• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Duntoffla
    Pokergirl skrev 2010-01-09 23:04:45 följande:
    Njae, det håller jag inte riktigt med om! De kläder jag köper nya har jag fått minst 75% tillbaka av priset på T, vilket gör att plaggen inte alls blivit kostsamma. De jag köpt begagnade på T har jag fått lika mycket för eller lite mer när jag sen sålt dom vidare. Jämför jag med de kläder jag lagt ut från ex mq, lindex och liknande så har dom bara gett typ 20% tillbaka. Så, fine, det är dyra inköp, men som maken säger - en bra investering om man nu ska kolla på kläders värde i ett längre perspektiv.
    Sant! I alla fall om man säljer plaggen sen och inte bara bunkrar
    Jag kör själv den principen på mina molly-plagg samt sonens danska barnkläder då jag tröttnar rätt fort. Men mycket vill alltid ha mer Så nu får jag nog ligga lågt ett tag.
  • Pokergirl
    Duntoffla skrev 2010-01-09 23:25:31 följande:
    Sant! I alla fall om man säljer plaggen sen och inte bara bunkrar Jag kör själv den principen på mina molly-plagg samt sonens danska barnkläder då jag tröttnar rätt fort. Men mycket vill alltid ha mer Så nu får jag nog ligga lågt ett tag.
    Det var ju det då... Men man måste ju ha ett startkapital i garderoben innan man börjar swappa!
    * * * Cornelia 091030 * * *
  • Duntoffla
    Pokergirl skrev 2010-01-09 23:34:02 följande:
    Det var ju det då... Men man måste ju ha ett startkapital i garderoben innan man börjar swappa!
    Ja så är det ju. Allt kostar ju till en början

Mitt klädshoppande går i vågor. Ibland vill jag inte ens shoppa, ibland vill jag inget annat. Eller vill och vill...jag vill alltid ha snygga kläder men orkar inte prova nya modeller och märken. *lat*
  • smulan0

Det går att hitta mycker rabatter och reor speciellt en bit in på säsongen. Av de ca 15 plagg jag köpt av vintern/hösten är endast 2 (en spoiler underskirt och nylon coat) köpta till fullpris. Om man hänger här i tråden upptäcker man många olika reor.

Var tex inne på idyll interiörs hemsida igår och såg att hon ska sälja affären. Det står att alla kläder, väskor och skor är 25%. Antar att det innefattar även prespring. Kan vara värt att ringa på måndag om man söker något speciellt! www.idyllinterior.se

• Sara Mia

Hur är #228 Alchemistry tunic i storlek? Har fått för mig att den är rätt tight över bysten. Ska man ta sin ordinarie storlek? Har ca. B-C kupa. Är annars 0-1 i OM:s plagg.

• smulan0
    Sara Mia skrev 2010-01-10 11:33:23 följande:
    Hur är #228 Alchemistry tunic i storlek? Har fått för mig att den är rätt tight över bysten. Ska man ta sin ordinarie storlek? Har ca. B-C kupa. Är annars 0-1 i OM:s plagg.
    Då hade jag tagit en 1a. Den är lite trång över brösten.
  • Duntoffla

OT- tips men här kanske någon kan hitta underklänning/överdelar/underdelar att kombinera sina Mollysar med. De har många märken som ex Cream, Vila, Object, BZR, Soaked in luxury etc. Dock rätt dyr frakt om man inte köper över 600 danska.

smartgirl.dk

Självklart inte min butik!

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III