• Mysgos

Mirakeltråden - del 10

Dags igen!
    Hösten närmar sig vintern och med vintern också julen och allt mysigt som hör ihop med den.
    Ser fram emot att se våra 2 åringar både vänta och längta och få möta tomten i år, tror det blir en härlig upplevelse för både stor som liten.
    För att inte tala om alla julförberedelser när vi i år verkligen kan baka pepparkakorna ihop med barnen, pyssla ihop tomtarna med barnens hjälp och klä granen med dem.
    Så härligt det ska bli!

Och våra nytillkomlingar får ligga under granen på en filt och sprattla, jollra eller försöka ta sig fram och välta den!

Här är listtråden där vi skriver in vad våra 2 åringar och nytillskotten väger och mäter.
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47311402.html

• Svar på tråden Mirakeltråden - del 10
  • Drew

Horribly, vad kul! Minns också känslan!

Skickar en stor kram till Singha och Baggy som verkar behöva en extra just idag!

Här hemma flyter det mesta på, förutom att jag sover väldigt dåligt. Noel kommer ju fortfarande alltid in till oss på natten och han kan sova väldigt oroligt och då är jag vaken och kan inte somna om sen. Väldigt frustrerande, men jag hoppas att det blir bättre. Vi måste ju verkligen försöka att få Noel att sova bättre innan syskonet kommer..

• Singha01

Just det....Var håller Malla hus??

Jag har shoppat bort tröttheten . Om en halvtimme ska vi till vc för vaccination av barnen.

Jonathan & Samuel två verkliga mirakel.
  • Postis

Snigel: Hur har det gått idag???

Mysgos: Hoppas verkligen att det går bra imorgon för din make! *håller tummarna*

Drew: Trist med bökiga nätter, hoppas ni kan få Noel på andra tankar.

Malla: Grattis!

Baggy: Krya på dig! Vad kul med utvecklingssamtal, det ser jag fram emot när Arvid börjar på dagis, verkar spännande att höra vad utomstående ser hos honom och hur han är när vi inte är med.

Horribly: Spännande med huset!!!

Singha: Gick det bra att vaccinera?

Arvid har fortfarande tjockt snor som rinner, men det har börjat avta lite så förhoppningsvis kan vi vaccinera i slutet av veckan. Jag är fortfarande på samma nivå vad gäller min förkylning, så jag kanske får avvakta. Suck. Pratade med vc idag angående Vidar som hostar en del, men eftersom allmäntillståndet inte är påverkat så är det ingen fara. Jag tror att han är i tillväxtfas för han äter som en häst.

• lilla fru snigel

Tack för att ni tänker på mig. Jo det har väl inte hänt så mycket idag mer än att vi har fått info att vi kommer att kontaktas under nästa vecka OM vi kommer att sägas upp nu. Klarar man sig nu så kommer en ny omgång efter jul. Tja, vad ska man tro, hoppas och säga? Tror ärligt talat att det är rätt mörkt att få behålla jobbet och ska jag vara ärlig så känns det inte så viktigt längre heller för jobbet har blivit så tråkigt med den nya omorganisationen. MEN det finns en annan väg och den ska jag överväga nu. Återkommer vad det är och om jag kommer att försöka komma på det spåret senare när jag har bestämt mig. Tror att jag kan ha chans om jag vill....

Grattis Malla, här också! ;)

Baggy
    Ni gör rätt i att försöka hitta lite mysigt känsla nu efter er jobbiga höst!

Drew
    Känner igen det där med att sova dåligt när man har sällskap i sängen. Du ska nog se att det löser sig sen när bebisen kommer. Vilken vecka är du i nu?

Singha
    Shopping löser många problem... :)

• Singha01

Det gick bra att vaccinera. Mina tre pojkar tog vaccin men själv valde jag att avstå.

Snigel....Låter som att du har en plan B.

• lilla fru snigel
    Singha01 skrev 2009-11-24 21:24:36 följande:
    Det gick bra att vaccinera. Mina tre pojkar tog vaccin men själv valde jag att avstå.Snigel....Låter som att du har en plan B.
    Vad bra att det gick bra med vaccinet.
    Jo jag har en plan B, haft den ett tag men inte vågat verkställa förrän nu. Får se om någon nappar på den.
  • Singha01

Samuel har varit vaken HELA natten {#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_frown}{#lang_emotions_death}. Han fick Ipren eftersom han verkade ha ont och hade så svårt att komma till ro men det hade INGEN effekt {#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}. Utvecklingsfas och spruta var uppenbart ingen hit för den lille mannen *dubbelsuck*.

På Jonathan märks ingenting förutom att han klagade över att det gjorde ont i armen när han vaknade. Den stora mannen...ja, honom är det väl mest synd om *suck* eftersom han troligen inte kommer att kunna använda armen på flera dar...men eller hur??????*ironisk*

Snigel....nyfiken {#lang_emotions_dreamer}.

• JsN

Det var ju inte mycket till svar Snigel. Bara ännu mer " senare". *suck* JAg är också nyfiken på b-planen.

Usch Singha! Fy fasiken för sådana nätter! HAr han varit gnällig eller bara vaken? Hoppas dagen blir hyfsad och att du får vila en stund.

Nu ska jag ringa och boka hotell till mig och maken i helgen.

Svar på tråden Mirakeltråden - del 10