Inlägg från: Ogabinne |Visa alla inlägg
  • Ogabinne

All we want for Christmas is Michael

Mina barns dagis är också 1-5. 2 avdelningar, en med de mindre och en med de större. Men dörren mellan avdelingarna är alltid öppen så de är alltid blandade. Enda gången de är uppdelade är vid mat och vila typ.

• Ogabinne
    Brooke skrev 2009-12-10 18:28:21 följande:

har ni sett denna, Jamie Oliver(kocken) är på Ica och han är en riktig bitch.. eller va man ska säga snobb kanske.. haha kolla
    jag älskar den!!!

Do you HAVE steps in Sweden??
  • Ogabinne

På 3:an kl 20. Barnet som fastnade i tiden.

Brittisk dokumentär från 2009. 16 år gamla Brooke Greenberg ser både ut som, och har en mental förmåga motsvarande den hos en sex månaders baby. Sedan hon var spädbarn har Brooke, trots tillväxthormoner, inte vuxit en centimeter. Läkarna förbryllas över denna medicinska gåta, och forskare tror att Brooke kan hjälpa till att lösa åldrandets gåta.

Shit!

• Ogabinne
    BooBoo skrev 2009-12-10 18:33:02 följande:
    Wow!! Älskar att titta på åsnna här dokumentärer. Tycker det är völdigt intressant.. Ska du titta?
    Absolut ska jag se den!
  • Ogabinne

Kanske den går att se på tv3s hemsida Boo?

• Ogabinne
    BooBoo skrev 2009-12-10 18:35:47 följande:
    Wow 25 barn.. Vilken ljudnivå   DÅ lär det väl vara dubbeöt upp med fröknar då?Ni med dagisbarn o du nu bevan  Jobbar det nån manlig på dagiset?
    Ingen manlig pedagog på vårt dagis. Däremot en på dagiset våningen över vårt. Och en manlig vikarie är på vårt dagis ibland.
  • Ogabinne
    BooBoo skrev 2009-12-10 18:40:13 följande:
    Har ni tvåvåningsdagis?
    Haha, huset är i två våningar. Hela huset heter myrstacken. Dagiset över heter rödmyran och dagiset under heter gulmyran.

Men ingen avdelning heter pissmyran!?
  • Ogabinne
    BooBoo skrev 2009-12-10 18:50:12 följande:
    Villes avdl heter Myran. Barnen brukar vara uppdelade i två grupper. En grupp heter rödmyra. och den andra svartmyra. Jag tror Ville tillhör svartmyrorna...Men.. Inga pissmyror där heller...
  • Ogabinne

Nån som har tips på hur man blir av med spända käkar som vägrar ge med sig hur mkt massage och avslappning man än försöker sig på? Fyra dygn i streck nu... hela käkarna upp till kramp i tinningarna.

• Ogabinne
    Bevabus skrev 2009-12-10 19:09:39 följande:
    Aj aj...Jag har själv det problemet. Det blev bättre efter käkoperationen, men jag får ändå huvudvärk av det ibland.När jag har masserat och slappnat av så gott det går så brukar jag bara skita i det och till slut så går det bort.Konstigt att det har varit fyra dagar i sträck...har du tagit en alvedon? Det brukar kunna hjälpa.
    Mitt brukar också gå över av sig självt efter ett tag men denna gången verkar det bara inte ge sig! Jag har även sovit so men kratta hela denna veckan vilket resulterar i att jag är precis slut om dagarna, tror spänningarna är boven till den taskiga sömnen också... Och idag har jag huvudvärk, inte konstigt... Har tyvärr inga alvedon eller liknande hemma... Blä, hatar detta, det gör oooont och är plågsamt.
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael