Odd Molly - för oss inbitna del III

Helt galet att äkta x-stitch går för under 600 kr nu på T. Jag kommer då aldrig att sälja mina om det ska vara så.....
DYSTER PRE-SPRING RAPPORT:
Så kom mitt efterlängtade paket med pre spring fårn Milk and honey. Toppensnabb leverans och allt MEN min rapport blir följande på mina köp.
Duvet rose tunic i rött:
I storleken är den rätt liten över bysten om man har lite större kupa. Jag har oftast stl 3, ibland stl 2 och denna trean satt precis -hade inte kunnat ha en mindre just över byst, axlar och ärmar. Den var väldigt fin upptill och söt på alla sätt men jag kände mig urdum som inte sett att det var lila upptill och nertill och inte vitt till det rödrandiga tyget. Det lila såg liksom inte snyggt ut till jeansen. Dessutom avskydde jag det råa kanterna. Sedan föll den konstigt på ryggen, och liksom ville pösa upp sig ovanför det knutna ljuslila bandet och jag störde mig sjukt mycket att de gjort fickor på denna tunika. Det blev liksom knöligt och gjorde att den föll fult. Inte värd 1595 kr tycker jag. Så ledsamt då jag väntat på just denna.
Duvet s/s i dark blue:
Satt katastofalt på mig. Mycket söt modell men helt fel. Tog stl 3 och den var tight i ärmarna, resåret var trångt (trängre än på tunikan ovan) och sömmen som ska vara under bysten hamnade en bot upppå. Sedan blev halsringningen istället stor och pösade ihop sig i mitten. Gillade ej helelr att snöret i ryggen var "rått och helt fransigt. Alltså, det avr rätt snyggt men kommer att repa upp sig mer och mer.
Båda två måste alltså gå i retur tyvärr. Ovanligt otur... Hade jag däremot köpt duvet rose tunicen i blått och grått hade jag nog behållt den trots dumma fickor. Likaså om det lila varit vitt- så pass fin och söt var den upptill.
Tack för mig denna deppkväll.......
Tabby: Underbart fynd tycker jag! Behåll! Hade de ytterkläderna på 50% också?