Inlägg från: NewYorker |Visa alla inlägg
  • NewYorker

Odd Molly - för oss inbitna del III

Psst! Ni som inboxat och ville vara med på köpet från BlueLawn, allt är beställt!!!

Hör av mig med detaljer imorgon!

• NewYorker
    Skrutteruttan skrev 2009-12-28 10:28:36 följande:
    Wieee, nu har jag min 4 continent x-stich hemma. Jag sitter på jobbet och P-O har tagit emot leverans vid dörren. Ni som beställt från Fitts and company...kan man få räkning från tullen senare? Eller har jag "klarat mig" nu?Tack för svar
    Då kan du vara lugn, tror jag. När jag köpt saker som fastnat i tullen ar jag fått ett inbetalningskort och varit tvungen att betala för att få ut sakerna.

Jag väntar också på paket från F&C - när beställde du?!
  • NewYorker
    Lindagbg skrev 2009-12-28 13:30:43 följande:
    Handla ALDRIG odd molly på IISA OF MALMÖ (stora nygatan 31, malmö). Inte speciellt tillmötes gående. Super trevliga när man köper något men sedan får man ingen hjälp om det blir något fel. Nä fy aldrig mer!!!!!
    Då kontar jag med en butik att handla ifrån - Sid and Sally! Så himla snabb och bra service, och ett sånt oerhört rart bemötande att jag blir alldeles tårögd.

Jag nappade på julaftonserbjudandet på 227:an, men blev tydligen så ivrig att jag råkade beställa dubbelt. Jag upptäckte det när jag såg debiteringen, och ringde Kundservie hos dem. Och den hjälp jag fick av dem var verkligen guld värd.

Stor, stor guldstjärna, därifrån kommer jag att handla många gånger än!

Ps. Men du Lindgbg, vad var det som hände?! Nyfis! Dåligt bemötande är det absolut tristaste som finns.
  • NewYorker
    Skrutteruttan skrev 2009-12-28 12:25:14 följande:
    Åh, hoppas på tur då...Nu blev den riktigt billig, grämde mig lite eftersom den kom på Ajabajas rea (å andra sidan vågar man ju inte chansa när man verkligen vill ha något!)Jag beställde den 11 december och fick mail samma dag om att den var "shipped"...Kom alltså idag!
    Och mitt paket kom idag, enligt sambon. Vill hem NU!
  • NewYorker
    Hilti skrev 2009-12-29 13:30:04 följande:
    Vad gör jag? Kontaktar säljaren eller anmäler till Blocket? Jag vill inte betala mycket penger för nån kopia
    Blocket gör nog inte så mycket, tyvärr. De kontrollerar ju inte personers identitet, eftersom du kan vara helt anonym - till skillnad mot tradera (vilket iochförsig inte alltid hjälper ...).

Men jag hade absolut kontaktat säljaren och bett att få göra ett återköp. Har du namn och adress på henne/honom kan du ju alltid hota med polisanmälan.
  • NewYorker

Frusna flickan skrev 2009-12-29 15:51:13 följande:

Tråkiga besked till er som sambeställt från bluelawn.. Allt är slutsålt så det blir inget. *deppar.... Bra för er andra att veta också - att lagersaldot inte stämmer alltså.
    Japp, så är det - tyvärr. BlueLawn hade haft "jullov", och när de kom tillbaka idag meddelade de att allt var slutsålt.

Häpp!!

Nåja, det var värt ett försök. Tröttsamt att ge sig ut på jakt igen, bara ..

• NewYorker
    Skrutteruttan skrev 2009-12-29 18:13:43 följande:
    Jag fick mail att mitt var skickat! Så allt var nog inte slut..
    Öööööh, va? Allt VI beställde var slut, eller vad menar du?
  • NewYorker
    Puffig Pingla skrev 2009-12-29 19:26:14 följande:
    Hahaaaa.... apropå lågkonjunktur på Tradera. Det verkar iaf inte den här säljaren tro på: www.tradera.com/Odd-Molly-Light-cotton-i-Stl-... . Jösses, den kostade väl 899kr i nypris???(uppenbarligen inte min annons)
    Tänkte precis länka till samma och skriva att ...

... annars kan man ju köpa den med 30% rabatt på nypriset hos Mathildes, eller hos etc ...

• NewYorker

Frusna flickan skrev 2009-12-29 20:36:26 följande:

Vi kan prova att samshoppa här kanske? Sugen på något där?
    Samshoppar gärna (vi hade ju så trevligt!) - hör av dig om du ska lägga en order!!! Eller kanske här

www.delilahfashion.com/

Fast där är ju frakten inte så dyr ...

By the way ... jag tänkte ta en reashoppigtur till WINK och Mathildes imorgon ...
    tror ni det är jätteurplockat eller värt mödan?!
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III