Inlägg från: KikiBoo |Visa alla inlägg
  • KikiBoo

All we want for Christmas is Michael

Ogabinne skrev 2009-12-10 11:35:27 följande:
    Så där, nu är jag hemma igen. Stjärngosselinne, luciakrona, tärnljus, glitter och batterier inhandlade och luciakassen är packad och klar. Nu måtte han bli nöjd min lilla stjärngosse-lucia-tärna! Det var mycket viktigt med både ljus i håret och i handen.
      Vad bra att du hitta på allt. Och vad snabbt de gick. Duracellkanin
    Hoppas det blir ett fint lussetåg ikväll Glöm inte kameran!
    puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • KikiBoo

Jag känner mig så bitter, arg, kasst humör, vill bara SKRIKA rakt ut{#lang_emotions_yell}

Puma bara skriker o skriker o skriker.. Nu har hon visserligen somnat..
    Ville pratar så jag inte förstår ett smack. Sånna här dagar är det riktigt frustrerande. Vill bara skrika: PRATA ORDENTLIGT!!
    Jag hatar vårt fula kök. Jag hatar dammsugarn o dess långa jävla 10 meters slang. GAH!! Smällde igen städskrubben så nu får jag inte upp den..

Nu kokar rotfrukter .. Snart kommer det lukta gott i kök. Då kankse jag bli lite lugn i kropp o själ

Jag vill sooooooova!

• KikiBoo
    Bevabus skrev 2009-12-10 16:01:27 följande:
    haha ja jösses det kan inte alltid vara lätt jag kände samma sak på dagiset idag på eftermiddagen när ungarna löpte amok, men jag kunder iaf ta mig därifrån
    Usch! Jag skulle aldrig palla att jobba på dagis.. Det dagis jag vart på har vart riktigt gapigt. Villes verkar lugnt o harmoniskt. Städade ungar

Fick hem dagispapper till Puma.. Reggio Emilia är dagisets förebild
    Har ni börjat läsa om pedagoger?
  • KikiBoo
    Bevabus skrev 2009-12-10 16:11:41 följande:
    Det här är väldigt lugnt faktiskt lärarna är bra på att lugna ner dem när ljudnivån börjar gå överstyr. Men just idag så var det en tjej som testade oss för att se när vi till slut blev arga och de allra minsta härmar ju de lite äldres beteenden och då har man fått den där onda cirkeln... Reggio who? haha nope, vi ska läsa det i vår Annars så får jag nog läsa om det mycket mera på högskolan när jag börjar där!
    Reggio var en stillig man. Lång, kraftig, svallande brunt hår, blåa ögon som fick alla frknar på fall. Ååååh vad med knull han fick. Och jisses vad med barn han fick. My my...

Han uppfostrade barnen på sitt lilla vis.. Han ville utveckla alla barns uttrycksmöjligheter.
    Helst ska lekmaterialen inte vara färdiga. Barnet ska använda sin fantasi. Här har du en kotte och två pinnar. Gör vad du vill med dom..
    Skapande, observation och dokumentation. Barnet ses som rikt, kompetent och nyfiket.
  • KikiBoo
    mona83 skrev 2009-12-10 15:47:42 följande:
    Idag visade dom en Elvis film igen, riktigt bra film den här gången måste jag säga. Kissing Cousins eller nått sånt hette den. Satt klistad iaf. Elvis som blond det var gerjer det
    Kissing cousins lät riktigt dirty
  • KikiBoo
    Bevabus skrev 2009-12-10 16:24:06 följande:
    Det där lät som en riktigt bra saga "åhh vad med knull han fick" Men jag gillar gubbens pedagogik
    Haha!! Jag kände för att hitta på en liten saga

Ja pedagogiken är grym. Villes, och snart Pumas, dagis is the shit. Är så nöjd så nöjd
  • KikiBoo
    Brooke skrev 2009-12-10 17:42:19 följande:
    Har ni en centraldammsugare? Så ni inte behöver ha något liten dammsugare efter. Vi har en lång lååååång slang...
    Yes, en centralare har vi   10 meter lång slang. Räcker runt hela huset..
  • KikiBoo
    Ogabinne skrev 2009-12-10 17:44:00 följande:
    Jag hade den diskussionen med min kompis idag, när jag berättade att storebror skulle vara lucia. Hon är helt tvärt emot att pojkar får vara lucia. Och hade hennes son kommit hem och sagt att han skulle vara lucia hade hon förbjudit det. Jag förstår inte sådant tänkande. Sa till henne att förbjuder du din son att vara lucia så förbjuder du honom att vara den han är. Jag sa även att om ***** skulle komma hem och säga att han är homosexuell. Skulle du förbjuda honom att vara den han är då? Ja, det skulle jag antagligen svarade hon. Det är ju FRUKTANSVÄRT att säga till ett barn att du får inte vara lucia, du får inte ha rosa tröja, du får inte ha nagellack/tofsar/diadem FÖR DU ÄR EN FLICKA!!! Jag blir vansinnig över sådant. En färg är en färg. Inget annat. En färg har inget kön, ett BARN har inget kön. Inte i deras huvud. Ett barn är ett barn, inget som ska pressas in i ett fack som de inte själva vill vara i. Jag tycker att den absolut största uppgiften man som förälder har är att uppmuntra barnet att utvecklas till den personen barnet är, att låta barnet hitta sina egna vägar och finnas där om det skulle bli fel. Men aldrig, ALDRIG någonsin förbjuda barnet att vara sig självt.
    Kunde inte ha sagt de bättre själv
  • KikiBoo
    Bevabus skrev 2009-12-10 17:47:29 följande:
    När jag får barn så kommer nog jag att köpa mest rosa och enligt samhället typiskt "flickiga" färger och blått och enligt sammhället typiskt "pojkiga" färger, till min dotter och min son. Bara för att det är det jag själv gillar mest. Men den dagen när mina barn börjar prata och själva vill bestämma vad de ska leka med för leksaker och ha för färger på kläderna, då kommer jag absolut inte att säga nej om min son vill ha en rosa barbiedocka t.ex. Och det där med homosexualitet...om det är NÅT jag inte tolererar så är det föräldrar som inte accepterar deras barns sexuella läggning. Så jävla elakt så det är inte sant!!!
    När Puma ploppa ut så sa jag till vänner o familj att jag INTE vill ha rosa kläder nu bara för att jag fick en tjej. Bara syrran som vägrar lyssna Well well.. låt gå då, haha!!
    Visst, köp en klänning men den behöver inte vara pluttigull..
    Nu har Ville kommit upp i den åldern att han väljer själv vilka tröjor han vill ha när vi är ute o handlar. Bilar bilar bilar.. och spindemannen.
    Blir Ville.. eller Puma gay så kommer jag vara lika stolt. Pride here I come ... ärå{#lang_emotions_tongue_out}
  • KikiBoo
    Bevabus skrev 2009-12-10 17:53:15 följande:
    Inte schysst! När jag var liten så var jag en riktig prinsess-tjej som gärna drömde mig bort med barbiedockorna. Men jag hade mest skjortor (asfula tycker jag idag, mossgrönt, brunt, oranget och jag vet inte alla möjliga färger tillsammans...) som såg rätt pojkiga ut. Minns inte ens om jag valde det själv eller om det var mina föräldrar. Och syrran hade ett leksakståg och jag hade en brandbil som är rätt typiska pojkleksaker
    Jag var korthårig, hade blå bmx, klättrade i träd.. OCH jag lekte med dockor, barbies.. Ken o Barbie hade ofta sex
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael