Inlägg från: Puffig Pingla |Visa alla inlägg
  • Puffig Pingla
    leson76 skrev 2010-01-06 20:25:09 följande:
    NK Nordiska Designers på plan 1. När du kommer ut från hissen går du till vänster och sen är det i hörnan, efter GANT och bredvid Tiger. Jag var inte imponerad av det sortimentet de hade kvar när jag var där för någon vecka sedan. Kommer inte stå i kön in dit.
    Håller med. Var och "förspanade" där i måndags och jag har aldrig sett så lite mollysar på NK.

Fast iofs - på sommarrean hade de grävt fram en massa ur skrymslen och vrår så vem vet? Kanske det dyker upp lite till.
  • Puffig Pingla
    69malin skrev 2010-01-06 22:46:16 följande:
    Hej!Jag är ute efter Piontell  me dress tror jag att den heter på rea är det någon som sett den i storlek 4???
    Åhlens City i Sthlm hade den svarta kvar i strl 4 förra veckan. Du kan ju ringa dit och höra.
  • Puffig Pingla
    Duntoffla skrev 2010-01-07 20:17:30 följande:
    God kväll!Även jag har fyndat i OM-butiken idag Var där nu ikväll och det var max 10-15 pers. Skönt! Min snälla kompis hade lyckats hänga undan en Noblesse Coat i strl 2 till mig som jag sen löste ut. Hade dessutom 1200 kr i presentkort så kappan kostade bara 1400:- Det blev även en Glazing check skirt i blått/vitt/rött samt en liten portmonnä (Suede bow wallet) i bruntJag är nöjd
    Jag och NewYorker var ju där när de öppnade i morse. Det var kolugnt. Jag tror vi var max 5-10 pers utanför när de öppnade. Dessutom var jag den enda 4:an så gissa om att jag kunde frossa i lugn och ro .

Lite fynd på bloggen.

Ps. Det finns fortfarande mycket kvar i strl 3 och neråt. OM lägger dessutom undan men de verkar inte skicka när de har rea. Men för de som har chansen att komma förbi senare kan det ju vara värt ett telefonsamtal.
  • Puffig Pingla
    Duntoffla skrev 2010-01-07 20:53:54 följande:
    Vad konstigt! Jag hörde av andra att det var mycket folk. Haha...antar att man upplever det olika. Det var rätt mycket kvar av Check me-serien, underkjolar av bomull, en del stickat och en del fina klänningar, några orange Lovely knit mm.Tyckte att det började bli lite utplockat och mycket av det som Molly-Marie listat var slut. Men man kan definitivt fynda om man drar 0-2. Fin shopping! Synd att den röda portmonnän inte fanns kvar. Det blev en brun här istället
    När vi var där vid 8 var det iaf aldrig mer än 10 pers i butiken. Kolugnt förutom att jag och NewYorker ockuperade ett provrum i en timme. Sorry alla andra.

Annars finns den röda portmnän i mängder på Mathilde i PK-huset. Jag klämde på med en när jag surnade till för att de sålt den sista pet tassle scarf.
  • Puffig Pingla
    Bina skrev 2010-01-07 20:52:57 följande:
    ...  i förmiddags hade de det som står på listan... jag är gröööööööööön av frustration att jag bor 40 mil från Stockholm
    Meeeeeeeeeen - du får ju använda dig av dina torpeder.
    Just idag var ju jag ett osäkert kort men det finns ju flera andra som ställer upp. Tjoa nästa gång.
  • Puffig Pingla
    Sylt skrev 2010-01-07 21:03:16 följande:
    Skojar du? Jag hade skickat dit en killkompis (som har kontor nära) med en väldigt utförlig lista. Han sa att där var 400 galna "damer" o att det nästan var olidligt (läs: jag är skyldig stooor tjänst). Då kanske jag skall meddela honom att jag hört en annan variant Ni kanske såg honom Det var väl inte så många killar i kön kan jag tänka?
    Hmmm.... vid 8-tiden fanns det iaf bara kvinnor i kön och där inne. Eller så var han väldigt bra maskerad.

(sen kan han ju dykt upp under den lååååånga provrumssessionen. Kan ni se framför er två långa kvinnor som försöker prova 20 plagg i ett lagom stort provrum )
  • Puffig Pingla
    Duntoffla skrev 2010-01-07 21:10:07 följande:
    Åh nej vad trist! Du kan ju i alla fall maila OM huvudkontor eller butiken så kanske de kan fixa fram en ny? Åh, men vad surt. Jag hann aldrig till Mathildes eftersom jag var i OM-butiken nästan till stängning. Nåväl, brun är fin den också.Vad fanns annars kvar på Mathilde?
    Den bruna är superfin också. Jag velade mellan den och den röda.
    Det är ganska urplockat på Mathilde nu men du är väl runt en 2a? Och det finns ganska mycket tvåor kvar. Kommer knappt ihåg vad eftersom jag gett upp att spana då 4orna rök snabbt.
  • Puffig Pingla
    Frusna flickan skrev 2010-01-07 21:12:03 följande:
    Åh vad härliga fynd ni gjort! Grattis! Jag är riktigt avis! Varför bor man inte i Sthlm. Alla annorlunda plagg finns ju aldrig här nere känns det som. Jag som skulle gå över lik för att få en Noblesse jacket i blått *buhu.... Varför kan de inte skicka?? Eller ja det förstår jag ju mycket väl iofs.Listan hos Katinka var ju helt underbar även om jag förstår att en hel del gått åt sedan den gjordes.
    Men Mathilde skickar och de har kvar en hel del Noblesse Jacket i blått (iaf i måndags). De har iofs bara 30% på jackorna. I alla fall härom dagen.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III