• Chokladälskaren

Är sååå besviken på min 40-årspresent

Är sååå besviken på min 40-årspresent! min mamma och jag gick o kollade efter en klocka som jag skulle få och efter att ha tittat i sex affärer hittar jag en som är jättefin men som är för dyr eftersom min mamma har mkt dålig ekonomi (2000 kr) men även en rätt fin för 1000 som det fick bli. Vid inköpet kände jag mig nöjd men inte jättenöjd. Min mamma såg väl det på mig o sade flera gånger, vill du verkligen ha klockan?, ska vi inte titta i fler affärer en annan helg? Jag tyckte det kändes jobbigt att boka upp en till helg för att gå runt med henne så jag sa nej då. Dessutom var ju klocka fin... Nu i helgen fick jag klocka OCH 500 kr! Tänk om jag fått veta i tid att det bara skulle fattas 500 kr för den finaste klockan - då hade jag gladeligen lagt till de pengarna själv! Tycker nu att klockan ser billig ut och är inte skön att ha på sig. Tyvärr kan jag inte byta klocka eftersom armbandet är indraget. Känner mig så ledsen! Har inte sagt nåt till mamma - vad skulle det tjäna till?! Det kommer bara kännas sååå jobbigt när hon frågar om jag använder klockan osv... Funderar faktiskt på att sälja den för det känns som ett slöseri att den bara kommer att ligga o skräpa. Skulle man få några hundralappar för den så kanske det känns något bättre. Vad kan man få för den på Blocket/Tradera tro?!

• Svar på tråden Är sååå besviken på min 40-årspresent
  • helena82

jag tror din mamma fick så dåligt samvete att hon inte hade råd att ge dig den klockan du igentligen ville ha så att hon, säkert i sista sekund, la till en femhundring i ditt paket. trots att hon säkert inte hade råd utan mer för att du skulle bli nöjd.... om jag tänkte som du gör nu så skulle jag få mkt dåligt samvete

• 071001

Så alla ni som menar att ts har helt fel skulle gladeligen ta på er vad som helst bara för att er mamma köpt det åt er?

Vojne, vojne, då är bortskämd bara förnamnet på mig då.

• nickefiki
    071001 skrev 2009-11-10 13:21:22 följande:
    Så alla ni som menar att ts har helt fel skulle gladeligen ta på er vad som helst bara för att er mamma köpt det åt er?Vojne, vojne, då är bortskämd bara förnamnet på mig då.
    Snarare så att: skulle du inte ta på dig nåt som du själv valt, för att du till på köpet fick 500spänn?
  • Atamon
    071001 skrev 2009-11-10 13:21:22 följande:
    Så alla ni som menar att ts har helt fel skulle gladeligen ta på er vad som helst bara för att er mamma köpt det åt er?Vojne, vojne, då är bortskämd bara förnamnet på mig då.
    Nej, inte vad som helst, trots att mina föräldrar är döda så bär jag inte vad som helst enbart för att jag fått det av dom (inte ens för att minnas) men TS var ju med och valde ut klockan och mamman frågade flera gånger om hon var nöjd (TS tolkade det själv som att det var för att mamman märkte att något var fel) Då tycker jag att man får skylla sig själv eller önska sig något annat fint som mamman lättare har råd med
  • 071001

Jo, jag håller med om den biten, att hon kunde ha väntat med inköpet tills hon hittade nån som passade, men samtidigt är det inte kul att bära nåt man inte alls tycker om.

• Bevabus

Gillar du inte klockan så tycker jag du på ett snällt sätt kan lägga fram det för din mamma och så kan du köpa din drömklocka för EGNA pengar. Hon frågade flera gånger om du var nöjd och du ljög för henne. Jag vet själv hur det är, man vill inte göra den jättesnälla personen ledsen. Be om ursäkt för att du ljög för henne men säg att du var så tacksam för hennes vänlighet att du inte ville säga sanningen.

• Monsterpannkaka

Skojar du? Alltså.. vänta. fyllde du 40 eller 14?

Svar på tråden Är sååå besviken på min 40-årspresent