Tabby skrev 2009-12-12 10:45:52 följande:
Snyft lite ledsen och irriterad. Kommer ni i håg min lovley knit som hade hål vid vissa sömmar och som jag skulle reklamera?Förra veckan lämnade jag in den till affärn som skulle skicka det till sin sömmerska. Hämtade upp den och upptäcker att sömmerskan inte lagat 3 av 4 hål . En tråd som inte var fäst och som kunde krypa ur hade hon bara KLIPPT AV och de hålet hon fixat under armen var fixat på så sätt att hon tagit vanlig tråd och sytt på symaskin 0,5-0,8 cm cm utanför original sömmen ( ca 10 cm runt hela armhålan).Alltså man får ju fixa med ullgarn!! Vanlig sytråd kan ju skada ullgarnet .Jag godkände inte lagningen.Fick pengar tillbaka men nu står jag utan kofta som jag gärna vill ha. Finns i 2 webshopar i rätt storlek men för ordpris . Min hade jag köpt för 25 % rabatt.Känns surt att köpa till ord.pris nu när jag kunnat köpa den i andra shopar på rea .Allvarligt jag hade kunnat fixa den koftan själv mycket bättre, men jag vill inte ordna det för koftan var ny. Hade jag blivit erbjuden avdrag för den hade jag utan tvekan köpt lite garn själv och fixat detta snyggt men nu blev jag inte det.När expediten och jag pratades vid sa jag bl a att denna lagning skulle sänka tröjans värde då förmodligen säljer den vidare efter ett tag. Då sa hon men inte skriver du i annonsen att den är lagad....hmm...som om det inte syntes på insidan då...
Usch, vad trist. Det låter helt oseriöst, tröjan var ju defekt efter lagningen och borde ju ha sänkts rejält i pris.
Har du kollat Fitts & Co? De rear nuoch med dollarkursen ligger Lovely Kniten väldigt bra i pris.
Lycka till!
brawny skrev 2009-12-12 11:37:03 följande:
Den är ju bara så fin! Kul att höra att den är generös, då kanske det kan gå att snoka upp en butik som har den kvar i stl 1...
Jag tycker den är ganska normal i storlek, hade inte kunnat gå ner. Men den är figursmickrande, däremot!
Möjligtvis tror jag man kan gå ner i storlek om man har lite mindre byst, där hade den blivit för tajt om jag skulle ner i storlek.