• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Puffig Pingla
    nick name skrev 2010-01-11 11:57:05 följande:
    När skulle det släppas nytt? Var det inte idag?
    När jag var i OM-butiken förra veckan sa de att "det är på gång" men till en annan tjej sa de om två - tre veckor. Verkar vara luddiga svar.

Går i alla fall att förbeställa i de amerikanska nätbutikerna.
  • Skrutteruttan
    Idag känns det lite tungt att vara en mollyflicka. Påhoppen har varit helt extrema i bloggen {#lang_emotions_cry}. Som tur var finns det underbara människor där ute som skriver snälla kommentarer också *tack*.

Vilket plagg är ni sugna på att klicka hem först?
    Jag vill verkligen ha Lottalotta long jacket!
    Kram på er!!! {#lang_emotions_flower}
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com/♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • brawny

Nu behöver jag er hjälp: jag sålde en Bombadilla Dress på Tradera som jag köpt från Fitts & Company eftersom den var för liten för mig. Nu ringer köparen mig och säger att det måste vara en kopia för att det står "Made in China" på etiketten och eftersom den saknar mollydollarsen på baksidan så som det finns på produktbilderna.

Jag påpekade för köparen att vissa av Odd Mollys plagg faktiskt görs i Kina, men jag kan ju inte uttala mig om Bobadilla Dress specifikt.

Har ngn av er en Bombadilla? Och kan ni i så fall tala (eller änny hellre ta bilder) om vad som står på er etikett och om ni har mollydollars på baksidan (nedanför snörena man knyter i nacken)?

Jag ska kontakta Amy på Fitts&Company också förstås, men jag tror ju inte att det är en kopia eftersom jag köpt den där... men det är ju konstigt med mollydollarsen?!

• Puffig Pingla
    brawny skrev 2010-01-11 15:38:45 följande:
    Nu behöver jag er hjälp: jag sålde en Bombadilla Dress på Tradera som jag köpt från Fitts & Company eftersom den var för liten för mig. Nu ringer köparen mig och säger att det måste vara en kopia för att det står "Made in China" på etiketten och eftersom den saknar mollydollarsen på baksidan så som det finns på produktbilderna. Jag påpekade för köparen att vissa av Odd Mollys plagg faktiskt görs i Kina, men jag kan ju inte uttala mig om Bobadilla Dress specifikt. Har ngn av er en Bombadilla? Och kan ni i så fall tala (eller änny hellre ta bilder) om vad som står på er etikett och om ni har mollydollars på baksidan (nedanför snörena man knyter i nacken)? Jag ska kontakta Amy på Fitts&Company också förstås, men jag tror ju inte att det är en kopia eftersom jag köpt den där... men det är ju konstigt med mollydollarsen?!
    Bina har väl en. Kolla med henne.
    Låter väldigt otroligt att den skulle vara kopierad.
  • Mabimao

Kollade lite på en norsk sida på smaskiga nyheter.
    Vad tror ni om Appeteaser dress? Det är väl en underklänning? Går den ha som sommarklänning, tycker den är tok-fin!

Skutterutten. Jag förstår dig, de har gått för långt. Kram!

Brawny. Men många plagg görs ju där. Jag kan dock inte hjälpa dig med denna modell, hoppas någon annan kan det. Känns ju inget vidare att bli anklagad fast man vet att man har rätt. Jag tycker det borde räcka med ditt kvitto från affären som bevis.

• Tabby
    brawny skrev 2010-01-11 15:38:45 följande:
    Nu behöver jag er hjälp: jag sålde en Bombadilla Dress på Tradera som jag köpt från Fitts & Company eftersom den var för liten för mig. Nu ringer köparen mig och säger att det måste vara en kopia för att det står "Made in China" på etiketten och eftersom den saknar mollydollarsen på baksidan så som det finns på produktbilderna. Jag påpekade för köparen att vissa av Odd Mollys plagg faktiskt görs i Kina, men jag kan ju inte uttala mig om Bobadilla Dress specifikt. Har ngn av er en Bombadilla? Och kan ni i så fall tala (eller änny hellre ta bilder) om vad som står på er etikett och om ni har mollydollars på baksidan (nedanför snörena man knyter i nacken)? Jag ska kontakta Amy på Fitts&Company också förstås, men jag tror ju inte att det är en kopia eftersom jag köpt den där... men det är ju konstigt med mollydollarsen?!
    Produkt bilderna stämmer inte alltid. Var det inte en blus i sommras som på bild hade toffsar vid snörändarna, men in real life hade de inte alls det??
  • Ullis 10
    Skrutteruttan skrev 2010-01-11 15:11:48 följande:
    Idag känns det lite tungt att vara en mollyflicka. Påhoppen har varit helt extrema i bloggen . Som tur var finns det underbara människor där ute som skriver snälla kommentarer också *tack*.Vilket plagg är ni sugna på att klicka hem först?Jag vill verkligen ha Lottalotta long jacket!Kram på er!!!
    Folk är verkligen inte kloka! Älskar din blogg!!
  • brawny
    Puffig Pingla skrev 2010-01-11 15:41:44 följande:
    Bina har väl en. Kolla med henne. Låter väldigt otroligt att den skulle vara kopierad.
    Ja, det tycker jag med. Framförallt så har jag ju köpt den från Amy som säljer triljoner mollysar.
    Jag kollar med Bina, tack för det tipset!
  • brawny
    Tabby skrev 2010-01-11 15:45:36 följande:
    Produkt bilderna stämmer inte alltid. Var det inte en blus i sommras som på bild hade toffsar vid snörändarna, men in real life hade de inte alls det??
    Det är också en bra kommentar! Jag ska kolla med Amy också, hon kanske har ngt ex kvar i samma färg som hon kan titta på...
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III