Ogabinne skrev 2010-01-03 19:14:29 följande:
Va? Tycker du att vi äter för mycket vitlök? :-O Vi äter vitlök i princip varje dag. Vitlök och chilli, världens bästa uppfinning. Vi är nästan aldrig sjuka, barnen sällan, jag i princip aldrig, så vem vet, myten om vitlök kanske stämmer? Ja visst är det hemskt när man tittar, visst gör det ont och visst känner man sig hjälplös och maktlös! Men samtidigt är det viktigt för ALLA att se, att sådant faktiskt sker. Att vi varken kan eller ska blunda för verkligheten. Jag försöker så gott jag kan att hjälpa utsatta människor, men jag räcker inte till. Helst av allt skulle jag vilja åka och hjälpa personligen. Måste kolla vad Tears of sun är, känner inte igen namnet!
haha icke då! Vitlök är bra.
Så fort jag känner mig minsta krasslig säger Viktor: Ät viktlök. Det gör alltid han. Knaprar på en vitlöksklyfta, luktar sen SUNK hela dan. Jag vill då inte ha några pussar, haha!
Vi har en bekant som kankse käkar 3-4 klyftor vitlök om dan. Han luktar inte tårta. Men han är frisk
Men vitlök är bra. Det är jag oxo i matlagning. Inte så jättemkt.. En klyfta eller två