• Mysgos

Mirakeltråden - del 10

Dags igen!
    Hösten närmar sig vintern och med vintern också julen och allt mysigt som hör ihop med den.
    Ser fram emot att se våra 2 åringar både vänta och längta och få möta tomten i år, tror det blir en härlig upplevelse för både stor som liten.
    För att inte tala om alla julförberedelser när vi i år verkligen kan baka pepparkakorna ihop med barnen, pyssla ihop tomtarna med barnens hjälp och klä granen med dem.
    Så härligt det ska bli!

Och våra nytillkomlingar får ligga under granen på en filt och sprattla, jollra eller försöka ta sig fram och välta den!

Här är listtråden där vi skriver in vad våra 2 åringar och nytillskotten väger och mäter.
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47311402.html

• Svar på tråden Mirakeltråden - del 10
  • Nena70

Oj då - nu har jag visst varit uppe för länge (när ni andra redan är vakna). Sitter och sätter ihop kalendrar som vi ska ge i julklapp el motsvarande. God natt för min del!

• lilla fru snigel

Inser återigen att kombinationen småbarn, heltidsjobb och tonåringar INTE är någon lyckad kombination... *gäsp*

Idag väntar städning av huset medan A och Ida åker till lekparken och leker. Skönt att få städa ensam. Gissar att den som kom hem kl. 05 inatt inte uppskattar det men så är livet på en pinne i det här huset.

horribly
    Hur går det med huset. Kikade på det och det ser ju jättebra ut för er familj med sovrum på övervåningen osv. Korridorköket är dock en mindre mardröm, man kan inte jobba mer än en i taget i ett sånt. Vi har nämligen ett sånt och skulle ge min högra hand för att få bygga om det.

• JsN

Hur går det med huset H? Finns det en länk så man kan få titta?

S, läser jag en viss skadeglädje i attt städa när nattrumlaren försöker sova? Eller är det bara hur jag hade kännt?

Hoppas alla har en riktigt bra helg!

Igår klättrade pytte ur spjälsängen. Sådär fullständigt enkelt och självklart. Vi har ju vetat att hen har kunnat i snart 1½ år, men igår var första gången. Eftersomvi hela tiden sagt att vi skulle byta till riktig säng när detta hänt så blev dagens projekt att köpa säng. JAg hoppades på IKEA, men maken föreslog att vi skulle börja på jysk.

Så först hemtex där täcke införskaffades till pytte och jag också fick ett nytt, dessutom fick maken kudde, vilket gjorde att det blev en bra över till pytte. Plus underlakan.

Därefter jysk och resårmadrass 90 bred.

Nu sover pytte middag och vi har möblerat om hens rum. Så snart sängkläderna är tvättade och torra ska det bäddas. Spjälsängen får stå kvar en vecka eller två om pytte inte alls tycker det är en bra ide med stor säng.

• Horribly

Vi har inget slutligt svar på vår budgivning, vi är fortfarande enda intressenter, men säljaren tycker vårt bud är för lågt, men vi har satt et ttak och tänker inte rubba det. Köket passar inte någon större familj, men vår tanke är ju att bar a bo där en 3-4 år, men vad vet jag... Tomas vill riva bort väggen bakom skänken där och öppna upp mot vardagsrummet.

• JsN
    Horribly skrev 2009-11-21 13:51:07 följande:
    Vi har inget slutligt svar på vår budgivning, vi är fortfarande enda intressenter, men säljaren tycker vårt bud är för lågt, men vi har satt et ttak och tänker inte rubba det. Köket passar inte någon större familj, men vår tanke är ju att bar a bo där en 3-4 år, men vad vet jag... Tomas vill riva bort väggen bakom skänken där och öppna upp mot vardagsrummet.
    LÄNK! JAg är nyfiken!!!!
  • Horribly

Skulle vi få huset, apropå övervåningen, så blir det till att riva ut det mesta och bara ha två sovrum och 1 allrum där istället för de "fyra" rummen som är nu.

• Horribly
    JsN skrev 2009-11-21 13:52:08 följande:
    LÄNK! JAg är nyfiken!!!!
    Inboxade den precis
  • JsN

Det verkar ju vara jättevettig planlösning! JAg gilla det där med flera sovrumn och allrum på ovanvåningen som en "privat avdelning" och sedan det sociala på bottenvåningen. Ytskiktet var ju slitet men om bara inte det yttre underhållet är lika eftersatt så verkar det väl jättebra! Lite skillnad i pris mot vad man får betala häromkring... Är läget rätt i förhållande till var ni rör er och jobbar?

• JsN
    Horribly skrev 2009-11-21 13:53:57 följande:
    Inboxade den precis
    Tack!
  • Horribly
    JsN skrev 2009-11-21 13:59:20 följande:
    Det verkar ju vara jättevettig planlösning! JAg gilla det där med flera sovrumn och allrum på ovanvåningen som en "privat avdelning" och sedan det sociala på bottenvåningen. Ytskiktet var ju slitet men om bara inte det yttre underhållet är lika eftersatt så verkar det väl jättebra! Lite skillnad i pris mot vad man får betala häromkring... Är läget rätt i förhållande till var ni rör er och jobbar?
    Ja, vi bor och trivs redan här på Berget så att säga. Området verkar OK, kanske liiite långt upp, men det är OK trots allt. Verkar ändå barnvänligt runt omkring. Vi tror det kan bli bra, men det krävs både yttre och inre renovering, förhoppningsvis inte allt för mycketbara. Men än verkar vi inte fått huset, det beror ju på om de accepterar vårat tak. :D
Svar på tråden Mirakeltråden - del 10