• Chokladälskaren

Är sååå besviken på min 40-årspresent

Är sååå besviken på min 40-årspresent! min mamma och jag gick o kollade efter en klocka som jag skulle få och efter att ha tittat i sex affärer hittar jag en som är jättefin men som är för dyr eftersom min mamma har mkt dålig ekonomi (2000 kr) men även en rätt fin för 1000 som det fick bli. Vid inköpet kände jag mig nöjd men inte jättenöjd. Min mamma såg väl det på mig o sade flera gånger, vill du verkligen ha klockan?, ska vi inte titta i fler affärer en annan helg? Jag tyckte det kändes jobbigt att boka upp en till helg för att gå runt med henne så jag sa nej då. Dessutom var ju klocka fin... Nu i helgen fick jag klocka OCH 500 kr! Tänk om jag fått veta i tid att det bara skulle fattas 500 kr för den finaste klockan - då hade jag gladeligen lagt till de pengarna själv! Tycker nu att klockan ser billig ut och är inte skön att ha på sig. Tyvärr kan jag inte byta klocka eftersom armbandet är indraget. Känner mig så ledsen! Har inte sagt nåt till mamma - vad skulle det tjäna till?! Det kommer bara kännas sååå jobbigt när hon frågar om jag använder klockan osv... Funderar faktiskt på att sälja den för det känns som ett slöseri att den bara kommer att ligga o skräpa. Skulle man få några hundralappar för den så kanske det känns något bättre. Vad kan man få för den på Blocket/Tradera tro?!

• Svar på tråden Är sååå besviken på min 40-årspresent
  • Principessa

vad otacksamt! Hon erbjöd ju sig att gå med dig en annan helg! Du tackade ju nej. Varför inte vara glad för det du fick? Själv fick jag en klocka inte ens inärheten så dyr som din. Och den har jag på mig varje dag Tänk på dom som inget får!

• Principessa

och det var inte från min mamma. min mamma har också dålig ekonomi och av henne fick jag en god hemmabakadtårta

• mammaNena

att du inte sa med en gång att du gärna la till 1000 kr själv, så hade du fått klockan du ville ha!?!

• Kristin24

Hmmm...använder folk klockor idag??
    En klocka för 1000kr ska du väl vara glad över...vaddå den ser billig ut??...då låter som en bortskämd tonåring i mina öron..och du ska vara 40 år.

• nickefiki

Jag tror att du skojar.

• Kanskedinsyrra

Behåll den du. Tänk på tanken som låg bakom å att du fått den av din mamma borde göra dig glad. Tänk på att inte alla har en mamma å få en present ifrån. Tänk på att inte alla har en mamma som kan ge en present. Tänk på att den andra klockan inte skulle göra dig lyckligare, ge dig kärlek eller visa vad tiden är bättre än den du har fått.

• Dixie

förstår inte riktigt hur du kan vara besviken när du fick vara med och välja?

• Birgitta2

Det känns som om du inte uppskattade att du fick en gåva för 1000 kr av din mamma? Inte slänger du eller säljer saker du fått av din mamma bara för att du inte är helnöjd med den? Eller......? Jag hade blivit jätteglad om jag varit i dina kläder. Du var ju t o m med när ni köpte den????

Själv har jag ingen mamma längre som kan ge mig små gåvor. Men jag har kvar de jag fått.

• 071001

Jag förstår faktist dig ts. Är den inte helt rätt spelar det ingen roll om den kostade 1000kr eller 10000kr. Varför i hela friden sa du inget när din mamma frågade och varför hade du så bråttom med att ta in armbandet?

• Atamon

Om det var för jobbigt att boka upp en dag till för att kolla efter rätt klocka som du ville ha så får skylla dig själv. Ett annat bra alternativ hade ju varit att göra som inlägg 3

Svar på tråden Är sååå besviken på min 40-årspresent