Inlägg från: Ogabinne |Visa alla inlägg
  • Ogabinne

All we want for Christmas is Michael

Mona! Kommer du in på tributesidan??

• Ogabinne

Sandra: Enligt lag så är det företagets skyldighet att se till så att paketet levereras till dig. Antikskiten kan inte säga till dig att de har postat boken och den har kommit bort, det är deras skyldighet att leverera boken till dig. Om något försvinner på posten så är det deras skyldighet att skicka en ny eller återbetala pengarna till dig. Som företagare får man skylla sig själv om man skickar något som vanligt brev utan att rekomendera paketet eller skicka det som paket med spårbart kollinummer. Så om dom fortsätter vägra dig dina pengar tillbaka, skicka ett mail till dom med den informationen och kräv pengarna tillbaka, annars kommer du anmäla dom till polis eller konsumentverket.

• Ogabinne
    Brooke skrev 2009-12-08 14:04:07 följande:
    Fick veta att det är DEM som ska anmäla paketet försvunnet hur fan ska jag kunna anmäla det försvunnet när jag inte ens har något kollinummer? :S
    Det är det som är poängen. Ett paket som skickas med vanliga frimärken får ingen kollinummer och kan inte efterlysas. Det går att göra en efterlysning på postens hemsida men när man bekräftar den får man svaret att de inget kan göra.

Har de ngt telefonnummer? Ring eller skriv till dom en sista dag och säg att har du inte fått tillbaka dina pengar inom en vecka så går du vidare.
  • Ogabinne
    Brooke skrev 2009-12-08 16:00:22 följande:
    mm men jag har ju redan gått vidare.. Till KO..
    Tror inte KO får tillbaka dina pengar, bättre o göra klart för antikarna att du går vidare till polis om en vecka. Gör det klart för dom så sätter det nog fart på dom.
  • Ogabinne
    Bevabus skrev 2009-12-08 16:03:08 följande:
    Det är bara att trycka på knapparna
    hsdjsdksdfksd,skshshksdfma
  • Ogabinne

Jag sitter och dagdrömmer mig bort, kollar bilder från hyreshuset min mamma har planer på att köpa... då kommer vi få ena lägenheten... o den är så fin... o perfekt... o jag vet var möblerna ska stå, hur det ska se ut, allt har jag planerat.

Precis så man INTE ska göra eftersom det inte är något säkert ännu, hon har bara funderat, o jag har redan flyttat in ungefär... så får man världens besvikelse när det inte blir av.. men jag kaaaan inte låta bli!

• Ogabinne
    Brooke skrev 2009-12-08 16:07:13 följande:
    jo men jag har ju redan kontaktat polisen och dem sa åt mig att gå till KO...
    Jaha, okej. Då håller vi tummarna!
  • Ogabinne
    Bevabus skrev 2009-12-08 16:08:53 följande:
    Duktig Ogabinne
  • Ogabinne
    Bevabus skrev 2009-12-08 16:13:50 följande:
    Ja visst är det sämst när det inte blir som man tänkte, men dröm på du
    Brooke skrev 2009-12-08 16:10:42 följande:
    ohh det låter trevligt =)
    Ja, jag har i 2 år letat efter en ny lägenhet. Den vi har är sååå mysig, men den är för liten. En 2,5'a på 59 kvadrat med 2 barn blir rätt trångt. Barnen delar sovrum och jag har min säng i ena änden av vardagsrummet. Den nya är en trea, eller egentligen fyra för den har ett litet extrarum också. Plus att den är jättefräsh!! På 2 år har jag inte hittat ngn alls som känns i min smak, så kom denna som är helt perfekt. Vill ha vill ha vill ha!! Ska tjata på mamma ikväll. Snacka om det ultimata, att ha sin mamma som hyresvärd!
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael