Inlägg från: Frusna flickan |Visa alla inlägg
  • Frusna flickan

Odd Molly - för oss inbitna del III

Frusna flickan skrev 2009-12-03 17:17:25 följande:
    Du vet säkert redan hur de ser ut men jag skickar en länk till en blogg där de bruna kan ses. Så fina tycker jag. Scrolla ner lite...... gabriellahennings.blogg.se/category/shopping....
    Ursäkta spam... Det är alltså inte min blogg utan en blogg jag fick upp när jag sökte på bootsen.. Scrolla ner lite som sagt sp kommer de, med prickoga strumpor till
  • Frusna flickan

Jag igen......... Ville bara visa bootsen från bloggen som jag älskar att ha till mina OM. Som alla här säkert redan har sett tretusen gånger. Nu ska jag inte visa mig här på heeela kvällen. Jag lovar.

Jag kan ju passa på att berätta om mina inköp (beställningar) från pre spring. Det blev den efterlängtade röda duvet rose tunic och en duvet s/s i dk blue.. Nu kom jag på att jag är så himla senil för jag kanske redan skrev det här i morse... Förlåt i så fall.
  • Frusna flickan
    Sylt skrev 2009-12-03 18:13:22 följande:
    Frusna flickan skrev 2009-12-03 17:17:25 följande: Precis sådana menar jag! Var hittar jag dem? Visst beställde du via en utländsk sida?
    Kunde inte hålla mig borta.... Ja men det var inte dessa. Det var rm williams boots som jag också älskar. De här finns i massor med butiker. Kolla på stan.
  • Frusna flickan

Helt galet att äkta x-stitch går för under 600 kr nu på T. Jag kommer då aldrig att sälja mina om det ska vara så.....

• Frusna flickan

DYSTER PRE-SPRING RAPPORT:

Så kom mitt efterlängtade paket med pre spring fårn Milk and honey. Toppensnabb leverans och allt MEN min rapport blir följande på mina köp.

Duvet rose tunic i rött:

I storleken är den rätt liten över bysten om man har lite större kupa. Jag har oftast stl 3, ibland stl 2 och denna trean satt precis -hade inte kunnat ha en mindre just över byst, axlar och ärmar. Den var väldigt fin upptill och söt på alla sätt men jag kände mig urdum som inte sett att det var lila upptill och nertill och inte vitt till det rödrandiga tyget. Det lila såg liksom inte snyggt ut till jeansen. Dessutom avskydde jag det råa kanterna. Sedan föll den konstigt på ryggen, och liksom ville pösa upp sig ovanför det knutna ljuslila bandet och jag störde mig sjukt mycket att de gjort fickor på denna tunika. Det blev liksom knöligt och gjorde att den föll fult. Inte värd 1595 kr tycker jag. Så ledsamt då jag väntat på just denna.

Duvet s/s i dark blue:

Satt katastofalt på mig. Mycket söt modell men helt fel. Tog stl 3 och den var tight i ärmarna, resåret var trångt (trängre än på tunikan ovan) och sömmen som ska vara under bysten hamnade en bot upppå. Sedan blev halsringningen istället stor och pösade ihop sig i mitten. Gillade ej helelr att snöret i ryggen var "rått och helt fransigt. Alltså, det avr rätt snyggt men kommer att repa upp sig mer och mer.

Båda två måste alltså gå i retur tyvärr. Ovanligt otur... Hade jag däremot köpt duvet rose tunicen i blått och grått hade jag nog behållt den trots dumma fickor. Likaså om det lila varit vitt- så pass fin och söt var den upptill.

Tack för mig denna deppkväll.......

• Frusna flickan
    Mabimao skrev 2009-12-04 22:02:28 följande:
    Frusna flickan skrev 2009-12-04 21:49:55 följande: Nä.....va synd! Inget kul när man sett fram emot paket!Jag fattar om du inte vill, men skulle hemskt gärna sett på bild vad du menar. Tror kanske jag skulle ha samma problem......
    Sorry men jag har vikt ihop dem så fint jag kunde och lagt dem i sina trånga påsar och packat ihop redan... Sorry. Ursäkta att jag skrev så dyslektiskt ovan - jag korrläser ju aldrig när jag skriver så här (måste ju vara så extremt noga på jobbet så jag gör det aldrig annars).

Det jag kan känna i efterhand är att halsringningen på duvet s/s är inte jättestor men det blir liksom lite för mycket tyg där. Kanske hade en fyra räckt ner nedanför bysten så det suttit bättre men jag tror att den blivit för stor på sina ställen i alla fall. Den var ju inte direkt liten nertill.

Tycker som sagt att duvet rose tunic var sötast och har suttit och funderat en stund på om jag ska gå till butik och prova och ge den blågrå en chans.. Fast egentligen, varför, när jag inte gillar fickorna och de råa kantera. Alltså den kostar 1595 och jag kan tänka mig att vara halvnöjd?!? Snacka om att jag blivit helt OM-störd.
  • Frusna flickan
    Kajsan skrev 2009-12-04 22:41:45 följande:
    Nä, jag var och klämde lite på pre spring plaggen idag och fick känslan av BILLIGT! Inte bara pga de råa kanterna som fransat upp sig och hängde trådar överallt ( redan i butiken, tänkt då hur det ser ut efter ett gäng tvättar hemma! ) Nä, jag kommer nog inte köpa nåt.
    Ja jag kände också lite så, billigt.. Jag brukar alltid säga att jag alltid blir positivt överraskad när jag köper något OM-plagg. Att plaggen alltid är finare IRL. Så var det inte denna gång. Jag tycker att plaggen är finare på bild denna gången och det var inte roligt att känna så när två blusar kostade 3000 kr
  • Frusna flickan
    Tabby skrev 2009-12-04 23:44:34 följande:
    Åhhh...vilket fynd jag gjorde idag på In.at.on .Skulle egentligen bara in för att reklamera min Lovely knit. Deras sömmerska skulle fixa detta, så det blir nog bra.Kollade runt lite och funderade på om jag skulle köpa något för att lägga ut på Tradera med tanke på att allt var 50 %. Tänkte först köpa kofta, men med tanke på att folk är skraja för kopior så nä.....Bestämde mig för en brun Indy dress i st 1. Köpte den för att sälja vidare, men sen provade jag den och den är sååå fin. Så nu får jag se om den får flytta eller inte. 1500 kr istället för 3000 var inte så illa pinkat .
    Men va??? Jag har ej fått mail om rea från dem. När började den och vad är det 50% på och vad fanns kvar. Blinkar fint och ber om svar...
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III