• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Duntoffla
    Stargirl skrev 2010-01-09 11:15:04 följande:
    Superfint! Jag tycker också fullpris är för mycket för den. Vissa plagg är inte värda mer än det man betalar på 50% rean. Då är man extra glad när man hittar dem.
    Tack! Ja, tycker att många plagg kostar för mycket till ord pris. Kan inte motivera att köpa en tunika för närmare 2000 kr.
  • Stargirl
    Duntoffla skrev 2010-01-09 11:22:53 följande:
    Tack! Ja, tycker att många plagg kostar för mycket till ord pris. Kan inte motivera att köpa en tunika för närmare 2000 kr.
    Dte kan jag....men då måste jag veta att den är värd sina pengar. Med vissa plagg vte jag det. Med andra plagg vet jag att jag inte kan betala fullpris då hoppas jag att jag fyndar dem på rean. Som kjolen jag köpte i torsdags (finns i bloggen) jag ville inte betala 1700 kr för den. Men 50% rabatt var helt ok och då slog jag till.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Puffig Pingla
    Stargirl skrev 2010-01-09 11:25:11 följande:
    Dte kan jag....men då måste jag veta att den är värd sina pengar. Med vissa plagg vte jag det. Med andra plagg vet jag att jag inte kan betala fullpris då hoppas jag att jag fyndar dem på rean. Som kjolen jag köpte i torsdags (finns i bloggen) jag ville inte betala 1700 kr för den. Men 50% rabatt var helt ok och då slog jag till.
    Håller med.

Klippte dessutom samma kjol i torsdags (fast royal). Nu längtar jag tills jag blir utskriven så jag kan hem och prova mina nya fynd (finns också i bloggen).
  • Innerjoin
    brawny skrev 2010-01-09 14:31:30 följande:
    Här finns Deidress Dress i stl 3 & 4 - var det inte ngn som letade efter den? Finns lite annat smått o gott på rean också... www.modaviviente.de/Dresses-Skirts/Odd-Molly-...::747.html
    Det var jag som letar!!! Men i royal, de fanns bara i blått väl?
  • tlillan
    Miafia33 skrev 2010-01-04 22:55:32 följande:
    Vilken jacka är du ute efter?
    en Nylon Parker Coat.... storl 3...
  • Duntoffla
    Stargirl skrev 2010-01-09 11:25:11 följande:
     Det svåra är just att veta hur mkt man kommer att använda ett plagg. Men iofs, handlar man och sen blir den hängande finns ju alltid Tradera. Använder man plagget väldigt ofta så blir det ju så klart värt det. Det jag menar är att en del tunikor inte känns så välarbetade för sitt pris. Tycker att prissättningen hos OM ibland är rätt skum dvs det står inte i paritet till vad det är (eller vad produktkostnaden kan vara för just det plagget)
  • Stargirl
    Duntoffla skrev 2010-01-09 17:03:29 följande:
     Det svåra är just att veta hur mkt man kommer att använda ett plagg. Men iofs, handlar man och sen blir den hängande finns ju alltid Tradera. Använder man plagget väldigt ofta så blir det ju så klart värt det. Det jag menar är att en del tunikor inte känns så välarbetade för sitt pris. Tycker att prissättningen hos OM ibland är rätt skum dvs det står inte i paritet till vad det är (eller vad produktkostnaden kan vara för just det plagget)
    Jag har skrivit om just den konstiga pris sättningen hos OM i bloggen för ett par dagar sedan. Vissa plagg vet jag att jag kommer att använda tillräckligt för att kunna betala massor, andra vet jag tvärtom att jag inte kommer att få valuta för mina pengar. Tradera finns ju alltid.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III