Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

Vi från Linköping! Del: 6

Det är bara Lillisen och Linda kvar som vi inte vet om de äter skinka. Så vi kanske kan skippa det om de inte vill ha det.
    Vi brukar köpa färdigskivad julskinka, för vi tycker om att ha nån på julmackan bara, så det vore ju ett alternativ annars kanske.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    Fru T skrev 2009-12-01 13:40:46 följande:
    Ja äter skinka men inte dopp. kan hända att vi har lite skinka här hemma då mannen gör en ny så fort det tar slut (ja vi äter en hel del :P) å är vi inte så många som ska ha så kanske det räcker.. Nån annan som vill göra rissalamantan då så ja inte får såå mycket?? den är ju god å göra dan innan å då vi inte har fått vår hela kyl än så har vi ganska minimalt me platts tänkte... behöver vi verkligen både janson, potatisgratäng OCH potatis? Jag bla har aldrig harft potatisgratäng på nåt julbord...
    Det är ju bara du och Lillisen i så fall som äter skinka, så det kanske räcker då?
    Jag har tyvärr inte tid att ta över efterrätten, har fullbokat denna vecka.

Jag tänkte oxå på det där med potatisgratängen och det. Jag personligen har potatisgratäng på julbordet hemma hos min farmor, då jag inte äter Jansson, men om alla andra äter Jansson, så kanske vi kan skippa potatisgratängen?
    Jag har hellre kvar potatisen. För det är ett måste på mitt julbord

Hur många äter ägg? Jag funderade på att ta med ägg och göra ägghalvor med nån fyllning på..
    Fru T skrev 2009-12-01 14:03:17 följande:
    Ja har ju skrivit att ja kan ta ägg men du får gärna ta över ja brukar bara ha nån klick kalles på men nån röra låter gott!!Ja potatis är ett måste å potatis är ju billigt så det gör ja ett gäng, blir det några över så mosar ja ju bara dom te Mathilda sen Men då har ja kvar Rissalamantan får möblera om i kylen lite..
    Det missade jag att du hade skrivit Men jag kan gärna ta över äggen, kan ju ta med tillbehör till det och så lite Kalles oxå så får man välja själv

Kan någon ta prinskorven eller julmusten åt mig då?
    Mandarin: Om vi skippar potatisgratängen kanske, så kanske du kan ta med julmust eller prinskorv?
    Mandarin skrev 2009-12-01 14:06:35 följande:
    Vanlig kokt potatis är det jag skulle tabort om jag fick välja. Potatisgratäng har vi alltid haft bode hemma och hos min pappa. Men det är ju olika vad man har för traditioner...
    Ok, du får ta med potatisgratäng om du vill. Men kan du tänka dig att ta med prinskorv eller julmust oxå?

Kl 16 blir en bra tid tycker jag, då har jag dels vaknat ordentligt sen utekvällen på lördag och hunnit med julmarknad i G. linköping.

Mandarin skrev 2009-12-01 14:25:02 följande:
    Ja, jag kan ta med prinskorv också. Vi inte ta med julmust då det kommer bli tungkt och jag vet inte om kommer skjus eller om jag måste åka buss. Om jag måste ta bussen så måste jag ta barnen till farmor och alex saker också + maten.
    Ok, då fixar du prinskorven så tar jag julmusten
    Julmiddag 6 december hemma hos Fru T kl. 16 (tycker ja)

Becka: julmust, ägg + röra till det och kaviar och lax

Mandarin: Potatisgratäng+ Köttbullar och prinskorv

Lillisen: Janssons, sylta, sillsallad, glögg

Linda: Potatis, Stuvad spenat, å rissalamanta :) skogaholmslimpa (ja gillar inte vörtbröd) lite skinka till vi få som vill ha..

Sanna: vörtbröd, rödbetssallad, pepparkakor

Ewa: Sill + senap och nåt gott efteråt?

Nåt gott till efterrätt kanske? ...
    Fyll på!
    Firstandhappy skrev 2009-12-01 15:13:08 följande:
    Åhhhh min lilla moggluspogglus börjar bli stora pojken, han vänder sig och har fått sin första tand... snart hela mäktiga 5 månader...
    Stora killen ju

Åh, kan ingen knäppa med fingrarna så vi förflyttar oss två veckor framåt så jag kan få jullov Är såå trött och stressad!

T C skrev 2009-12-02 10:52:20 följande:
    Hade varit kul att vara med och lära känna er på julfesten. Men blir för stressigt. Ska ta tag i packandet. Ska resa bort lite vid jul så måste börja packa inför flytten nu. Ni får ha det så jättekul.Men jag bjuder gärna in er efter vi flyttat. :)
    Det låter jättetrevligt
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6