• isako

Odd Molly - för oss inbitna del III

One skrev 2009-11-28 15:29:26 följande:
    Hur ska man fatta storlekarna hos Yoox? Det står bara 38, 40 42 osv osv. Okej, om jag vill ha storlek 2 vad är det då? 38?Stl 3 = 40 Eller ?? Hjälp!Vill inte beställa och så behöva byta för att man inte fattar storlekarna. Varför kan de inte skriva mollystorleken istället? Mycket enklare!Så snälla någon- hjälp!
    4=0
    6=1
    8=2
    10=3
    12=4
    ♥ Isak 040804 ♥ Miriam 081012 ♥
  • isako
    One skrev 2009-11-28 23:06:37 följande:
    OK. Jag vet inte vilken yooxsida ni varit inne på men den jag ser står det pris: Eur xxx, vilket jag tolkar som euro och inte pund. Nu ligger de inte så långt ifrån varandra så visst.Ang. storlekarna så står det inte 8, 10 12 etc utan 38, 40, 42 etc. Ibland xs, s, m osv. Om det vore så att de beteckningarna stämde överens med den "omvandlingen" vi är vana vid så vore det ju enkelt. Men enl. deras, om man klickar på storleken, så motsvarar stl. 40 en stl 2...Nåja, blir väl inget nu med tanke på jul och hutlösa priser. Snyft.
    http://www1.yoox.com/searchresult.asp/tskay/B84CE7A2/dept/women/type/1/textsearch/odd+molly/toll/A/ipp/10/gender/D#pg=1&sort=0&ipp=30
  • isako
    Skrutteruttan skrev 2009-12-01 21:23:24 följande:
    God kväll Var det någon som såg Helena Bergström i Sommarpratarna? Hon hade ju en tunika som starkt påminde om Voile dress i chocolate, men ärmarna skiljde sig åt (hon hade en volang på armarna och den såg lite annorlunda ut under bysten, men broderierna var exakta). Jag hade nämligen min på mig idag och kunde lätt jämföra med bilden på tv . Programmet är ju inspelat i somras och tunikan släpptes väl i oktober? Tror ni kändisarna har första tjing på nya kollektioner och får ur en "provkollektion"?
    Var det inte voil tassel topp då? Tror att det var det.
  • isako
    Skrutteruttan skrev 2009-12-02 18:08:24 följande:
    Jag kikade på min är jag hade tvättat den och jag har en volang på mina armar med, hade inte ens sett den. Nej, jag är rätt säker på att det var den jag har, den satt nog annorlunda på henne för att hon har större byst. Min pappa sms:ade idag om att han sett samma klänning på henne som på mig, roligt!
    hihi ja den sitter nog lite annorlunda om man har boobies. Men oftast tycker jag faktiskt att OM plaggen gör sig bättre på dem med mindre. Men kanske bara för att jag själv har större o gärna hade gett bort lite Tassel toppen är en klar favorit här hemma. Hänger på parad plats på garderobsdörren
  • isako
    Skrutteruttan skrev 2009-12-05 12:56:51 följande:
    Hej i tråden, måste bara fråga, jag har snöat in mig på en 4 continent x-stich (?), höstens kollektion, försöker lista ut det där med storlekarna. Jag har både 0 och 1 på mina kläder, jag har "normal" byst 75 B eller C beroende på hur mycket mjölk det är i dem . Skall jag ta 0 eller 1 om jag lyckas knipa en? Jag vill inte gärna att den skall vara jättestor nedtill och den är väl redan generöst tilltagen över rumpa och lår, eller? Stargirl: Jag vet ju att du har en, vilken storlek är det på din? Nu vet jag att du är mycket nättare än mig, men mest för att få en uppfattning..
    Jag är en "normal" 4a och förutom boobisarna och "gedhänget" så är den generös i strlk enligt mig. Har du normala boobisar och inga problem med gedhänget så kör på 0an
    Puffig Pingla skrev 2009-12-05 15:50:09 följande:
    Hej och hå, Nu har jag varit och provat igenom pre-spring. Säger som alla andra - shit vad små de är. Samtliga plagg satt mer eller mindre ordentligt tight under bysten. Vad händer??? Kommer lägga ut bilder i bloggen i morgon bitti. Nu ska jag iväg på glöggparty.
    Hörde det och det är ju verkligen suupertråkigt!! Och du som gått ner så mycket i vikt!!!
  • isako
    Stargirl skrev 2009-12-08 15:30:52 följande:
    Hon är tydigen sponsrad med hela kollektioner från OM. Malou är inte sponsrad utan hon får låna plaggen i sitt program (som iofs är värdelöst och hon är världens sämsta programledare)
    Håller ABSOLUT med dig! Fattar inte att hon får fortsätta med sitt pisstråkiga program!!

Ääääntligen har jag hittat min spoilertank i chocolate. Idyll interiör hade en kvar o är nu äntligen på väg hem till mig !!! Jiiiipiiieee!!
  • isako
    Stargirl skrev 2009-12-08 18:36:04 följande:
    Pisstråkiga är milt utryckt. Hon är dåligt påläst, egocentrerad till tusen, varje mening handlar om henne och om när HON var med i "lets dance", hon har ingen aning om vad hon pratar om och har ingen inlevelse. Hon tänker bara på hur hon ska kunna nämna lets dance och när hon var med där........ Man fattar inte heller att de värdelösa programledarna i Förkväll får fortsätta...även de nämner lets dance ganska ofta. Säkert höjdpunkten i deras liv...... Kul att du hittat din spoilertank.
    haha ja har märkt det Men det var väll som du säger hennes höjdpunkt. Tycker hon ser skrämmande ut haha Häromdagen när hon hade svart på sig o nästan blodrött läppstift sa Isak "titta mamma hon leker häxa" hahaha Snacka om att jag garvade i 15 minuter.
  • isako
    Tindrisen03 skrev 2009-12-09 10:26:52 följande:
    Tycker att jag fyndade lite faktiskt En trasig ögla kan jag lätt fixa.. På köp-nu var det dessutom inkl frakt www.tradera.com/Odd-Molly-klanning-strl-1-auk...
    Wow!! Grattis till fyndet!!!
    Superläcker
    maruttan skrev 2009-12-09 12:18:17 följande:
    Tänkte slänga in en fråga här till er som vet Är på jakt efter den här www.sidandsally.com/system/search/product.asp... Fast grå! Finns den öht i någon webshop längre? Tacksam för hjälp!
    Kommer nog bli svårt tyvärr.. Vilken strlk?
  • isako
    Höst06 skrev 2009-12-10 20:11:40 följande:
    Hur är Violedress i strl??Jättetacksam för snabbt svar!
    Tight över armar och byst/rygg annars rymlig i strlk
    Så har du inte stora boobies och problem med gedhäng kan du ta din mindre strlk. annars den större :D
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III