Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Odd Molly - för oss inbitna del III

Morty skrev 2010-01-25 19:01:27 följande:
      Men då ser ju jag också gravid ut i min. Men den är ju perfekt för denna kan du ha hela tiden ju!
    Det konstiga är att framifrån ser det ok ut men från sidan ser det fluffig ut. Har inte sett dig från sidan Man tänker nog mest på det själv. Helt ärligt så är det en av anledningarna till att jag valde den. Vill köpa plagg som funkar i längden. Snart fyller jag nog ut min puppa wrap bra upptill också
  • Duntoffla
    Morty skrev 2010-01-25 21:09:37 följande:
    Hehehe....ja jag kanske får ta och fotografera mig från sidan någon dag. Eller inte och leva i en lycklig ovisshet och  tro att jag inte ser gravid ut. Nä, men visst är den STOR. Men helt underbar. Jag är SÅ lycklig att jag slog till på den. Ser fram emot bild på både Full emb. smock med underkjol samt Puppa wrap. Eller du har kanske visat Puppa wrapen? Mitt minne är inte det bästa alltid.
    DU ser säkert inte gravid ut den. Det är kanske min kropp som är lite så.

Jag har nog faktiskt inte visat puppan på, bara på bild. Är ju inget fan av att hänga ut mig på bild på bloggen.
    Morty skrev 2010-01-25 21:10:12 följande:
    Vilken storlek är du på jakt efter?
    Vet inte riktigt. Är ju en 2:a i vanliga fall men vet inte hur den är i storlek samt hur mkt man jäser
  • Duntoffla
    Frusna flickan skrev 2010-01-25 22:26:10 följande:
    Här kommer domen. Jag är helt kär i min Fonda.. Jag tänkte att jag inte skulle bli så till mig men jag älskar den. Den blå färgen är toppen också men jag gillar ju alla färgerna. Jag hade haft dem alla om jag vore rik men nu hoppas jag att det iaf blir två stycken. Vill ha den rosa så gärna. Den satt så himla fint också!! Appeteaserna var liten i stl över höftern och satt inte snyggt alls på mig - retur Och med mina frills hade jag ingen framgång alls. Den rosa var i fel rosa eftersom jag min klant beställt pink på CD (det fanns ingen bild) och på OM:s hemsida finns bara rose - alltså en ljusrosa och jag kopplade inte först att det fanns ännu en. *Morr Jag SKA ha frillen i rose. Den vita frillen var i stl 1 eftersom jag måste ha glömt att klicka i stl och CD har ju ett sådant ordersystem som inte säger till att man inte valt stl utan väljer den som ligger framme och lägger i korgen. Så jag min klant fumlade bort två plagg jag skulle ha, en var för liten (för att se snygg ut på mig) och Fondan var underbar. Så gick det med det........
    Kul att du gillade Fondan så mycket! Blir mer och mer övertygad om att jag borde ha en sån jag med. Vilken storlek tog du i den?

Trist att det blev fel med frillen på alla sätt. Hoppas att du hittar rätt färg och storlek.
  • Duntoffla
    Frusna flickan skrev 2010-01-25 22:38:38 följande:
    Stl 3 och det behövdes tycker jag. Jag har 3 ibland 2. Idag tyckte jag tom att min rosa smockskjorta (höstens) i stl 2 kändes stor. Så visst är fondan inte rymlig i stl direkt... Men jag vill ju iofs ha den lite rymlig så att det blir lite veck när man drar åt snöret. Jag hade nog faktiskt kunnat ha en 4:a också faktiskt.
    Hmm...undrar om jag ska satsa på en 3:a då för säkerhets skull.  Har ju oftast 2 men testade smock och då var 3:an lagom. INte senaste omgångens.

och vilken färg i så fall? *veligt*
  • Duntoffla
    smulan0 skrev 2010-01-26 20:53:21 följande:
    blir ju avis på alla er som bor i sthlm som har både fika och OM-träffar!
    Fast ni som bor i övriga Sverige får väl också hooka upp någonstans. Fler bor väl neråt i landet typ Göteborg, Malmö
  • Duntoffla
    smulan0 skrev 2010-01-26 21:07:49 följande:
    absolut!
    Eller så får ni säga till när ni kommer hit
    Mabimao skrev 2010-01-26 21:10:58 följande:
    Fiiin. Och det är min med....men jag funderar på att returnera min....svimmade nån nu?.....
    Va? Varför det? Och om du nu tänker på det så tänk på mig om den är rosa....
  • Duntoffla
    Sylt skrev 2010-01-26 21:59:19 följande:
    Göteborg... Malmö - så nära att man kan cykla
    Haha...jaja, menade inte riktigt så ju
    Pokergirl skrev 2010-01-26 22:09:02 följande:
    Nu behöver jag lite experttips! Har precis kommit till insikt om att jag måste ha en, eller flera lovely knits. Detta är en ny bekantskap till mig och jag blir lite osäker på vad som gäller för knitsen. Är samtliga i ull eller har jag någonstans läst att det finns bomullsmodeller? Hur vet man vad som är vad? Denna har jag kikat på: mega.tradera.com/989/95807989_1.jpg
    De finns i både ull och bomull. Ull=höst/vinter och bomull på vår/sommar

Den där finns nog i båda varianter. Maila och fråga säljaren beroende på vad du vill ha
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III