• Tabby
    Innerjoin skrev 2009-11-17 22:36:31 följande:
    Frusna flickan skrev 2009-11-17 20:43:31 följande:
    Ja, det finns redan kopior på dem! Kostar ca 350:- med frakt från Kina....Så kränger de de för minst det dubbla på tradera *grrrr* Kolla Binas blogg senaste inlägget taggat på Kopior
    Jepp. Men redan på bilderna hos Bina kan man se att de är fejk. Färgerna är för "klara" och starka.
  • Tabby

Kan någon hjälpa mig.

HAr någon handlat från denna säljare och är hon seriös?

www.tradera.com/NY-ODD-MOLLY-FANTASTISKA-VACKER-KJOL-I-ST-1-NR344-auktion_102680261

Jag köpte en likadan kjol som denna för några dagar sedan, och ser att hon lägger ut en likadan idag.
    När jag kollar bland alla sålda Mollyplagg ser jag att ytterligare likadan kjol sålts i sammas storlek lite tidigare. Hon har även sålt denna i andra storlekar.

Jag tyckte hon verkade seriös för hon såljer en massa som inte kan vara kopior och denna kjolen har jag inte hört att det ska vara någon kopia.

Men jag blir lite orolig nu. Auktionen kom ut idag. Jag betalade min kjol igår :-/

• Tabby
    Morty skrev 2009-11-20 12:11:04 följande:
    Tyvärr har jag inte handlat något av den säljaren. Hoppas verkligen att allt är OK.
    HAr redan mailat och hoppas hon svarar. Återkommer med svaret.
  • Tabby

Har nu fått svar från säljaren . Jag skrev att jag var lite orolig.

"Det behöver du inte vara, kjolen är en äkta odd molly som jag har köpt på odd mollys utförsäljning "

Med tanke på vad ni skrev innan, tror jag henne.

• Tabby
    Puffig Pingla skrev 2009-11-21 00:07:50 följande:
    Jag har handlat av henne och hämtat varan i hemmet. Hon är helt ok. Du kan tryggt handla. Jag har en likadan kjol och är supernöjd med den.
    Jag såg hur fint den satt på dig i bloggen
  • Tabby

Måste fråga, är föregående års sleewefarmers mer töjbara på bredden? Vet att t e x Bina kunde ha sina som benvärmare, men när jag provade med årets fick jag inte ens dem över foten, så det blev inget köp.

• Tabby

Alltså, hur är det med lovely knit?
    Upptäckte att min nya aldrig använda i ull har garnet töjt sig vid vissa sömmar och det har blivit som små hål ( te x under ena armen). Lite töj är ju inte konstigt då det är stickat men det är större än "normalt". Är det mycket så med lovely knit? Har sett på vissa att fickorna dragit i garnet så att det har blivit som små hål.
    Är rädd att det töjer sig mer och hålen blir större ev att garnet går sönder när jag börjar använda den.

Sen så finns det några korta trådar som är lösa då det inte finns knut på änden. Lite svårt att gör knut själv när lösa tråden bara är ca 1 cm .

Är det mycket sånt här på knittarna?

Alltså knutar finns ju, men lösa ändar kan bli värre och krypa ur vid te x tvätt eller så.

Är dett acceptabelt?
    Köpte den på rea och runt omkring finns inte min storlek kvar. Har sett kankse 2 st i webshop, men de är inte på rea.

Skulle ni reklamera eller försöka fixa det snyggt? Förmodligen skulle jag kunna fixa det helt ok själv (hålen) om jag köper uppgarn, men ändarna är lite trixigare med .
    Lite surt för ett så dyrt plagg . Kanske borde jag gå tillbaka (de har dock ingen mer i min storlek) och begära avdrag? Är det pinigt med tanke att man köpt den på rea ( alla OM plagg var dock på rea).

• Tabby

Åhhh...vilket fynd jag gjorde idag på In.at.on .

Skulle egentligen bara in för att reklamera min Lovely knit. Deras sömmerska skulle fixa detta, så det blir nog bra.

Kollade runt lite och funderade på om jag skulle köpa något för att lägga ut på Tradera med tanke på att allt var 50 %. Tänkte först köpa kofta, men med tanke på att folk är skraja för kopior så nä.....

Bestämde mig för en brun Indy dress i st 1.
    Köpte den för att sälja vidare, men sen provade jag den och den är sååå fin. Så nu får jag se om den får flytta eller inte. 1500 kr istället för 3000 var inte så illa pinkat .

• Tabby

Frusna flickan skrev 2009-12-05 00:20:08 följande:

Tabby: Underbart fynd tycker jag! Behåll! Hade de ytterkläderna på 50% också?
    Allt var 50 % men otroligt utplockat. Via vännina fick jag reda på i kväll att det började i onsdags och håller på till söndag.

Noblesse coat fanns en del, väskor, strumpor, sjalar, armvärmare, lite blusar, linnen osv. Som sagt mycket utplockat. Koftor och så fanns bara 0 och 1 tror jag.

Något speciellt du tänker på, så ska jag försöka komma på om jag såg det.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III