Inlägg från: Sara Mia |Visa alla inlägg
  • Sara Mia

Odd Molly - för oss inbitna del III

Morty skrev 2010-01-27 20:49:40 följande:
    Låter ju helt underbart! Jag kan inget annat än att hålla med. :) Var det blå du tog också eller? Minne fiskmås här ibland.
    Japp, det blev den blå och jag är en sucker för blått.
  • Sara Mia
    Pyttisens mamma skrev 2010-01-28 08:29:01 följande:
    Jag har nu fått svar anf traderatunikan (x-stitchen) och bild på loggan finns i mitt galleri (vet inte hur man lägger bilder i inlägg). Hon hade fått den i födelsedagspresent för ca 1,5 år sen skrev hon, hade inget kvitto och trodde att den var inköpt på en butik som heter Kharma i Sundsvall. Hon ville gärna att jag hörde av mig om det fanns misstankar om att den inte var äkta, hon hade också nyligen hört att det fanns kopior av denna. Så ni proffs, vad tror ni?
    Jag tog fram min från samma kollektion och jämförde broderiet och jag ser inget som avviker från mitt broderi. Jag har dessutom köpt min x-stitch hos min lokala OM-handlare så jag vet att min är äkta. Om den ser fin ut i övriga broderier, så borde den vara äkta.
  • Sara Mia

Ja, ibland är man mer än lovligt tokig. Jag vet inte om det är det ymniga snöfallet som får mig att tänka mer vinter än vår? Jag klickade just hem ett av mina drömplagg från hösten/vintern. Nämligen Noblesse coat i chocolate. Nu när det är 40% känner jag att jag med gott samvete kan unna mig en dyrare och framför allt snyggare kappa. Jag är säker på att jag kommer att använda den mycket och vintern är ju långt ifrån slut än. Galen eller ej, nu är det gjort och jag kan stryka ytterligare ett plagg från min önskelista. Hoppas bara storleken passar. Jag har mellan 0-1 (strl 36 upptill) på OM och tog 1:an. Man vill ju gärna kunna ha en kofta under också. Någon som har den och vet om jag tog rätt storlek redan innan den dyker upp, så jag kan andas ut.

• Sara Mia

Nu känner jag mig lite lugnare med storleken. Kappan blir nog så perfekt som jag hoppats ändå. Har drömt om den länge.

• Sara Mia
    MejaKiZnic skrev 2010-01-28 23:12:12 följande:
    1 blå och en rosa på väg hem, se vilken de blir
    Den blå röstar jag på (men jag är ju inte helt opartisk.  hihi). Den blir supersnygg till ett par vita jeans, leggings i tex. caprilängd till sommaren. Kanske också ett par Coverse-sneakers? Men även som vanlig klänning förstås. Berätta sen viken du valde. Nyfiken!
  • Sara Mia

Ja, det är en mycket smittsam åkomma som kallas Fonda-feber. Jag har just blivit botad med något mjukt och blått. {#lang_emotions_dreamer}

• Sara Mia
    smulan0 skrev 2010-01-30 19:35:00 följande:
    aaaahhhh jag köpte den själv... var ju bara för bra deal för att missa...
    Det gjorde du rätt i. Den är helt underbar. Jag har den royalfärgade från förra kollektionen och är helt såld på wrap-modellen sedan dess. Sååå figursmickrande. Ser fram mot IRL-bild så småningom.
  • Sara Mia

Idag kom så äntligen min Noblesse coat, chocolat från Ajabaja. Jag är såå nöjd. Det enda som förvånade mig mycket var att den kom i ett vadderat kuvert direkt i brevlådan, alltså inte på något spårbart sätt. Kuvertet var ordentligt tillknycklat och pappersdelen hade rivits sönder på ett par ställen, men som tur var bubbelplasten intakt så kappan var hel. Men jag funderar ändå hur de törs chansa och skicka så pass dyra plagg direkt i brevlådan utan spårbarhet. Ja, ingen skada är ju skedd för min del, men ändå....Är det för att hålla lägsta möjliga portokostnad? Någon som vet?

• Sara Mia
    Pokergirl skrev 2010-02-02 13:02:18 följande:
    Kan inte någon här inne sammanställa de namn och Alias på personer som man ska akta sig för på Tradera, blocket med mera. Känns som att flera här inne blivit lurade och då är det ju superbra om man har en varningslista där dessa namn finns sammanställda. Man skulle även kunna ha med neg erfarenheter av webshoppar.Jag skulle kunna sammanställa om jag bara fick uppgifterna inboxade till mig.
    Det vore superbra med någon sorts lista. Man kan väl inboxa sin privata mail sedan så är det ju ingen som kan ha någon åsikt. jag skulle också gärna vilja ha namnen.
  • Sara Mia
    Hilti skrev 2010-02-03 20:06:54 följande:
    Usch, min säljare fortsättar jäklas känns det som. Självklart kom det ingen voile short dress i dag heller, varför skulle det när paketet som var skickad som rek inte går att spåra.Sen var det inte penger på mitt konto, överföringen gjordes förra fredagen. Nu har jag hotat med polisanmälan så får vi se hur det går.Tror jag fyndade som tröst: www.tradera.com/Jattefin-kofta-Everyday-long-...Någon som har den i powder? Färgen på bilden är misvisande hoppas jag?
    Fint fynd!
    Jag hade precis samma kofta tidigare, men sålde den pga. att jag inte klär i färgen. Färgen heter bronze och är ljus beige eller nougat alltså inte lika ljus som powder. Men den är snygg och passar till mycket. Supersnygg färg till jeans, vitt och marinblått.
  • Sara Mia

JEANSKJOL!
    Har ni sett att det ligger en OM jeanskjol ute på blocket för 750:-. Storlek 2. Lades ut för en liten stund sedan. Vilket kap vad gäller priset, om den nu är kvar. Jag har den ju redan och vet vilken godbit detta är. Så passa på om den finns kvar och storleken stämmer. OBS! Absolut inte min annons

• Sara Mia
    Sylt skrev 2010-02-04 10:56:26 följande:
    Godmorgon/middag!Håller tummarna att Morty hann få tag i strumpor. Sen verkar det som att ngn fyndade en jeanskjol - grattis - bästa köpet ever Ngn som handlat från www.bohemiadesign.co.uk/ ? Undrar bara hur lång lev.tiden var. Väntar lite otåligt på min paket
    Jag fyndade en 4 continent x-stich där för ett litet tag sedan. Kommer inte riktigt ihåg hur lång tid det tog. Har för mig 10-14 dagar. Men det kom som det skulle. Inga problem gör övrigt.
  • Sara Mia

Nyfiken!
    var det någon i denna bekantskapskrets som kammade hem jeanskjolen för 750:- på Blocket i morse? Vilket kap! Skulle kunna sålt den för mycket mer på Tradera om man är om sig och kring sig. Vem vet kanske någon som gör så?

• Sara Mia

Sitter lugnt tillbakalutad och känner ingen hets över detta släpp ännu. Vet egentligen inget särskilt som jag vill ha. Annat var det med höst- och vinterkollektionen. Men saker och ting har ju ändrats förr. Sedan blir det annat när man får se plaggen provas eller IRL i butik. Men det känns ändå skönt att inte stressa inför detta. Jag gläds med er andra som plockar hem godbitar ni väntat på.

• Sara Mia
    brawny skrev 2010-02-07 19:15:02 följande:
    Tack för synpunkterna! Och jag har som tur är inget mot ullen så jag ska definitivt fajtas om denna.
    Den färgkombinationen är superfin. Jag håller tummarna hårt för dig att den blir din.
  • Sara Mia

Skulle gärna ha den i kortärmat eller klänningen i denna färgställning, men har lite svårt för trumpetärmarna eller är de kanske snyggare än man tror?

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III