Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Odd Molly - för oss inbitna del III

Puffig Pingla skrev 2010-01-26 22:51:13 följande:
    Vinkar tjena till Duntoffla och tackar för senast. När ska vi fika igen??? Man får ju mersmak av sådana här träff-trevligheter. Egentligen har jag inte tid att kika in här (håller på att packa sjukhusväska för 58e gången ) Var bara tvungen att spana i och kolla vad Mabimao håller på med velouren. Helt plötsligt klarnade kommentaren på bloggen. Och du, du vet var min brevlåda bor. Jag kan lätt lösa dina problem. Kram på er alla Mollytöser. Hinner inte hänga här så mycket i dagarna men när jag väl dundrar in sen kommer jag tokspamma er.
    Tack detsamma! Fika any time Och tack söta du för kommentaren om klänningen. Kände mig lätt efter-jobbet-glåmig-svettig

Hoppas att det går bra imorgon. (been there, done the same) Du kommer vara klart snyggast på KS i alla fall  

Och nu har du lockat fram ett Alpaca-mix-cardigan-begär. Den kändes ju inte alls farligt stickig. Farligt dock med såna träffar! Vill även ha en underskirt, en spoiler topp och en Fonda dress {#lang_emotions_tongue_out}
  • Duntoffla
    Frusna flickan skrev 2010-01-27 21:44:05 följande:
    Ja du.. Jag tycker att den ser äkta ut eftersom brosyren inte är alltför "perfekt". Jag har den och älskar den - bild i bildtråd kommer!
    Supersnyggt!
  • Duntoffla
    Sara Mia skrev 2010-01-28 10:16:21 följande:
    Ja, ibland är man mer än lovligt tokig. Jag vet inte om det är det ymniga snöfallet som får mig att tänka mer vinter än vår? Jag klickade just hem ett av mina drömplagg från hösten/vintern. Nämligen Noblesse coat i chocolate. Nu när det är 40% känner jag att jag med gott samvete kan unna mig en dyrare och framför allt snyggare kappa. Jag är säker på att jag kommer att använda den mycket och vintern är ju långt ifrån slut än. Galen eller ej, nu är det gjort och jag kan stryka ytterligare ett plagg från min önskelista. Hoppas bara storleken passar. Jag har mellan 0-1 (strl 36 upptill) på OM och tog 1:an. Man vill ju gärna kunna ha en kofta under också. Någon som har den och vet om jag tog rätt storlek redan innan den dyker upp, så jag kan andas ut.
    Grattis till bra köp! Jag ångrar inte min. Ett tips är bara om du inte redan har det att köpa ärmvärmare för volangslutet vid ärmen fladdrar upp och man fryser annars.

Storleken blir säkert bra. Jag tog min vanliga storlek då jag kommer använda kappan mer på vår/höst och inte kommer ha så mycket under.
    Noel 070925 och Hallon i magen BF 100805 septemberflikkan.blogspot.com
  • Duntoffla
    Sue Ellen skrev 2010-01-28 22:36:42 följande:
    Gokväll, damer! Ska på kalas på lördag (en liten parvel i släkten fyller 2 och ska firas på seneftermiddagen). Tänkte ha mitt reafynd: check me andress i chalk. Den är ju benvit med rutor i mörkblått och lite rosa, kantbandet i halsen är lila. Min undran är: vad har jag till?? Jag har ett par lila tjocka strumpbyxor (typ 80 den eller nåt), men känner att det kanske ser lite "clownigt" ut med lila strumpisar till den v-ä-l-d-i-g-t rutiga klänningen...? Kanske ska försöka hitta ett par mörkblå istället...? Vad har ni till, ni som har denna klänning??? För visst kan man väl ha den som en klänning, den e inte för kort, kanske man ska ha den som tunika till ett par jeansleggings...? Känner mig mer och mer förvirrad. Snälla, ge mig lite råd.
    Jag skulle nog kunna tänka mig att benvita eller marinblå är snyggast till om man vill vara mer "diskret". Vill du piffa till det lite mer så skulle jag satsa på att hitta några lite tunnare strumpbyxor i den cerise/lila färgen.
  • Duntoffla
    Sue Ellen skrev 2010-01-28 22:49:13 följande:
    Tack för ditt svar! VAR hittar jag snygga strumpbyxor i härliga färger??? Lindex, kanske...? Får ta en sväng på stan imorgon och leta massor.
    Jag skulle kolla på Lindex, Twilfit eller HM om jag vore du. Topshop om ni har det där du bor
  • Duntoffla
    Sue Ellen skrev 2010-01-28 23:06:42 följande:
    Jag tar ett varv i de butikerna. TopShop har vi inte i Kristianstad, tyvärr. Men en hel del annat, så jag ska säkert hitta! (Fast visst brukar det vara så att när man exakt vet vad man ska ha & behöver så hittar man det INTE - medans när man inte ska handla bara ramlar över "bra-att-ha"-saker!).
    Ja, visst slår det aldrig fel. När man måste ha något är det slut överallt men man hittar alltid massa annat "nödvändigt"
    MejaKiZnic skrev 2010-01-28 23:12:12 följande:
    1 blå och en rosa på väg hem, se vilken de blir
    Fonda? Jag börjar också fundera på den blå. Rosa är himla fin men blå kanske mer användbar?
  • Duntoffla
    Skrutteruttan skrev 2010-01-29 21:25:11 följande:
    Nu finns bild på Chrysalis wrap i min blogg om någon vill kika och ikväll har jag hämtat MIN fonda (som jag absolut inte skulle ha innan jag blev smittad av Fonda-viruset). Imorgon blir det bild på den!!! God kväll!!!!
    Som klippt och skuren för dig! Skitsnyggt!
  • Duntoffla
    smulan0 skrev 2010-01-29 22:29:03 följande:
    helt smaksak! Jag hade valt blå men många andra passar så bra i den rosa! Den är lite för stark för mig!
    Blå är ju mer klassisk och troligen mer användbar i längden medan den rosa känns lite som en färgklick. *suck*
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III