags FÖRRA VECKAN!!!! Blä... 800:- rätt ner i sjön.
-
Jag har fått brev från kronofogden för varor jag aldrig fått och därmed avbeställt efter flera månader av väntan. Gissa hur kul det känns....brawny skrev 2010-02-05 14:38:23 följande:Om jag var du skulle jag ringa eftersom du tagit på faktura så du inte får påminnelse eller inkasso på den. Jag har precis fått ett inkassokrav på varor som jag returnerat. Gissa om jag var arg som ett bi! Hon har med andra ord inte skött krediteringen av fakturan utan bara lämnat den och här sitter jag med ett inkassokrav i handen. Känns INTE roligt!
-
De sätter ett rek pris sen är det upp till varje butik att bestämma priset själva. Det får enligt lag inte finnas ngn pris regel från leverantören. Bara ett REK pris.Anna76 skrev 2010-02-05 16:11:49 följande:Har fastnat lite för Bunt lovely kniten som dykt upp i ett par butiker idag. Men hur kan det skilja 200 kr mellan dem? Är det inte OM som sätter priserna centralt??
-
Men Kettle Cardigan kostar 3699....det är för mycket tycker jag. Jag vill inte betala nästa 4000 för en kofta. Hur gärna jag än vill ha den. Iofs hade ingen just den röda hemma men skulle väldigt gärna köpa den. Men det blir det inte ändå.
-
Idag hade jag lagt fram kläder till kalaset vi ska ha men ångrade mig som vanligt. Ram plockade jag min taradiddle som hängt orörd seda Oktober.... har ni också favvoplagg som hänger orörda månad efter månad?
-
Meeeeen.....man kan inte lura folk i denna tråden....dont even go there.Bambiblogg skrev 2010-02-06 12:56:50 följande:Jag är egentligen mest sugen på den blåa. Men Gizmolina (som skriver moderepotage och borde ha koll) säger att det är ett nattlinne gizmolinas.blogg.se/2010/january/godmorgon-mi... , så därför blir jag lite tveksam. Jag vill ju inte att det ska se ut som att jag har gått ut i nattlinnet.Ja den kommer i rött tydligen. Trodde att de flesta här inne följde bambi lika slaviskt som mig: bambi.blogg.se/2010/february/fragor-angaende-...
-
Pokergirl skrev 2010-02-06 17:54:35 följande:Kul att se att bloggare hänger här, kanske en inspirationskälla?! Jennus var då en stolt bambi i en annan tråd...www.familjeliv.se/Forum-2-113/m46593015-35.ht...
-
Jag som TS
tycker vi ska lämna det nu. Alla vet.....who cares och detta ska inte bli en tråd där folk anklagar varandra.
Vi lämnar alltså ämnet och fortsätter med annat. Ingen förtjänar att jagas i denna tråd (om man inte sålt kopior eller lurat ngn på Tradera villet iofs inte hänt ännu).
-
Jag har ingen lust att fortsätta på detta men om du har en nyhet som du vill dela med dig av och inte får göra reklam för din blogg (jag förstår dock inte varför för det får ju alla andra inkl mig själv i min sidfot) så kan du ju inboxa ngn av oss som hänger i tråden om att länka till din nyhet.Bambiblogg skrev 2010-02-06 19:46:28 följande:Varför? För att jag har blivit avstängd två gånger tidigare för att jag har gjort reklam för min blogg. Vill inte bli det en tredje gång och tyckte att det var enklare att säga att det inte var jag (eller dölja det). Inte direkt som om jag gör reklam ofta för bloggen, utan bara när jag har en riktig saftig nyhet och vill dela med mig av den. Som många andra gör.Så det var bara av den enkla anledningen....
Vi är ju vänner här, tror många tar illa upp när det inte spelas med öppna kort. I andra trådar spelar det ingen roll men här är många irl vänner som ses, läser varandras bloggar, swappar och pratar om ditt och datt. -
Då kan du bara copy paste informationen i ett inlägg. Om alla vet vem du är hittar de till dig iaf.Bambiblogg skrev 2010-02-06 20:00:34 följande:Vad jag har förstått så får man inte göra reklam för sin blogg om man tjänar pengar på den (t.ex. Metrobloggarna).
Du har säkert rätt, man får inte länka för sin egen vinning. Men det gäller inte längre tradera länkar dock har jag hört.
Ändå uppskattas det mer att man är ärlig än att man skulle missa ngt banalt som att Fondan kommer i rött.....den informationen hittar trådens anhängare så småningom men vi vill gärna hålla en god ton mot varandra som är ärlig i tråden. Man väljer ju själv hur mycket av sig själv man delar precis som i Bloggarna.
Att anonymt neka att man är bloggerskan slår tillbaka mot dig tillslut. -
Fast tråden handlar ju inte om vem som läser eller inte läser. Vem som gillar eller inte gillar den andras bloggar. Jag tror knappast ngn har pekat ut din blogg som ngt de inte gillar. Det är sponsringen generellt som folk inte uppskattar då man inte lägre kan veta om det är ärliga åsikter man delar med sig av. Gratis smakar alltid gott och när sponsrade plagg åker ut på Tradera kort därefter är åsikterna inte värda så mycket för gemene man som spenderar pengar på plaggen.Bambiblogg skrev 2010-02-06 20:11:40 följande:Slår tillbaka? Alla här inne säger ju redan att dom inte läser min blogg. Har ju inte känt mig så välkommen som mig själv, så det har varit skönt att vara lite anonym.
Du är absolut välkommen här, utan tvekan. Men lämna dubbeslepelet utanför och säger FL att du inte får länka till din blogg så gör inte det. Vi vet ju hur vi hittar till din blogg då många av oss har länken och jag läser och kommenterar.
Alla är välkomna om de inte har en baktanke med att sälja kopierade plagg -
Ingen här bryr sig hur mycket du shoppar, lovar dig..... ;-D jag menar att vi ska vara ärliga i tråden helt enkelt. Vi träffas ju även irl många av oss så det är onödigt med en massa påhitt då det alltid kommer fram iaf.Bambiblogg skrev 2010-02-06 20:43:53 följande:Det har faktiskt bara hänt en endaste gång att jag har sålt ett plagg på Tradera direkt efter att jag har fått den (det var mina velour frilled pants och jag insåg att jag redan hade ett par mysbyxor som jag hellre använde). Då har det hänt många många fler gånger att jag själv har köpt plaggen och ångrat mig och lagt ut på Tradera ganska snabbt. Tyvärr så handlar jag ofta på impuls, så min garderob blir utbytt många gånger per år vilket gör att många får intrycket att jag shoppar för hur mycket som helst.
-
Nu har jag också köpt en Fonda....tack så jävla mycket för att ni tvingade mig till det....
ska man inte få ta egna beslut längre....neeeeej grupptrycket måste man falla för...
bilder finns i bloggen
www.minmolly.se
-
Jag vill inte ha röd velour....det känns "juldagsmorgon" för mig. Inte vår 2010. Men det är jag det.Tindrisen03 skrev 2010-02-07 14:10:51 följande:Tycker också att en röd velourklänning kanske kan kännas lite tomtemor Fin men som sagt lite julig... Får prova
-
Nej, bara röd velour. Jag har också röda plagg året runt. Just velour i rött är väldigt juligt för mig. Det tycker jag bara småbarn kan ha alternativt som en mjukisdress under julen.Duntoffla skrev 2010-02-07 17:44:24 följande:Haha... är det bara jag som använder rött sommartid? Jag har haft flera röda sommarblusar. Just nu är jag less på såna färger men kanske senare. Om den inte är julröd vill säga. Nåväl, det blir spännande att se. Har i alla fall insett att rosa skulle bli kortlivad här. Jag skulle tröttna. Royal kanske är ett bra tips. Det funkar året om
-
Äkta säger jag. Tväräkta.brawny skrev 2010-02-07 18:25:55 följande:HAHA! Här sitter jag med bilden på näthinnan o tror att jag är telepatisk... Vilken nöt man är ibland va!?Här kommer länken: www.tradera.com/Jattesnygg-troja-fran-Odd-Mol...
-
NY TRÅD
www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html