Inlägg från: Sara Mia |Visa alla inlägg
  • Sara Mia

Odd Molly - för oss inbitna del III

Hur är #228 Alchemistry tunic i storlek? Har fått för mig att den är rätt tight över bysten. Ska man ta sin ordinarie storlek? Har ca. B-C kupa. Är annars 0-1 i OM:s plagg.

• Sara Mia

Jag är så nöjd! Har nyss hämtat mitt paket från Idyll interiör. Jag beställde en #228 Alchemistry tunic white för 2-3 dagar sedan. De har 25% på alla OM-plagg eftersom butiken ska säljas, även pre-spring. Man ringer och beställer. Jag har nyss provat den och den sitter helt perfekt. Jag brukar ha strl 0-1, men valde 1 på denna eftersom jag hört att den kan vara lite trång över bysten (har inte så stora, men ändå). Även gulliga Mirjam på Idyll ( www.idyllinterior.se ) rekommenderade det och det blev så rätt. Nu blev inte glipan som uppstår när man knyter fram särskilt framträdande. Naturligtvis måste man ha något under (spoiler tank eller linne?) men det har jag oftast ändå. Sedan inväntar jag 2 st Lovelove tank (cherry + white) från amerikanska Green Apple ( www.shopgreenapple.com ). Där är det redan lite rea, men jag fick ett nyhetsbrev där man får 30% extra rabatt på den ursprungliga rean om man anger ordet: SAVESALE i rutan när man gör sin beställning. Först var jag osäker på om det skulle funka, men när jag kom till sista sidan var det avdraget. Så rabatten blev totalt 45%. Perfekt eftersom jag ändå tänkt köpa några linnen från sommarkollektionen. Med dollarpriset blev det riktigt bra. Hoppas nu att tulllen håller tassarna borta.

• Sara Mia

Den är underbar och storleken kan säkert passa. Kruxet är att modellen nog är ganska lång, och jag är 160. Det är väl stor risk att den släpar i backen på mig antar jag. Den är säkert tänkt för en som är minst 165-170 cm. Någon som vet.

• Sara Mia

Ja, snacka om att falla för det berömda grupptrycket, eller snarare alla bilder med vanliga fina tjejer i en Fonda dress. Oavsett vem som visat den så verkar denna modell klä de flesta. Så nu är en blå i storlek o just hemklickad från RUS lifestyle. Hoppas den blir så bra som jag tänkt nu då. Annars får jag väl bita i det sura äpplet och returnera den. Det är väl över bysten som man inte riktigt vet, men den ser ju ut att vara av den modellen som ska sitta lite tight där. Så med en vettig t-shirt Bh så ska det nog ordna sig.

• Sara Mia
    Solglimten 06 skrev 2010-01-25 11:46:18 följande:
    Hmmm,Jag erkänner stort - ber om ursäkt på mina bara knän för alla tidigare uttalanden, men hmmm - jag har trillat över en vit Fonda dress i strl 2....Jag som absolut inte skulle ha en sådan....Men såg den på vänninan i pink igår, och jag blev helt förhäxad. Bara måste ha en sån - och efter lite letande på nätet hittade jag den på Bodhi.seSå - alla kan väl ändra sig, eller hur...???*lycklig* Väntar nu med spänning på paketet.
    Ja, jag trillade ju dit sent igår kväll. Längtar så efter att få prova min lilla blå mjukis-klänning.
  • Sara Mia

Ni som sitter lyckliga med era Fonda dressar. Jag klickade hem en igår kväll (den sista de hade) och är rädd att den blir för liten. Brukar oftast ha 1 upptill och 0 nertill. Nu blev Fondan i 0, men på produktbilderna (vilket jag tycker är snyggt) sitter den ju åt över bysten. Funkar o då tror ni? Vill ju så gärna ha den. I-landsproblem? Javisst! 

• Sara Mia
    Morty skrev 2010-01-25 22:34:46 följande:
    Jag tror den kommer sitta kanon på dig. Jag som har 3 i Deidre Dress har 2 i min Fonda och du har kanske sett hur den sitter på mig.
    Din sitter precis som jag vill att den ska sitta dvs, tajt upptill. Jag gymmar inte och har inte breda axlar. Jag har strl. 1 på min velour tunika med huva, men den är ju en rymligare modell som inte är tajt upptill. När jag ser bilderna med dig och din blå Fonda känner jag att detta säkert blir kanon. Tack!
  • Sara Mia

Fick SMS om att min blå Fonda dress kommer till posten nu från RUS. Hoppas, hoppas den passar nu då. Det är bara ett sånt jäkla snöoväder så jag knappt vill gå ut, men jag måste nog ändå....

• Sara Mia
    Stargirl skrev 2010-01-27 18:17:44 följande:
    Jag skulle hämta ett paket också men skippade det pga vädret hehehehe....
    Jag trotsade vädret och tog på mig mammas grå 70-tals fårskinnskappa som nästan når till fotknölarna. Sedan var det bara att dra upp huvan och pulsa iväg mot Coop Nära (utlämningsstället). Väl hemma kom det spännande ögonblicket, skulle den passa?

Och tänka sig, den var PERFEKT! Jag är så himla nöjd. Nu förstår jag faktiskt varför man kan drista sig till och betala den summan för ett velourplagg. Det är inte vilket velourplagg som helst. Det är skärningen, passformen och detaljerna som gör den klänningen så speciell. Sedan gör ju materialet att den är användbar till mycket. Jag kommer garanterat att använda den betydligt mer än några av de "finklänningar" som bara luftas ibland.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III