Odd Molly - för oss inbitna del III
Sara Mia skrev 2009-12-14 18:48:24 följande:
Jag har just tjuvkikat i tomtens paket, och jag är så lycklig. Nåja, jag beställde julklappen själv, för maken tyckte det var säkrast, så det blev rätt (har jagat duktigt kan jag säga). Idag kom ÄNTLIGEN min Sidesaddle dress i royal (blå/lila). Den är heeelt underbar. Först blev jag lite ställd och tyckte den såg stor ut, men modellen är rätt vid i kjolen och man drar åt dubbla knytband strax under bysten. Kjoldelen är sydd i våder som faller så snyggt och avslutas med en underbar marinblå kant med flera varv bomullsspetsar. Ja, den är ett mästerverk med många söta detaljer. Tex. påsydda uddar med ljuslila virkade "duttar" ungefär som på hearted tunic. Ja, detta är nog den finaste klänning jag någonsin ägt. Jag har provat den med OM:s underklänning som sticker fram lite lagom och Lovely knit i royal samt lite grövre bruna stövlar. Det får bli min nyårs-outfit. Nu är den inpackad i ett fint paket och får ligga till sig under granen tills den riktiga tomten kommer.
Det låter verkligen som en fantastiskt fin klänning! Vad du måste längta efter att ta på dig den.