• mona83

All we want for Christmas is Michael

Bevabus skrev 2010-01-11 21:02:45 följande:
    välkommen tbx
    Tack tack
  • mona83
    Ogabinne skrev 2010-01-11 21:27:40 följande:
    Hahahahaha det låter ju som att DU har haft kul iaf. Vilken mespropp du tog med dig. Men du, Nanne?
    Jodå kul hade jag men var lite grinig på att hon inte ville vi skulle gå in på discot medans vi väntade..... Inte fan går man själv när man är två som åker? Blir ju inget kul....

Ja jag vet att jag är för snäll som åker ålandsbåt och lyssna på artister som hon vill höra. Dom 2 föregående ggr har det varit ännu värre, arvingarna .

Nästa gång vill jag åka när tex the Poddles spelar
  • mona83
    Ogabinne skrev 2010-01-11 21:28:29 följande:
    Oj. Men om du gick ner 26 på 6 månader borde jag kunna nå -5/10 på 5. Eller?
    Ja om du har hypertyreos så borde det inte vara nåra problem. Annasr får du tyvärr tex ta promenader....
    Jag gick ner 1 kg från dag till dag utan att varit ute och tagit nån promenad ens. Kunde tom äta godis varje kväll då...
    Nu har jag visserligen gått upp 4 kilo sen jag började midicinera. Men vågen verkar ha stannat där så jag är rellativt nöjd med mina -22 kg även om jag skulle kunna gå ner mera utan att det gör nått
  • mona83
    Ogabinne skrev 2010-01-11 21:42:34 följande:
    Arvingarna hade jag lätt åkt på! Inte för att dom är speciellt bra utan för att de var mina första riktiga idoler. Ja, nästa gång får du välja band, OCH ny reskompis tycker jag.
    Men jag gillar inte dansband alls... Men okej efter x antal cider och % haltiga drycker så är allt bra .

Jag har ingen annan kompis att åka med tyvärr. Skulle vilja åka med nån som vet hur man röjer ordentligt på båten
  • mona83
    Brooke skrev 2010-01-11 22:13:41 följande:
    Tack så mkt =) Och välkommen tillbaka.. Haft roligt?
    Jodå när jag fick bli lite gladare än vanligt så var det väl rätt kul. Men....
    Jag önskar så att min polare kunde vara lite mera party party :-/.
    Sitta i fancluben eller hytten i flera timmar och vänta på att artisten ska dyka upp, det är inte vad jag vill göra när jag åker båt. Jag åker för att ha skoj. 
    Tyckte vi kunde gå in på discot och kolla på snygga killar, men nej dit in går hon inte. Helt omöjligt....
    Var för övrigt en kille som kom fram och snackade med oss, men ja hon ska ju typ köra bort alla av det motsatta könet för hon är ju förlovad.... Så snackar hon om att hitta kille åt mig. Lätt när man alltid åker när det är mest pensionärer för att dom har sån artist som drar över 50 år....

Jag önskar så att jag kunde hitta nån som var lite party som mig när man åker båt. Som vill vara uppe längre än till 1 och som vill vidga sina vyer lite och gå in på discot. Man behöver inte dansa. Men ändågå in där. Tror det är där dom flesta i våran åldersgrupp är...
  • mona83
    Ogabinne skrev 2010-01-11 21:48:40 följande:
    Nej jag har ju inte hyperdetdära. Men om man inte äter så mycket godis, utan försöker hålla sig till någon dag i veckan, och tränar varje dag typ en timme eller så. Undrar hur mkt man kan gå ner på 5 månader då.
    Nej det visste inte jag heller att jag hade förän jag hade gått ner 17 kilo och jag hade tappat orken i kroppen, humöret svajade som tusan. Vart arg för minsta lilla. Hade svårt att svälja tex mackor för att sköldkörteln var ganska svullen. Kunde inte stå upp för länge för då började mina ben skaka av ansträngningarna osv.Men inte sagt att du har det.
    När jag började min viktnedgång så gick jag promenader på minst en timme varje dag och jag gick överallt. Billen användes inte ofta då. Jag åt inget godis på kvällarna. Jag hade gett mig tusan på att gå ner i vikt. Lyckades gå ner 5 kilo på 5 veckor i början, ganska normal viktnedgång. Efter det sen började jag att rasa....

Men jag har hört att det är lättare att tappa om man har mkt övervikt än bara lite, innan jag gick ner hade jag ca 50 kilos övervikt troligen pga att jag hade hypotyreos innan. Då går man upp i vikt för att kroppen går på lågvarv. Vet att jag reagerade över detta då jag inte gick ner ett gram fast jag sprang med syskonvagn varje dag. Men istället gick upp. Men jag tänkte då att det är nog normalt medans mamma sa att jag skulle söka för hon trodde jag hade struma.
    Jag sa alltid att det är inget fel på mig.
    Sen kom jag till den dagen då jag fick nog och jag började verkligen att jobba på att gå ner, då vart hypon helt plötsligt hyper... den historien har jag ju redan skrivit.... Och det är hypern jag medicinerar nu... med thapaczol för att stänga av sköldkörtelnoch levaxin för att ha en ämnesomsättning. Dock en låg för att jag precis börjat med levaxinet. Blir dte för hög dos levaxin från början då får jag hyper symtom igen och så vill jag absolut inte må...
  • mona83
    Brooke skrev 2010-01-11 22:34:08 följande:
    Jag är sån som skulle gärna gå in på disco om jag åkte båt. Har aldrig gjort det så skulle gärna vilja åka båt och testa. Men det är ju så dyrt =( så det är ju skit..
    Dyrt? Vilken båt åker du med?
    Jag åker med cindirella och har gett 260 kr per pers för en b2 hytt vilken dom 2 sista ggr har blivit uppflyttade till a2 hytt som är dyrare fast vi inte betalat mer än en b hytt.
    Sen har jag med mig 1000 kr i fickpengar, klarar man sig fint på. Räcker till mat 2 dagar, dricka och taxfree . Och man behöver inte snåla speciellt...

Nu låter jag som min polare märker jag. Hon tyckte inte att 600 per pers var dyrt. Det kostar så om man vill ha buffen på båten. men den har jag tagit bort och köper mat på andra ställen på båten. Så då blir det mkt billigare
    För 600 per pers det tycker jag är dyrt
  • mona83
    Ogabinne skrev 2010-01-11 22:45:44 följande:
    Oj, vilken resa! Hoppas du får ordning på det nu. Låter ju jättejobbigt!Jag tror inte jag har något sådant. Jag känner inte igen mig i det du skriver, förutom humöret, men det har ju sina förklaringar.Ja, de brukar säga att man inte ska gå ner för fort i vikt när man tränar. 0,5-1 kg i veckan har jag för mig är det optimala för att det inte ska gå för snabbt för kroppen. Att det är lättare att hålla sin vikt om man håller den takten. Fast 1 kg i veckan ändå tills min födelsedag är för mycket. Då skulle jag gå ner 23 kilo och ligga på typ 53 kilo vilket är allt för lågt till 174 cm. Jag skulle bli jättenöjd om jag gick ner 5-10 kg på den tiden.
    Ja det är en mkt bättre viktnedgång. Som sagt du har inte jätte mkt vikt som ska bort så tror inte att det så för dig som för mig iaf.

Men går man ner som jag gjorde då är det nått som är fel. Men du har det säkert inte
  • mona83

Nej jag ska nog lägga mig, så trött efter båten. Somnade kl 2 svensk tid, vaknade 100 gr under natten. nångång under natten så vaknade jag av att telen ville uppdatera kl och då helt plötsligt vart kl 5 istället för svensk tid.´
    Sen upp tjugo i 9 finskt tid, kunde inte sova längre :-/
    Det är det negativa med hela båtgrejen, man sover as illa fast man är full :-/

Svar på tråden All we want for Christmas is Michael