• Brooke
    mona83 skrev 2009-12-29 19:28:28 följande:
    Bevvan du som har kanin.... Har din varit dålig i magen nån gång? Jag tvättade Svantes rumpa igår, upptäckte när jag klipte klorna att han hade torkat skit i pälsen på svansen och även lite på kulorna... Han är en välutrustad herre ....Så nu ikväll kollade jag honom igen, har fixat så han kan vara ute och hoppa igen. Har 2 fleccefiltar på golvet så det blir en stor fyrkant för honom att hoppa på. Vardagsrumsbordet fick funka som vikter för att filtarna ska ligga kvar . Nu ikväll var han lika kladdig i rumpan igen.... Så nu har jag tvättat hans rumpa igen... Han har inte varit ett dugg dålig i magen tidigare och jag kör med samma foder och samma märke på höet som jag har gjort hela tiden. Men har ju upptäckt ändå att höets kvalitet är olika bra från påse till påse, ibland i affären kan det ju lukta skunk, japp jag luktar på höpåsarna innan dom köps in så dom luktar hö. Eller nu kom jag på, fram tills för nått år sen köpte jag höbalar från odal, lantmännen. Men sen slutade lantmännen sälja sånt. Så då började jag med det här märket... Vitakraft som livsmedelsaffärena säljer. Kanske bättre att köpa från djuraffären?
    Ger du honom mkt gosaker? Isf ha ett uppehåll på det några dagar.. Det är väl så att han har diarre min kanin har haft det flera gånger. Men börjar bli bättre =) Men ge honom inget annat än foder, hö och vatten. Många säger att man ska ta bort fodret och behålla höet och vattnet..
  • Brooke
    mona83 skrev 2009-12-29 19:45:00 följande:
    Godsaker? Du menar tex morötter? Sist nu fick han ekologiska morötter. Kanske det som ställt till hans mage för jag brukar köpa vanliga annars Näee skämt åtsido...Han får annars bara foder, hö och vatten. Morötter på kvällen som han inte verkar gilla överdrivet bra
    Ge honom inte för stor bit... Har märkt att om man ger dem för mkt gosaker så som broccoli, morötter, sallad eller annan godisbit som är smaskigt för dem så blir dem dåliga i magen!
  • Brooke
    Bevabus skrev 2009-12-29 20:12:28 följande:
    Det där är helt olika från kanin till kanin.Min brukade under en period få en broccoli och lite pellets till kvällsmat varje dag. Gick jättebra. Men när man ger kaninen samma kost under en lång period så måste man till slut byta den, för den brukar bli dålig i magen annars eller uttråkad på att så samma gamla mat hela tiden.Linus kost har jag bytt säkert 5-6 gånger.
    Ja, jag har oxå bytt kost flera gånger för Isadora är ju såååå kräsen med maten..
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael