• Brooke

All we want for Christmas is Michael

Ogabinne skrev 2009-12-27 23:18:19 följande:
    Hon skrev ikväll att hon skulle se törnfåglarna, och inlägget du frågade vilken film hon kollade på hade hon skrivit att just törnfåglarna var en sådan serie.
    Jo men jag har inte läst tillbaka sen jag sa att vi skulle ha gäster klockan 18, bara lite smått.. SÅ jag missade det..
  • Brooke
    mona83 skrev 2009-12-27 23:21:18 följande:
    Aftonbladet skrev lite om Min kusins klasskamrat som dog i tsunamin i thailandwww.aftonbladet.se/nyheter/article6343527.abJag kan inte ens föreställa mig hur det känns att förlora sitt barn. Jag vet hur dte är att förlora en föräldrer tidigt, men sitt barn. Hur hanterar man det? Jag hanterade pappas död illa, hur skulle man hantera om ena/bägge dog vågar jag inte ens tänka på....
    nää inte jag heller, tyckte det var jobbigt och se Mormor vara tvungen och begrava sin äldsta dotter, bara 58 år och 5 månader vart hon.. =( Hon blev det exakt oxå =(
  • Brooke
    mona83 skrev 2009-12-27 23:21:18 följande:
    Aftonbladet skrev lite om Min kusins klasskamrat som dog i tsunamin i thailandwww.aftonbladet.se/nyheter/article6343527.abJag kan inte ens föreställa mig hur det känns att förlora sitt barn. Jag vet hur dte är att förlora en föräldrer tidigt, men sitt barn. Hur hanterar man det? Jag hanterade pappas död illa, hur skulle man hantera om ena/bägge dog vågar jag inte ens tänka på....
    btw jag känner igen det där.. Undrar om inte dem var med på tv när det hade gått ett år har jag för mig, dem gjorde en dokumentär om Tsunamin och pratade med dem som hade varit med i flodvågen...
  • Brooke
    Bevabus skrev 2009-12-27 23:27:17 följande:
    Nej fy När jag gick på mellanstadiet så var det en kille som dog på skolgården under en gympalektion. Jag hade gått med honom på dagis, men han gick på en annan avdelning under skoltiden så jag kände honom inte så väl.Skolan höll en minneshögtid för honom vid platsen där han dog och hans familj var där. Precis innan min klass skulle gå upp till platsen så kom prästen och familjen ner i ett led därifrån. Mamman gick mellan två av skolans lärare som höll henne i händera. Plötsligt, mitt framför oss så bryter mamman ihop och börjar gråta hysteriskt. Hon faller ner på marken och lärarna gör allt dem kan för att trösta henne men hon är helt förstörd...Alla andra lärare runt omkring vänder sig emot varandra och kramas för dem klarar inte av att titta när hon sörjer så fruktansvärt.Det minnet kommer stanna hos mig för alltid
    Fy vad hemskt =( Han kan inte ha varit gammal.. Hur dog han? Men det kanske du inte vet?
  • Brooke
    Ogabinne skrev 2009-12-27 23:30:28 följande:
    Det fick mig att tänka på min gamla klasskamrat. Sommarlovet efter nian föll han ut från en balkong på mallorca när han lutade sig ut för att se om hans föräldrar kommit hem i rummet bredvid. På begravningen när han jordfästes bröt hans farfar eller morfar ihop och skrek hans namn om och om igen. Det var fruktansvärt.
    usch och fy... =(
    Så dem fick hem honom utan att kremera honom?
    Det var en kille här i Örebro som föll ner från en balkong han var på semester själv med några kompisar han ramlade ner från en balkong och bröt nacken och dog direkt. Det kostade 60.000 kr för att få hem honom. Dem var tvugna att kremera honom där han var.
  • Brooke
    Bevabus skrev 2009-12-27 23:36:04 följande:
    Tror vi gick i femman eller fyran :/Han led tydligen av epilipsi, men dem sa att det inte var som tog död på honom. Hans hjärta hade tydligen börjat krångla :SKan ju hända även de allra yngsta, att hjärtat bara stannar.
    ja tyvärr så kan det göra det :(
    Bevabus skrev 2009-12-27 23:34:52 följande:
    Åh så hemskt Jag träffade aldrig min farfar, men jag har fått höra att, på hans begravning så kastade sig farmor på hans kista och skrek "lämna mig inte!"...Jag är glad att jag slapp se det...
    Fy, det hade jag inte viljat sett. Tur att man inte har fått vara med om det.
    Tänk min mormor har förlorat sin man 2004 och hennes dotter 2009, så det är fem år emellan =( Jag är glad att hon fick säga hejdå till henne innan dem tog henne till sjukhuset.
    Jag tror mamma känner sig väldigt ledsen eftersom hon hade inte träffat sin syster så mkt. Sist var på studenten och det var första gången på flera år annars har hon jobbat alla julafton som dem har haft "öppet hus"
  • Brooke
    Ogabinne skrev 2009-12-27 23:37:41 följande:
    nej de fick hem honom hel o han begravdes hel också. Hela skolan var där, vi fick inte plats, många fick stå utanför. Att gå från kyrkan till hans grav för att jordfästa honom tog en timme innan alla fått komma dit. Man såg inte kistan när jag skulle släppa ner min ros, den var precis övertäckt av blommor och fotbollssaker. Han levde för fotbollen, på kistan inne i kyrkan låg en halsduk med hans lag och en fotboll bredvid hans foto.. Usch, jag får rysningar av minnet. Enda barnet var han också. Och den snällaste kille man kan tänka sig, så otroligt lugn och snäll mot alla.
    Jisses, ser en bild framför mig verkligen :O
    han var älskad och saknad det märks..
    Tur att dem fick hem honom hel så dem inte behövde kremera honom.
    Jag minns när jag såg bilder från Tsunamin då de första svenska kistorna kom med militärflygplan eller va de va för plan. Usch, det måste ha varit hemskt. Man känner väldigt mkt sorg när man såg dem. Jag är glad för familjernas skull att dem kom hem hela och inte kremerades.. För vissa vill ju inte bli kremerade, visst många får väl inget val till det egentligen. När man är ung och så. Man pratar nog inte om det så mkt då..
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael