• Brooke
    Ogabinne skrev 2009-12-08 13:50:24 följande:
    Sandra: Enligt lag så är det företagets skyldighet att se till så att paketet levereras till dig. Antikskiten kan inte säga till dig att de har postat boken och den har kommit bort, det är deras skyldighet att leverera boken till dig. Om något försvinner på posten så är det deras skyldighet att skicka en ny eller återbetala pengarna till dig. Som företagare får man skylla sig själv om man skickar något som vanligt brev utan att rekomendera paketet eller skicka det som paket med spårbart kollinummer. Så om dom fortsätter vägra dig dina pengar tillbaka, skicka ett mail till dom med den informationen och kräv pengarna tillbaka, annars kommer du anmäla dom till polis eller konsumentverket.
    Jag har faktiskt redan skrivit till konsumentverket för nu är jag trött på deras bortförklaringar..
    För lite sen då BooBoo oxå hade problem med dem så sa dem till henne att dem hade skickat böckerna men till mig sa dem att lagret var slut eller om det var tvärtom.
  • Brooke
    Brooke skrev 2009-12-08 14:01:26 följande:
    Jag har faktiskt redan skrivit till konsumentverket för nu är jag trött på deras bortförklaringar.. För lite sen då BooBoo oxå hade problem med dem så sa dem till henne att dem hade skickat böckerna men till mig sa dem att lagret var slut eller om det var tvärtom.
    Fick veta att det är DEM som ska anmäla paketet försvunnet hur fan ska jag kunna anmäla det försvunnet när jag inte ens har något kollinummer? :S
  • Brooke
    Ogabinne skrev 2009-12-08 15:40:46 följande:
    Det är det som är poängen. Ett paket som skickas med vanliga frimärken får ingen kollinummer och kan inte efterlysas. Det går att göra en efterlysning på postens hemsida men när man bekräftar den får man svaret att de inget kan göra. Har de ngt telefonnummer? Ring eller skriv till dom en sista dag och säg att har du inte fått tillbaka dina pengar inom en vecka så går du vidare.
    mm men jag har ju redan gått vidare.. Till KO..
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael