Inlägg från: smulan0 |Visa alla inlägg
  • smulan0

Odd Molly - för oss inbitna del III

någon som har first lady angora cardigan? Är den stickig? Hur är den i storlek?

• smulan0
    jojoa75 skrev 2009-11-24 09:49:35 följande:
    Jag tycker inte den är så stickig, beror nog på hur känslig man är. Den är mer stickig än lovelyknit iaf. Normal tycker jag.
    hmmm... fast det är ändå mer ull i lovely kniten?! funderar på att köpa i julklapp på CD men vill inte ge bort en stickig kofta som inte går att byta...
  • smulan0
    jojoa75 skrev 2009-11-24 10:04:12 följande:
    Många ställen erbjuder lite längre öppetköp el returrätt nu i jultider om man ber om det, kolla med dom! Ja det är möjligt att det är mer ull i lovelykniten, jag upplever den ändå som mindre stickig än firstlady. Men jag tycker inte att firstlady är spec stickig, ,men mer än den andra
    tack för hjälpen!
  • smulan0
    brawny skrev 2009-11-25 18:43:05 följande:
    Idag fick jag hem mina sockar i Chalk och koftan First Lady i Grey från Country Dreams. Hon är verkligen snabb på att leverera! Jag måste säga att jag är helt förälskad i koftan. Den är så fin med den stickade spetsen, den har långa sköna ärmar och den sticks betydligt mindre än min Everday Short Cardigan. Båda åker på direkt imorgon till jobbet! mymollyoddities.wordpress.com/
    fick också min paket idag med samma innehåll + koftan i royal som jag ska ge i julklapp! Jättefint alltihopa!
  • smulan0
    Tindrisen03 skrev 2009-11-27 12:02:48 följande:
    Tips! Billig på köp nu om detär ngn som kan klämma i sig i en 1a. De är ju ganska små www.tradera.com/Odd-molly-klanning-storlek-1-... Inte min auktion förstås
    Vad fin!! men säljaren verkar lite oseriös om man ska döma av omdömen.... annars hade jag inte tvekat!
  • smulan0

Nu börjar jag tycka att det är bra att det finns kopior på vissa modeller på tradera... kunde fynda mörkblå tenfold knit för 600kr! Garanterat äkta med kvitto, inköpt i butik jag känner till väl! Hade väl sällan fått den så billigt om inte alla var rädda för att det är en kopia! (tycker nästan synd om säljaren iofs)

För er som bor i Malmö-området: Missa inte iisas julkalender, massa fina erbjudande hela december tex 20% idag på alla kappor o jackor inkl OM, 20% valfritt plagg 9/12 osv! (inte min butik) Jag fick den i mailen via nyhetsbrev!

Tabby: klart du ska reklamera, det ska man självklart få göra om plagget har fabriksfel även om det är inköpt på rea! OM får ju skärpa till sig!

• smulan0

Nu har pre-spring kommit till kids & friends. Ska åka och prova lite för skojs skull imorgon. HOPPAS jag inte vill ha något!!!

Någon som är solej på T? Vi måste ha exakt samma smak, har blivit utbjudad i tre auktioner nu! Min ärkerival!!!

• smulan0
    malinoski skrev 2009-12-02 17:12:13 följande:
    Å kan du inte fota?? *nyfiken*
    jag kan se om det känns ok så fotar jag lite... såg nu alchemistry tunic rouge på country dreams, har inte sett den innan ens på OM's hemsida. Den är ju sjukt fin och skriker mitt namn.... skit också!
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III