Inlägg från: Frusna flickan |Visa alla inlägg
  • Frusna flickan

Odd Molly - för oss inbitna del III

Här kommer domen. Jag är helt kär i min Fonda.. Jag tänkte att jag inte skulle bli så till mig men jag älskar den. Den blå färgen är toppen också men jag gillar ju alla färgerna. Jag hade haft dem alla om jag vore rik men nu hoppas jag att det iaf blir två stycken. Vill ha den rosa så gärna. Den satt så himla fint också!!

Appeteaserna var liten i stl över höftern och satt inte snyggt alls på mig - retur

Och med mina frills hade jag ingen framgång alls. Den rosa var i fel rosa eftersom jag min klant beställt pink på CD (det fanns ingen bild) och på OM:s hemsida finns bara rose - alltså en ljusrosa och jag kopplade inte först att det fanns ännu en. *Morr Jag SKA ha frillen i rose.

Den vita frillen var i stl 1 eftersom jag måste ha glömt att klicka i stl och CD har ju ett sådant ordersystem som inte säger till att man inte valt stl utan väljer den som ligger framme och lägger i korgen. Så jag min klant fumlade bort två plagg jag skulle ha, en var för liten (för att se snygg ut på mig) och Fondan var underbar. Så gick det med det........

• Frusna flickan
    Duntoffla skrev 2010-01-25 22:28:25 följande:
    Kul att du gillade Fondan så mycket! Blir mer och mer övertygad om att jag borde ha en sån jag med. Vilken storlek tog du i den?Trist att det blev fel med frillen på alla sätt. Hoppas att du hittar rätt färg och storlek.
    Stl 3 och det behövdes tycker jag. Jag har 3 ibland 2. Idag tyckte jag tom att min rosa smockskjorta (höstens) i stl 2 kändes stor. Så visst är fondan inte rymlig i stl direkt... Men jag vill ju iofs ha den lite rymlig så att det blir lite veck när man drar åt snöret. Jag hade nog faktiskt kunnat ha en 4:a också faktiskt.
  • Frusna flickan
    Mabimao skrev 2010-01-25 22:31:50 följande:
    Bild? Pretty please.......
    På fondan? Jag kan inte fota frillarna eftersom jag inte vill packa upp den rosa som är i fel färg och ska gå i retur. Och den vita är ju i stl 1. Appeteasern vill jag dessvärre INTE visa mig i - såg inge bra ut alls... Ser riktigt fläskig ut om höfterna. (jag hoppas ingen tar illa vid sig att jag säger så, är vanligtvis rätt nöjd med min halvkurviga kropp) Fondabilder kan jag lägga i bildtråden dock, fast inte på stuts

Ursäkta att jag spamar hela kvällen. Har inget roligare för mig Som vanligt.
  • Frusna flickan
    Sue Ellen skrev 2010-01-26 12:15:20 följande:
    Lycklig! Sålde min grå Angora Long Cardigan (heter den så) eftersom jag hellre ville ha en blå. Har kollat förgäves på Tradera efter en sådan men hittar ingen. Idag i min lokala OM-butik hittade jag just en sådan I MIN STORLEK till halva priset!!! Sålde min grå för 1400 pix och fick en ny blå för 849.-!!! Köpte även en Check me andress (namn, igen?) för 749.- som gick direkt till sömmerskan för att få banden förstärkta, det bjöd affären på eftersom OM gått ut med att de sitter löst på vissa exemplar. Får den på torsdag. Bra köp, tycker jag!!!
    Herregud, vilken lycka! Kanon verkligen. Grattis till två toppenköp!
  • Frusna flickan
    Mabimao skrev 2010-01-25 22:52:13 följande:
    Blev lite fel. om skulle stå fattar om du inte vill. Och sedan Dina kurvor är fina. Om:et hamnade på fel ställe. och det saknas ett är ser jag nu.Kanske dags att sova
    Tack vad du är rar! Mina kurvor är jag dock sur på nu... Fondan var ljuvlig på - Appeteasern katastrof och nu är inte min älskade efterlängtade chrysalis så fin på- Jag vill ha liiite mindre byst och smalare midja. Den är så sjukt vacker men jag deppar lite faktiskt. kant bandet blir liksom lite för stort och står ut som det ej hade gjort med lite mindre bröst. Så är det inte på puppa silken. Varför?? Får trösta mig med två fina fondor istället. Lyckliga jag har en rosa 3:a on the way nu också (Tack bästa M!)
  • Frusna flickan

Nu har jag lagt in en grynig bild i bildis.

Ang, Chrysalisen Morty: Jag inser att banden inte blir så utåtstående om jag varit smalare om magen. Om jag stänger den på ett annat sätt - så att mittentygerna inte går ihop utan har 5-10 cm öppet fram då sitter den bra upptill, drar jag åt så att den är stängd blir det stort ovanför brösten. Den är nog faktiskt tyvärr lite liten för mig, dock perfekt i armar/axlar. Kanske får den göra någon anna lycklig. Och jag är så glad att jag fick tag på den för jag hade ALDRIG kunnat släppa den annars. Det är ju så vissa saker passar en bara inte och så ändrar de lite med åren, olika modeller och så. Och en tunika för 1900 kr måste sitta perfekt tycker jag. Men jag ska ha den hängande här på väggen och njuta av hur vacker den är litegrann.

Och se fram emot en rosa Fonda istället!

• Frusna flickan
    higher skrev 2010-01-27 19:03:04 följande:
    Efterlysning: Fonda i chalk st 3 i någon webshop alt butik som skickar. Bor på landet...Jag tror att jag kommer att dö om jag inte får ha en sådan i min garderob
    Prova att ringa in.at.onsport. De skickar. Fick mail idag att de fått in nyheterna och har tagit in Fondan i chalk och almost black tror jag. Telefon: 031-921067
  • Frusna flickan
    Sylt skrev 2010-01-27 20:01:30 följande:
    Hejhej!Jag mollybloggar idag! www.villahemmet.blogspot.com
    Så fin blogg! Älskar också vitt! Ska renovera och inreda snart - ska bli så kul. Får tillträde om en vecka! WEIII! Ska bygga en klädkammare till alla mina mollysar och anant fint. Den klänningen är jag så sugen på. Dyker ju upp då och då på T. Har aldrig provat den...
  • Frusna flickan
    Pyttisens mamma skrev 2010-01-27 21:24:40 följande:
    Jättefin! Hur 17 kan man veta om det är en kopia då?
    Ja du.. Jag tycker att den ser äkta ut eftersom brosyren inte är alltför "perfekt". Jag har den och älskar den - bild i bildtråd kommer!
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III