Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Odd Molly - för oss inbitna del III

Frusna flickan skrev 2010-01-30 11:26:08 följande:
    Ja jag vet.. Och jag har ju köpt två. Nu sitte rjag och funderar på om jag varit så smart egentligen. Bara pga detta tvingades jag sälja ett annat älskat plagg som går att ha mer till fint, på jobb och vardags och Fondan är ju bara ett vardagsplagg. Men jag bara måste ha dem känns det som........................ Om du lyckats stå emot hittills kanske det är lika bra att spara till annat fint som snart kommer om du är i min sits att det inte går att komma i en rosa fonda på jobbet. Jag kan kanske ha den blå en fredag med fina skor och en kavaj över tänkte jag. De är dock superfina och sköna så jag förstår om du trillar dit
    Nej, jag skulle aldrig gå i en rosa på jobbet utan den skulle bara användas hemma vilket gör att den då inte blir lika användbar. Är iofs inte säker på att jag skulle ha en blå på jobbet heller. Åh, svårt! Kanske bättre att satsa på andra plagg istället. Har ju en liten lista...
    Pokergirl skrev 2010-01-30 11:29:15 följande:
    Duntoffla: Den finns även hos tintinstyle. Frill är en väldigt användbar bastopp, gillar mina skarpt men samtidigt är Fonda superfin.
    Ja och den är superskön. Jag ska iväg en stund och om jag har "tur" är allt slut när jag kommer tillbaka. Så kan man också lösa vel-problem.

Hallon i magen BF 100805 septemberflikkan.blogspot.com
  • Duntoffla
    LPW skrev 2010-01-30 11:37:39 följande:
    Jag brukar köpa relativt få plagg ur varje kollektion och det jag tycker bäst om ur den nya kollektionen är: * Fonda dress (har köpt den i almost black men funderar på om jag skall byta till chalk- kan inte bestämma mig för vilken färg jag tycker bäst om) * Butterfly cardigan * Chills top * Tea dress Är det någon som vet om de tre sistnämnda plaggen finns i butik ännu?
    Är tea dress den där fina i rose eller pink med lite sned slits? den står på min lista också. Läste dock ngnstans att den skulle bli rätt dyr.
  • Duntoffla
    smulan0 skrev 2010-01-30 13:51:37 följande:
    Vilken är chills top? Teadress och butterfly cardigan har inte kommit än... Tea dress lär kosta 5000kr.
    Va? ska den vara sååå dyr? Det är väl bara en vanlig bomullsklänning? Äh, då blir det verkligen inte en sån här. Galet! Den kan ju f*n inte kosta lika mycket som en kappa!
  • Duntoffla
    smulan0 skrev 2010-01-30 16:40:25 följande:
    Den är gjord i tjockt silkestyg 96% med elastan 4% i. Pris enl Bambis blogg!
    Aha, då förstår jag det mer men ändå

Synd  för den är himla fin!
  • Duntoffla
    smulan0 skrev 2010-01-30 22:01:42 följande:
    ha ha ha... det var den sämsta någonsin. Borde ju anmäla för granskning!
    Redan gjort {#lang_emotions_demon}{#lang_emotions_djavulsk} Hehe...
  • Duntoffla
    Morty skrev 2010-01-30 22:07:42 följande:
      jag stör mig även på de som skriver liknar EJ Odd Molly m m. Nåååå Dunis............har du bestämt dig??
    Nej, jag är helt hopplös. Och nu är de slut på CD...
    Har kanske en rosa på gång ändå men tvekar ändå, både på färgen och om jag ska anse mig ha råd eller inte. Det finns ju annat fint också och jag måste nog begränsa mina inköp. Köper jag den inte så ångrar jag mig säkert för jag tycker den är supersnygg och verkar skön men samtidigt blir det en del pengar för ett plagg jag bara (även om jag skulle använda den mycket) kan använda hemma.
    Puffig Pingla skrev 2010-01-30 22:55:49 följande:
    Haha, lite hormoner som muckar eller Men håller med - den var verkligen goddag yxskaft.
    Haha...liiite kanske! Känner mig på hugget idag. Fråga sambon och sonen, stackarna

Brukar dock tröttna på såna slags annonser.
  • Duntoffla

God kväll!

Ser att ni pratar om skumma säljare på Blocket och Tradera. Vad trist att ni råkat ut för såna. Jag måste nog ha haft tur hittills. Dock har 3 paket med olika avsändare kommit bort inom loppet av ett par veckor men där skyller jag nog på någon postis-vikarie tyvärr

Frusna flickan skrev 2010-02-02 20:00:02 följande:
    Uasch vad trist men eftersom blocket-tjejen erkände allt och skrev att hon nu tänkte betala kanske hon gör det för att slippa den där anmälan.. Hoppas det. Och smulan, jag håller tummarna för fin wrap i brevlådan. För mig blir det inget eftersom jag inte vill utan garanti. Jag kanske får neg för jag har ju gjort "fel" som inte följde villkoren i auktionen där payson garanti inte erbjöds men jag visste ju inte att hon var skum förrän direkt efetr vinsten... Hon /han har ju massor med goda omdömen. Jag undrar var dessa "systrar" får tag på alla kläder? Stöldgods? eller hur kan de elelr den personen ha så många helt nya plagg som säljs med 40% rabatt??
    Det måste ju vara stöldgods. Hur 17 kan man annars ha sprillans nya kläder till under butikspris? Ok att en butik i slutet på säsongen säljer ut via Tradera men helt nya kläder från senaste kollektionerna? Antingen stöldgods eller bra kopior skulle jag tro...
  • Duntoffla
    Bambiblogg skrev 2010-02-02 20:48:47 följande:
    Jag tror inte att det är kopior heller. Det är för nytt för att ha hunnits kopiera. Jag tror att antingen så finns inte plaggen överhuvudtaget och de vill bara lura folk. Eller så är det stöldgods. Ingen butik är så dum att de säljer ut så nya kläder som de kan tjäna en massa pengar på.
    Nej, det är ju det jag menar. Ingen butik gör ju så. Det finns ingen anledning.
    smulan0 skrev 2010-02-02 20:42:12 följande:
    ja man kan ju undra... de är ju iofs dumma ändå som inte har högre pris om de nu vill tjäna pengar. Och tjuvar brukar ju inte under så lång tid sälja samma saker på tradera under samma alias. Borde ju va lätt för ev bestulen butik att märka var plaggen tagit vägen?! Då måste det ju va någon typ av systematisk stöld eftersom det är från flera kollektioner. Kopior tror jag inte det är eftersom det rört sig om icke kopierade och helt nyutkomna plagg.... Jag har skrivit och frågat var de får alla plagg ifrån...
     Fast samtidigt måste ju priserna vara så pass låga att de lockar till köp. Är det samma som butikspris så köper nog folk i butik istället. De tjänar ju rätt bra slantar ändå skulle jag tro.

Antar att de flesta kläder görs i en och samma fabrik men kanske försvinner ut genom olika dörrar så att säga?
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III