Inlägg från: Frusna flickan |Visa alla inlägg
  • Frusna flickan

Odd Molly - för oss inbitna del III

Duntoffla skrev 2010-01-30 10:31:40 följande:
    Jag är troligen själv här inne men fortsätter spamma tråden. Vet ngn var 100 g frill top finns i rose? Vet att jag sett den i ngn webbutik
    Charlotte har kvar. Ajabaja hade men jag vet ej om de är slut där. Jag köpte där.
  • Frusna flickan
    Duntoffla skrev 2010-01-30 11:17:37 följande:
    Ajabaja hade fel storlek. Nu velar jag bara om rose är en bra färg eller inte. Hur genomskinlig är den? Har du fått din nya?
    Ja,den är rätt genom skinlig men jag har alltid ett linne under. Fast den vita är givetvis snäppet värre.
  • Frusna flickan
    Duntoffla skrev 2010-01-30 11:22:03 följande:
    Ingen fara, bara bra med tips Suck, jag är världens velpotta. Ska jag köpa Fondan (och i så fall vilken färg) eller ska jag köpa en frill och spara pengarna till lite annat jag vill ha. Fasen att Fondan är så sabla dyr!
    Ja jag vet.. Och jag har ju köpt två. Nu sitte rjag och funderar på om jag varit så smart egentligen. Bara pga detta tvingades jag sälja ett annat älskat plagg som går att ha mer till fint, på jobb och vardags och Fondan är ju bara ett vardagsplagg. Men jag bara måste ha dem känns det som........................ Om du lyckats stå emot hittills kanske det är lika bra att spara till annat fint som snart kommer om du är i min sits att det inte går att komma i en rosa fonda på jobbet. Jag kan kanske ha den blå en fredag med fina skor och en kavaj över tänkte jag.

De är dock superfina och sköna så jag förstår om du trillar dit
  • Frusna flickan
    Stargirl skrev 2010-01-31 20:12:41 följande:
    Nej, men har ju en "trasa" som jag fått som prov på OM träffen i höstas. Inget som imponerar eller gör att jag lägger ner så mycket pengar. Inte för mig iaf.
    Nej jag håller med. Jag har också "trasan". Tycker int eatt kvalitén känns bättre än mina sköna satinset från hemtex som alltid finns för 50%.
  • Frusna flickan
    Tindrisen03 skrev 2010-02-01 21:40:58 följande:
    www.tradera.com/ODD-MOLLY-auktion_106569926TIPS!! Chrysalis wrap i multi för köp-nu 1100 kr, stl 4. Inte min auktion men fin wrap
    Tack! Jag slog till när priset var så himla bra. Nu får ja se om denna går runt mig. Jag brukar ju inte ha 4:a så det blir spännande. Tyckte ju inte att trean satt bra alls så nu får jag se hur det går med denna.

Vem var det som köpte en chrysalis med lågt köp nu pris av samma säljare nyligen? Jag blir så orolig att det ska vara något fel när det är så bra pris trots många goda omdömen.
  • Frusna flickan
    Morty skrev 2010-02-01 22:09:06 följande:
    Det var väl både Pinglan & smulan som shoppade loss. Om det skulle vara problem så är vi några i Malmö som kan göra hembesök.  Hoppas denna sitter bättre!
    Tack!

Så Pingla och smulan0 -hur har det gått för er? Fått fina varor?

Idag blir det röd voile short dress och leggings! Dock har jag nu kommit på att jag ångrar mitt jackbyte i alla fall... Men klänningar med volang och jacka med volang blir det FÖR mycket tycker jag.. Samma när jag har Fonda  el x-stitch m underklänning. *deppar. Jag går ju mest i byxor och jeans och då tycker jag bättre om detta jackmodell med knyt i midjan men igår kände jag mig som en militärgrön marängbakelse Jag skull behållt 738:an i chocolate Trots att jag kände mig gravid. Varför är det aldrig 100% Detta gör ju att man skulle behöva två jackor *morr
  • Frusna flickan

Fick lite indikationer/varning om att denna säljaren kan vara lurig på mailen. Jag mailade henne då och bad snällt om att få bet med payson garanti och skrev att jag betalar in omgående och om hon skickar samma dag kan jag godkänna direkt nästa dag när paketet kommer = tar inte längre tid än att betala inom tre dagar som är brukligt.

Hon blev jättesur och skrev att om jag inte läser vad som gäller dvs payson utan garanti el bankinbet så blir det ingen affär. Hon kan ju knappast hänvisa till att hon vill ha pengar snabbt eftersom det tar längre tid för henne att lägga upp ny auktion. Jag som verkligen ville köpa den och betala direkt men bli lurad fler ggr vill jag inte.

Jag tolkar detta som att hon faktiskt är lurig. Själv hade jag som säljare aldrig svarat så syrligt om någon mailar snäll och ber om garantibetalning - har jag gjort massor med gånger. När hon tvärt bara ställer in affären känns det ju skit. Ska jag få mitt första neg-omdöme nu då?

Hur hade ni gjort?

• Frusna flickan

Nu skriver kornelja att hon är syster med wera2000...........................

Som jag "Handlat av tidigare och varit nöjd"

• Frusna flickan

Uasch vad trist men eftersom blocket-tjejen erkände allt och skrev att hon nu tänkte betala kanske hon gör det för att slippa den där anmälan.. Hoppas det.

Och smulan, jag håller tummarna för fin wrap i brevlådan. För mig blir det inget eftersom jag inte vill utan garanti. Jag kanske får neg för jag har ju gjort "fel" som inte följde villkoren i auktionen där payson garanti inte erbjöds men jag visste ju inte att hon var skum förrän direkt efetr vinsten... Hon /han har ju massor med goda omdömen.

Jag undrar var dessa "systrar" får tag på alla kläder? Stöldgods? eller hur kan de elelr den personen ha så många helt nya plagg som säljs med 40% rabatt??

• Frusna flickan
    Tindrisen03 skrev 2010-02-02 19:59:17 följande:
    Och vad spelar det för roll?!! Måste båda vara kriminella för att en är det? Har du handlat av syrran ens?
    Ja det gjorde jag en gång men jag hade aldrig gjort det idag. För skumt... men fin ny vara fick jag faktiskt.
  • Frusna flickan
    ellianne skrev 2010-02-04 09:23:15 följande:
    Hej tjejer,nu behöver jag er hjälp. Har vunnit en auktion på ett par odd molly leggings (dyra, 900kr). Säljaren mailar mig och skriver att hon säljer "åt en mycket nära vän" och att hennes alias är ett annat är den som har annonsen ute. Jag drar naturligtvis öronen åt mig och undrar om det är seriöst. Jag vill ju inte köpa av någon annan än den som har lagt ut annonsen!! Dessutom är den "nya" säljarens konto avregistrerat!Vad skulle ni ha gjort?? Jag kommer såklart att få ett negativt omdöme om jag inte betalar /Lena
    Jag hade begärt att få betala med payson garanti pga dessa nya förhållanden.
  • Frusna flickan
    Sue Ellen skrev 2010-02-04 13:58:28 följande:
    NU ska det funka! Eller...?
    Ja, jättefin!

Hur gick det Morty? Knep du kjolen?
  • Frusna flickan
    alias skrev 2010-02-07 07:53:42 följande:
    Jag är så besviken. Satt och väntade när ajabaja uppdaterade och högg en 390 Four Continents X.stitch i brunt direk. Jag fick också en orderbekräftelse på den.Nu får jag mail att den tog slut och att jag blir utan! Tydligen tog de emot så många förbeställningar att den var slut redan när den släpptes på sajten!Jag har hört mycket negativt om ajabaja tidigare, att paket kommer bort (de tar ju porto oavsett  hur mkt man handlar för men sänder inte spårbart), att det är problem med returer osv. Nu lägger även jag denna butik till avdelningen skitbutik.Och nu är ju denna godbit slutsåld överallt! Om ni ser en, i brunt - pls hojta!!! :-
    Men, de hävdar ju hela tiden att de inte tar emot förbeställningar.. Hur är det möjligt?!?! Ska hojta om jag ser en, vilken stl vill du ha?
  • Frusna flickan

Jag har inte riktigt hunnit läsa ikapp i tråden men vill bara säga angående oseriösa säljare att både wera2000 och kornelja på T levererar fina varor. Hur de kan hålla så låga priser vet jag inte men nog kommer äkta vara i brevlådan.

• Frusna flickan
    Höst06 skrev 2010-02-07 19:57:10 följande:
    Hej!Måste be er experter om lite råd...Sprang idag på en underbar A-one silk shortdress i grey - på 70%!Kunde inte låta bli att köpa den och nu hänger den här och är jättefin!Problemet är bara att den är strl 0 och den är precis på gränsen till för liten...Vad skulle ni gjort? Försökt att sälja den (går det?) eller ska jag behålla den och bara acceptera att den är aningens tight i ryggen??Kostade ju egentligen 3299:- och jag betalade 990:- så jag tyckte verkligen att det var ett fynd!HJÄLP!!
    Jag vet inte... 0:orna är kanske svårsålda vad vet jag men jag hade int heller kunnat motstå. Dock spricker dessa väldigt lätt i tyget så jag vet inte om jag vågat bära den om den sitter tajt. Trist om den går sönder. Jag hade nog provat på T.
  • Frusna flickan
    Emeli Johanna skrev 2011-01-14 07:30:05 följande:
    Hej!
    Kan någon av er experter svara på hur Coolwool cardigan är i storlek? Ligger vanligtvis mellan 1:a och 2.a. Tack! 
    Detta är en gammal tråd. Länk till den nya finns två upplägg upp. Välkommen!
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III