Inlägg från: KikiBoo |Visa alla inlägg
  • KikiBoo

All we want for Christmas is Michael

Ogabinne skrev 2010-01-03 15:47:19 följande:
    Den handlar om en stor svart flicka på 16 år vars pappa våldtar henne och hennes mamma slår och trycker ner henne, hon har fött ett barn med downs syndrom och är gravid med sitt andra barn, med sin pappa. Hon kan knappt läsa eller skriva fast hon gått i skolan hela livet. Filmen handlar om hennes kamp.
    Men nääääh Sånna där filmer pallar jag knappt med..
    Man blir så berörd. Sen sitter historien fast hos en i flera år känns det som...
    Är det en verklighetsbaserad?
    puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • KikiBoo
    Bevabus skrev 2010-01-03 16:14:01 följande:
    har ni sett filmen "Enchanted"? ser den för typ fjärde gången nu, men det är första gången som jag har kunnat se slutet på filmen
    NEJ   En sån där film som passar perfekt en regning o trist söndag
  • KikiBoo

Jag har bakat en chokladsockerkaka. Gu vad biffig o saftig den blev Mucho yammi!
    Och smeten.. Mmmm...

• KikiBoo
    Ogabinne skrev 2010-01-03 18:30:01 följande:
    Hej hopp vad smart jag är! Satte på fel platta på spisen o eldade upp mitt headset. Ibland blir man trött. Köttet puttrar i vitlöksmarinad, lite vitlökssmör, smörstekta champinjoner, chillimarinerad vitlök, pommes och rydbergs beasås till det. Ah! Boo: Jag vet inte om filmen är verklighetsbaserad, men detta sker ju överallt så i någons hjärta är den ju verklighetsbaserad. I slutet av filmen står det For all precious girls everywhere. Tjejen i filmen heter Precious. Ja visst var det en jobbig film att se, men jag tycker att sådana viktiga filmer behövs. Vi behöver bli påminda. Allt är inte "så får prinsessan sin prins o levde lyckliga i alla sina dagar". Tyvärr. Jag skulle önska att det var så.
    Haha! Men jisses

Säker på att du inte glömt en vitlöksklyfta nu?

Ja gud ja! Sånt där händer alldeles för ofta i världen. Kvinnor o barn har det inte lätt. Har sett SÅ många dokumentärer om kvinnor o barn som far illa. Man känner sig så hjälplös.
    Jag såg en film i sommras som verkligen greppade tag om mig. Tears of the sun. Sett den?

Nä livet är fan ingen dans på rosor.
  • KikiBoo
    Ogabinne skrev 2010-01-03 19:14:29 följande:
    Va? Tycker du att vi äter för mycket vitlök? :-O Vi äter vitlök i princip varje dag. Vitlök och chilli, världens bästa uppfinning. Vi är nästan aldrig sjuka, barnen sällan, jag i princip aldrig, så vem vet, myten om vitlök kanske stämmer? Ja visst är det hemskt när man tittar, visst gör det ont och visst känner man sig hjälplös och maktlös! Men samtidigt är det viktigt för ALLA att se, att sådant faktiskt sker. Att vi varken kan eller ska blunda för verkligheten. Jag försöker så gott jag kan att hjälpa utsatta människor, men jag räcker inte till. Helst av allt skulle jag vilja åka och hjälpa personligen. Måste kolla vad Tears of sun är, känner inte igen namnet!
    haha icke då! Vitlök är bra.
    Så fort jag känner mig minsta krasslig säger Viktor: Ät viktlök. Det gör alltid han. Knaprar på en vitlöksklyfta, luktar sen SUNK hela dan. Jag vill då inte ha några pussar, haha!
    Vi har en bekant som kankse käkar 3-4 klyftor vitlök om dan. Han luktar inte tårta. Men han är frisk
    Men vitlök är bra. Det är jag oxo i matlagning. Inte så jättemkt.. En klyfta eller två
  • KikiBoo
    Ogabinne skrev 2010-01-03 19:17:16 följande:
    Boo: Är det denna?
    " target="_blank">

Krigsfilmer har jag faktiskt aldrig kunnat kolla på. Action över huvud taget. Inte för att jag inte tycker det är intressant och framförallt hemskt, utan för att jag tycker actionfilmer är så satans tråkiga.
    Yes! Den filmen är det.
    Var vikto som ville se den. Jag tycker heller inte om krigsfilmer.  Han sa att det inte var en sån krigsfilm. Så jag gav den en chans.. Den var gripande. Man satt som på nålar...
    Man fick madrömmar!
  • KikiBoo
    Brooke skrev 2010-01-03 20:21:10 följande:
    Nu känner jag mig duktig, har pluggat över en timma och svarat på nästan alla frågor i mitt teorihäfte =).. Höll på igår i två timmar.. Vad gör alla?
    Jag dricker grappo ur vittvin glas o funderar lite.
    Viktor kom nyss hem från jobb oxo.. Kankse mysa till Bruno sen, hehe
  • KikiBoo
    BooBoo skrev 2010-01-03 20:23:51 följande:
    Jag dricker grappo ur vittvin glas o funderar lite. Viktor kom nyss hem från jobb oxo.. Kankse mysa till Bruno sen, hehe
    Tänke även blogga men orkade bara litegranna
    Blogg är tråkk!
  • KikiBoo
    Ogabinne skrev 2010-01-03 20:27:26 följande:
    hahaha! Jag som valt bort den där karlbiten från mitt liv behöver inte oroa mig för att ingen vill pussas, det är bara att knapra på! Ja, färsk vitlök har jag också bara kanske 2 klyftor i maten, rivet eller pressat. Är det inlagd vitlök, då kan man äta hur många som helst för de är inte speciellt starka.
    Jaaaa!! Herre min skapare. Inlagd vitlök är godis Kan äta hur många som helst.
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael