Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla
    Sylt skrev 2010-02-03 13:50:46 följande:
    Haha, skönt att mer än jag håller reda på mina utvalda färger *asg*
    Haha...eller hur? Men du har ju varit rätt tydlig i dina färgval.

Sitter fortfarande här och är shoppingsugen. Noel däckade i soffan. Rätt skönt faktiskt {#lang_emotions_innocent}
    Hallon i magen BF 100805 septemberflikkan.blogspot.com
  • Duntoffla
    Sylt skrev 2010-02-03 14:03:17 följande:
    Ville sov bara 45 min (kan sova typ 2h annars...), känner mig lite lurad Mitt shoppingsug är stillat för ett litet tag. Väntar på lite paket. Har röjt o skall snart måla lite.
     Jag är glad ATT han sover. Gör aldrig det hemma numera.

Det jag vill ha har ju inte kommit till Sverige än. Risken finns att jag shoppar ngt annat bara för att.
  • Duntoffla
    alias skrev 2010-02-03 15:36:39 följande:
    Lovely Knit kommer i love (lila). Har en på mig för tillfället, levererad från USA igår !!! Den kommer i Sverige 1 mars ... Kettle Coat, min andra favvo, kommer till OM-butiken på måndag ... en sån SKA jag ha!!!
    Hur blev tull och moms på den?
  • Duntoffla
    alias skrev 2010-02-03 18:03:12 följande:
    Jag betalade ingetdera!
    Vilken tur! Har du sluppit förut också?

Blir ju billigt om man har tur men annars samma som i butik{#lang_emotions_undecided}
  • Duntoffla
    smulan0 skrev 2010-02-03 18:40:42 följande:
    På Deepfling får man välja om man vill att de ska skriva ner värdet i paketen och skriva gift på. Greenapple skriver också ner värdet rejält. Fick betala moms och tull på humanity bracelets men de blev ändå betydligt billigare än i butik i sverige. Wrappen kom idag, bild i blogg!
    Superfin tycker jag! Men som sagt, känns den inte helt 100 så behåll den inte.
    Stargirl skrev 2010-02-03 18:28:42 följande:
    Jag har fått betala tull och moms ungefär 50% av gångerna jag köpt grejer från bla USA. Ibland får man lösa ut varorna, ibland får man betala direkt till UPS och andra gånger får man en faktura i efterhand.
    Åh, velar, vågar man chansa tro?
  • Duntoffla
    Pokergirl skrev 2010-02-05 21:30:10 följande:
    Snyft, trodde att min check meandress från Innebrandstore skulle ha anlänt idag, beställde för en vecka sen. Men icke! Sitter och kikar på vårsläppet, inte så ivrig som jag trodde jag skulle bli. Bara ett par få plagg som borde finnas i min garderob. Stör mig på att Ajabaja inte har faktura som betalningsalternativ. Tycker också det är skit att behöva betala massa frakt som man måste hos många webshopar oavsett hur mkt man handlar för. Tycker det borde vara värt att bjuda på portot om en kund handlar för över tusenlappen. Dom tjänar ju trots allt iallafall runt 50% av beloppet. Har suttit med kläder i varukorgen gånger flera men backat när jag surat över frakten. Det må vara en petitess med frakten, men varför betala mer än i lokala butiken när jag i slutändan måste vänta på plaggen. Sorry att jag "sur-spammar" tråden. Bara lite bittter... Men Duntoffla, du får bara tummen upp! Paket i min brevlåda idag!
    Vad trist att in klänning inte kom idag

Håller med ang frakt. Över en viss summa borde det vara fraktfritt.

Skönt att paketet landade där det skulle Hoppas att du blir nöjd med den.
  • Duntoffla
    Morty skrev 2010-02-05 22:15:30 följande:
    Nååå Dunis ....har det blivit något klick för din del idag? Såg en av dina önskegrejer i släppet.
    Ja det blev klick men inte i någon svensk shop. Det blev Deep Fling. Blir det skatt hamnar man ju ungefär på samma pengar så det känns som om det är värt att chansa att man slipper tull.

Är dock himla sugen på den ljus/nougatbruna stitchen. Känns som om jag måste prova den först eftersom den suttit rätt dåligt på mig förut. Dessutom måste jag nog rensa garderoben lite för att finansiera det hela.

Du då? Några köp än?
  • Duntoffla
    Morty skrev 2010-02-05 22:35:11 följande:
    Aha, håller tummarna att du slipper tull & moms. Jag kan inte bestämma mig om x-stichen. Har aldrig provat den men det får jag ändra på. Tittade på Tenfold Kniten och kan intebestämma mig på ett klick eller inte. Konstig kanske men jag gillar inte texten på ryggen. Känner mig som en reklampelare. Sen är det färgen....vilken. Mattis (sonen) tyckte jag skulle ta röd.  Japp, det blev ett klick - en Livealot i chalk.
    Jag gillar verkligen färgen. I alla fall på produktbilderna. Men den satt helskumt på mig med noll byst i höstas när jag provade den. Nu kanske den skulle sitta bättre.

Håller med dig ang texter på rygg. Gillar det inte heller. ÄR lite sugen på Crochet (heter den så?) knit i lila. Fast rött är himla snyggt.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III