Inlägg från: Frusna flickan |Visa alla inlägg
  • Frusna flickan

Odd Molly - för oss inbitna del III

Glömde säga.. Den har ju också ludd - men bara i luvan = jättebra!

• Frusna flickan
    brawny skrev 2009-12-10 17:07:04 följande:
    Frusna flickan skrev 2009-12-10 16:52:11 följande: Vad fin den var! Gulligt med volangen!Hur lång är den på dig - går den ner på låren eller slutar den vid höfterna?
    Den slutar på övre delen av låren. Tack!
  • Frusna flickan
    Höst06 skrev 2009-12-10 20:56:42 följande:
    Hittade den på Marengs. Ser att någon beställt därifrån nyligen. Funkar det bra?Tycker att frakten är ganska dyr, 144 dkk....
    Ingen aning eftersom paketet ännu är på väg. Det jag baserar det jag skrev om modellen ovan är efter att jag haft den röda som jag precis sålt men ännu inte hunnit skicka iväg. Den gröna färgen har jag givetvis sett live men den finns ej hemma hos mig ännu. Den är på väg he he Så jag kan inte rapportera om hur bra det går.

Blev så kär i modellen nu med den röda men den färgen låser mig lite. Vill ju kunna ha färgglada strumpbyxor i lila och knallrosa
  • Frusna flickan
    Anna Paulita skrev 2009-12-12 09:41:18 följande:
    Provade lite pre spring i går, vilken besvikelse....skyhöga priser och uppenbart sämre tyger. Jag har några bommuls/poplin tunikor sedan innan och skillnaden är ju ofantlig. :( Pre spring tunikorna är ju tunna och kändes sladdriga, inte alls lika bra kvalite´som sådant jag har sedan innan. Och på det har de höjt priserna. :OJag blir riktigt irriterad.Jag hade typ bestämt mig för att köpa en Alchemistry Tunic men kvaliteen på den kändes lika spännande som en tunika från VILA typ.:/Däremot blev jag helt kär i Duvet l/s tunic, där kändes ju det befogat att tyget var tunt då det är så mycket tyg i den tunikan.Blä säger jag!Nu kanska jag bara tjatar om något som ni redan skrivit om här, tänker att jag knappast kan vara den enda som upplevt det så här... :P I sådana fall...sorry. :P
    Jag håller med till viss del.. Känns liksom billigare nu. Trots det fick min duvet rose tunic stanna (ångrade mig i sista stund) men jag stör mig på flera saker. Komplimangerna haglar dock när jag bär den med( en liten röd bomullskofta över från lindex)
  • Frusna flickan
    smulan0 skrev 2009-12-12 20:32:05 följande:
    det mesta är ju småsaker... men tidigare säsonger har jag bara haft en tenfold knit där en massa sömmar släppte direkt och aldrig annars något som strulat. Tycker bara att det plötsligt denna höst blev mycket mer... men har kanske haft otur!?
    Nej det HAR varit mycket fler reklamationer på Om-plagg än vanligt denna höst.
  • Frusna flickan
    Tuffelisa skrev 2009-12-12 20:57:45 följande:
    Skulle någon som brukar köpa/sälja med payson kunna förklara för mig hur säkert det är? Tänkte nämligen handla från tradera och personen erbjuder paysongaranti, men hur säkert är det egentligen? Om jag betalar och sen t.ex får en tom kartong, hur bevisar man det till payson för att få tillbaka pengarna och likadant tvärtom?
    Man invänder och då håller payson betalningen tills tvisten är löst. Jag öpnnar alltid paketet på posten för att ha ett vittne som ser vad som finns i.
  • Frusna flickan
    maruttan skrev 2009-12-12 21:14:23 följande:
    Nu sticker jag in mitt lilla tryne här igen och slänger in min fråga igen...letar som en galning och hoppas på att ni vet mer!Är på jakt efter en everwear dress i chalk eller grått i stl 4...någon som vet var jag kan hitta en webshop som har den??
    in.at.on.sport hade en mörkgrå 4:a till 50% i helgen. Nu är det dock ordinarie pris igen tror jag. De skickar i alla fall.
  • Frusna flickan
    Perkan skrev 2009-12-12 23:11:58 följande:
    Behöver hjälp från er OM proffs! Denna länk till en tunika, vad är nypris för den? Hur är den i storleken jämförtvis med andra OM plagg? Tror ni den är äkta? Jag blir så nojjig för jag har aldrig köpt OM på tradera förut.www.tradera.com/odd-molly-blus-st-2-auktion_1...
    Just denna säljare har jag köpt av och det har varit kanon. Dock är ju just den en av de plagg som kopieras. Jag hade bett att få köpa med paysongaranti för att kolla äktheten.
  • Frusna flickan
    Frusna flickan skrev 2009-12-12 23:37:25 följande:
    Just denna säljare har jag köpt av och det har varit kanon. Dock är ju just den en av de plagg som kopieras. Jag hade bett att få köpa med paysongaranti för att kolla äktheten.
    Glömde svara om storleken... Jag tycker att den är trång om bysten. Kan inte ha den alls eftersom den i stl tre var väldigt stor överallt men fööör trång om bysten. Alltså rymlig i stl men trång över bysten. Långa ärmar tycker jag också. Nypriset minns jag inte, ca 1295 tror jag el max 1395? Rätta mig gärna ni som minns
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III