Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Odd Molly - för oss inbitna del III

Tindrisen03 skrev 2010-02-07 15:45:17 följande:
    Ja stod och drog i Odd Mollys röda cachmere mössa i veckan i OM-butiken men fick sådan tomteluvakänsla. Den är verkligen jättefin och det var ju t.om 70% men det blev ingen.
    Hade de några roliga saker kvar från rean i övrigt? Några nyheter?
    Hallon i magen BF 100805 septemberflikkan.blogspot.com
  • Duntoffla
    Stargirl skrev 2010-02-07 17:36:39 följande:
    Jag vill inte ha röd velour....det känns "juldagsmorgon" för mig. Inte vår 2010. Men det är jag det.
    Haha... är det bara jag som använder rött sommartid? Jag har haft flera röda sommarblusar. Just nu är jag less på såna färger men kanske senare. Om den inte är julröd vill säga. Nåväl, det blir spännande att se. Har i alla fall insett att rosa skulle bli kortlivad här. Jag skulle tröttna. Royal kanske är ett bra tips. Det funkar året om
  • Duntoffla
    Stargirl skrev 2010-02-07 17:46:30 följande:
    Nej, bara röd velour. Jag har också röda plagg året runt. Just velour i rött är väldigt juligt för mig. Det tycker jag bara småbarn kan ha alternativt som en mjukisdress under julen.
    Ja, det är kanske sant att det känns lite jul med röd velour. Jaja, får se hur den ser ut innan jag uttalar mig mer.

Tycker det är så segt att det är så många olika släpp. Tycker det är lättare att välja när man ser allt som kommit (eftersom en del sen inte verkar produceras) så att jag kan bestämma vad jag vill ha. Tur för plånboken dock.

Hoppas nu att Deepfling är snabba med leveransen
    Leo1977 skrev 2010-02-07 17:50:39 följande:
    Bilder på mina nya Odd Mollysar finns på bloggen! :) www.glawe.se/blogg
    Fina!  Och vilken fin blogg
  • Duntoffla
    brawny skrev 2010-02-07 17:56:46 följande:
    Haha, jag ser framför mig hur tårna försöker smita ut... Jag har faktiskt klickat hem ett par Swedish Hasbeens röda braided med peeptoe. Ser framemot att vingla omkring i dem med fina nylackerade tånaglar.
    Det ser helskumt ut. Min stortå är stor och den liksom tar överhanden på ngt vis. Du får visa pjuksen i bloggen sen. Spännande!
    Tindrisen03 skrev 2010-02-07 18:01:52 följande:
    www.tradera.com/En-fantastisk-Odd-Molly-klann... ..och så klickade jag hem min 3e million dollar dress Har en röd och en lila sedan tidigare och gillar verkligen dessa klänningar som är riktiga klänningar och inte tunikekorta som man måste ha en spoiler el dyl under.
    Grattis! Den ser så himla fin ut.
  • Duntoffla
    brawny skrev 2010-02-07 18:08:39 följande:
    Kära experter: Vad tror ni om denna lovely knit? Är den äkta? Har längtat efter en sånhär grön hur länge som helst... men är lite orolig för att råka ut för en kopia.
    *klassiker*
  • Duntoffla
    brawny skrev 2010-02-07 18:16:42 följande:
    ljuv som en sommarbris... den här gröna samt den i turkost är mina längtans lovely knits.
    Menade mest att du glömde själva länken
  • Duntoffla
    brawny skrev 2010-02-07 18:25:55 följande:
    HAHA! Här sitter jag med bilden på näthinnan o tror att jag är telepatisk... Vilken nöt man är ibland va!? Här kommer länken: www.tradera.com/Jattesnygg-troja-fran-Odd-Mol...
    Jag trodde att det var den då jag just såg den samma. Du slipper i alla fall fajtas med mig om den då jag mailade och frågade och den är i ull vilket är no no för mig. Annars hade jag väldigt gärna velat ha den i grönt.
  • Duntoffla
    Pokergirl skrev 2010-02-07 19:40:41 följande:
    Ingen som är på jakt efter en pointelle me longsleeve? Budgivningen är ff väldigt låg på T (inte min annons): www.tradera.com/Fran-Odd-Molly-Pointell-me-lo...
    Tyvärr inget för mig men shit vilket bra pris det verkar bli.
    Höst06 skrev 2010-02-07 19:57:10 följande:
    Hej! Måste be er experter om lite råd... Sprang idag på en underbar A-one silk shortdress i grey - på 70%! Kunde inte låta bli att köpa den och nu hänger den här och är jättefin! Problemet är bara att den är strl 0 och den är precis på gränsen till för liten... Vad skulle ni gjort? Försökt att sälja den (går det?) eller ska jag behålla den och bara acceptera att den är aningens tight i ryggen?? Kostade ju egentligen 3299:- och jag betalade 990:- så jag tyckte verkligen att det var ett fynd! HJÄLP!!
    Det beror nog på hur tight den är. Min erfarenhet är att om det inte sitter som det ska så kommer den inte användas. Ryggen minskar man ju inte i mått heller... Känns den ok och att du kan röra dig i den skulle jag behålla, annars sälja på T. Du lär ju få tillbaka pengarna du gett i alla fall.
    Sara Mia skrev 2010-02-07 19:52:21 följande:
    Skulle gärna ha den i kortärmat eller klänningen i denna färgställning, men har lite svårt för trumpetärmarna eller är de kanske snyggare än man tror?
    jag är lite tveksam till ärmarna.

Isako- du är allt bra knäpp!
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III