• Mysgos

Mirakeltråden - del 10

Dags igen!
    Hösten närmar sig vintern och med vintern också julen och allt mysigt som hör ihop med den.
    Ser fram emot att se våra 2 åringar både vänta och längta och få möta tomten i år, tror det blir en härlig upplevelse för både stor som liten.
    För att inte tala om alla julförberedelser när vi i år verkligen kan baka pepparkakorna ihop med barnen, pyssla ihop tomtarna med barnens hjälp och klä granen med dem.
    Så härligt det ska bli!

Och våra nytillkomlingar får ligga under granen på en filt och sprattla, jollra eller försöka ta sig fram och välta den!

Här är listtråden där vi skriver in vad våra 2 åringar och nytillskotten väger och mäter.
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47311402.html

• Svar på tråden Mirakeltråden - del 10
  • lilla fru snigel

Singha
    Stackars lille killen och stora med för den delen. Stor kram till dig också!

Oki, jag avslöjar då men vet inte alls om jag har chans eller inte att få någon tjänst. När vi sökte om våra tjänster i våras så hade vi flera olika alternativ som vi kunde välja mellan. Eftersom jag tycker det är ett superintressant jobb jag har, så sökte jag om min tjänst som sekr. Bla så sökte de systemadministratörer som jag också hade haft en god chans att få eftersom jag har haft dataansvar i min sekr tjänst. Men då kändes det inte så lockande att krypa under skrivbord och söka fel hela tiden. Nu går inte tjänsterna helt ut på det heller men jag bestämde mig iaf för att inte söka.
    Igår fick vi reda på att det saknas fortfarande tre stycken till de tjänsterna och efter mycket funderande så har jag bestämt mig för att söka den. Inser att det kommer att dröja länge innan landstinget inser att vi sekr behövs och lusten och glöden för att fungera som en städtant finns inte i nuläget. För det är så vår framtid ser ut, läkarna skriver journaler och vi får städa upp efter dem och deras misstag. SÅ vad väntar jag på?

• JsN

*är beroende av våra systemadministratörer*

• Singha01
    lilla fru snigel skrev 2009-11-25 09:40:33 följande:
    SinghaStackars lille killen och stora med för den delen. Stor kram till dig också!
    Den stora är det ej synd om...

JsN...nja, inte så ont egentligen och inte ledsen heller för den delen. Han har varit orolig i en veckas tid ungefär, dag som natt. Kändes som om kulmen nåddes inatt. Han har vaknat så fort han lyckats somna in, gnällt tills han fått nappen instoppad och sovit i högst 10 minuters pass. Jobbigt för honom och jobbigt för oss föräldrar. Men som med allt annat är det övergående...hoppas jag {#lang_emotions_undecided}.

Jag är så sjukt trött på november. Vi har hittills haft EN soldag. EN jävla soldag på en hel månad. Det enda positiva är att jag får adventsstäda och ta fram julsaker *me like* .
    Jonathan & Samuel två verkliga mirakel.
  • Singha01

Snigel....SÖK jobbet!!!

• lilla fru snigel
    Singha01 skrev 2009-11-25 10:33:22 följande:
    Snigel....SÖK jobbet!!!
    Fixat!
  • Singha01
    lilla fru snigel skrev 2009-11-25 10:56:21 följande:
    Fixat!
    ...nu kan du inte annat än vänta igen .
  • JsN

*är hemma med "sjuk" pytte*

De ringde från dagis och sa att hen bajsade löst. Jag dubbelkollade att det verkligen var löst _även_ för att vara pytte. Det tyckte de och det har varit flera barn som varit dåliga i magen. Så jag åkte och hämtade. När jag tog hand om blöjorna (använder ju tyg) så tycker inte jag att det var speciellt löst, men jaja, det kan väl vara trevligt med en extra dag hemma, eller nåt. Ikväll kommer min mamma så det var ändå dagisledigt imorgon.

Nu sover pytte och jag har börjat ta hand om stryktvättshögen. Någon nytta får man ju passa på att göra. Tur att jag jobbade länge igår så att jag fått undan lite.

• LimeOliv
    Singha01 skrev 2009-11-24 17:52:38 följande:
    Jag har shoppat bort tröttheten
    Jag med! Har shoppat byxor till David på lunchen. Han sliter upp hål på knäna, 3 par på ett par veckor. Färdigslitna jeans och mysbyxor går bort.

Snigel, bra att det finns andra vägar att gå. Tycker också att du gör rätt i att söka.

Singha, visst fick man lite ont i armen efter sprutan.. men inte såå ont Maken åker in och vaccinerar Viktor idag.

JsN, skönt att det inte var så farligt ändå med Pytte. Härligt med en ledig dag.

Var i Gbg igår med jobbet och kom i säng sent. Var inte på topp i morse, men nu känns det bra igen.
  • Mysgos

Usch, låter jobbigt med vakna nätter och vaccinömma armar , lösa magar och allt vad ni berättat om. Men härligt med Snigels jobbsök - heja heja!!

Jag har fått hem min man igen, efter bara några timmar på sjukan. De gjorde titthåls operation, hyvlade lite på en sena och rengjorde den och så hittade de felet som gjort att han haft så fasligt ont - tydligen en fel läkning av förra operationen.
    Så nu blir det ny operationstid IGEN, med ny avsågning av arm + en specialbeställd platta ifrån Schweiz som ska hålla ihop handleden och ta bort det onda.
    Så nu tar vi nya tag igen och hoppas återigen på nästa operation....känns lite motigt, men ändå hoppfullt eftersom han iallafall hittade något som han tror är orsaken till smärtan. Vår största fasa var ju att han bara skulle säga att han inte hittade något och inte visste varför han har så ont - så summa summarum är vi nöjda med dagen även om det såklart blir jobbigt med en 4:e operation.

• LimeOliv
    Mysgos skrev 2009-11-25 20:04:01 följande:
    så summa summarum är vi nöjda med dagen även om det såklart blir jobbigt med en 4:e operation.
    Fy vilken otur han har haft Hur lång tid beräknar de att det tar innan han kan använda sin arm igen?
Svar på tråden Mirakeltråden - del 10