Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping! Del: 6

JePaLuLi skrev 2010-01-07 20:26:40 följande:
    Vi sänkte våran räkning med 1100 :- och får kvartalsvis så det var ganska mycket pengar det handlade om.Men om du klickar in på elskling och skriver i era uppgifter så får ni ju fram vilket bolag som är bäst baserat på just eran förbrukning.
    toppenbra.det ska jag göra
    dinana skrev 2010-01-07 20:28:29 följande:
    Skall vi ses på bussen ner eller? Jag kan ju ta bussen som går härifrån vid halv tio.
    vi kan ses på bussen.vet du hur dags den går runt 9:30?
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-01-07 20:40:35 följande:
    Tror den går någon minut över halv härifrån
    då tar jag den bussen. den bör gå ca 3 minuter härifrån innan den är hos dig
  • Familjetrollet
    Fru Kohl skrev 2010-01-07 20:58:07 följande:
    Här verkar det som det finns massor med Linköpingmammor så jag släger ut en fråga. Vår bm frågade idag vilket bvc vi ville välja. Herregud vi hade ingen aning om att vi skulle välja sånt med! Någon som kan komma med lite input? Är främst Johannelund och Tannefors som känns aktuellt (ev Ekholmen med det känns lite som fel håll)
    får man välja det nu.vi fick alltid bvc i den staddelen vi bodde i
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-01-07 22:02:11 följande:
    Så var tugget om storlekar igång igen..suck..trodde vi enades sist som att alla barn är olika!
    och vissa fortsätter gnälla om allt som vanligt!{#lang_emotions_laughing}
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2010-01-08 08:21:27 följande:
    Tanja: Välkommen. Godmorgon världen! Dagen börjar bra. Stressa iväg Marko till skolan. Säger till mej själv varje dag att jag måste masa mig upp ur sängen tidigare, men de e ju sååå skönt att ligga bara ett liiiitet tag till. Filip är go och glad idag. Igår kväll var han en ilsken liten kille. hehe! Han har ju fått ett sånt humör. Marko var aldrig sån. Iofs så e barn olika, men så roligt att se hur dom utvecklas. Får han inte som han vill så skriker han som en galning och slänger sig på golvet och bankar och slår. HAHA!!!!!Nu är det dags för frukost så vi kan göra oss i ordning för att sticka ner på stan en sväng.
    god morgon.ja barns trots är härligt{#lang_emotions_smile}
    alla barn trotsar olika mycket. sonen var lugn som liten,men det är han inte idag{#lang_emotions_laughing}
    här har vi två små terrorister som trotsar samtidigt.

då kanske vi stöter på varandra. jag och supergoa Dinana ska in till stan oxå{#lang_emotions_smile}
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2010-01-08 08:09:55 följande:
    Fast det var ju knappast nåt gnäll, mer ett konstaterande att vissa inte kan släppa att alla barn inte är stöpta i samma form. Diana var ju igång och gnällde igen över att Linus inte var lika stor som Leonard. Tänk vad enkelt det skulle vara om alla bara skötte sig själva.
    alla tycker olika och så kommer det alltid vara. jag tycker inte att dinana gnällde nått igår,eller rättare sagt hon gnäller aldrig enligt mig.

det är som du säger,det vore enkelt om folk skötte sig själva. men tyvärr finns det folk som bara ska gnälla hela tiden om vissa inlägg. ibland kan man fråga sig vad man ska skriva för att det ska duga{#lang_emotions_laughing}

det kanske vore på tiden att det görs en lista på vad man får skriva och inte skriva i tråden
  • Familjetrollet
    Mandarin skrev 2010-01-08 12:48:14 följande:
    Jag har fått ett prisenkort på ekoxen på 1000 men vet inte vad jag ska välja?   Något som någon rekomenderar? 
    inte en aning.vattengympa brukar vara omtyckt
  • Familjetrollet
    playmate86 skrev 2010-01-08 15:30:27 följande:
    vad har folket gjort idag då???själv har jag och vincent varit på stan och ätit lunch med maria och hennes lille fille... kanon trevligt. sen sprang vi på diana och cicci  och sen åkte jag hem då jag frös och kl var mycket vincent skulle ha mat och vi skulle hinna handla innan
    jag hade en jätteskoj förmiddag på stan med diana.ja kallt är bara förnamnet.
    Marayah skrev 2010-01-08 18:11:41 följande:
    Ja det var trevligt trevligt. Jag som hade så brottom hem för Marko är ju så duktig på att gå hem själv. Men idag var han inte så duktig så han kom hem när kl var 14-14.30(slutar 13). Filip fick gå på centrum en sväng med grannen Carina som han är galen i iaf. Och mamma fick städa köket medans..   Nu sitter vi här och myser fraför Grinchen. Jag firar min sockerfria vecka med ett litet glas vin.
    barn är bra roliga.när jag hämtar dem så kommer vi hem på ca 10-15 minuter. men går de hem med sina kompisar så tar det ca 40 minuter
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2010-01-08 19:25:38 följande:
    Jag har varit på dagis med småtrollen, sen var vi nere på stan och kikade rean. Mest skit som vanligt. Var hos optikern också och blev inte klokare...Nu ikväll hände det allra sötaste, barnen kom gåendes hand i hand. Så sött så jag trodde jag skulle dö. Mitt mammahjärta bara smälter Ska också kolla på Let´s dance är det tänkt. Eventuellt blir det nån film också, om jag inte hinner somna innan
    åh vad mysigt.rean är inte lika bra längre.
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2010-01-09 08:53:01 följande:
    Suck, vi som skulle till badhuset idag så visar termometern -24 grader. Inte så lockande!Jag kommer också gärna på visning Vi klippte av Linus hans lockar och jag trodde att jag skulle ångra mig, men han blev såå söt! Ser verkligen ut som en liten pojke och hans ansikte kom fram mer.
    huga  vad kallt . jag som hade tänkt vara ute idag med barnen medans maken jobbar ett par timmar.
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6