• Anonym

fettsuga venusberget

idag tog jag steget jag ville ta redan för 10år sen.. jag bad min bm om hjälp att få läkartid/remiss till fettsugning av mitt väldigt stora venusberg"bullfitta" så skönt att äntligen vågat... hoppas på tid snart, skulle lätt kunna åka iväg imorgon och lägga mig på op-bordet.. men såå snabbt kommer de ju inte gå såklart.. hon skulle ringa mig, men de var sent på dagen idag, så hoppas på att hon ringer upp mig imorgon om besked..

har inte kunnat prata med nån, led redan som 14åring..
    var inte med på idrotten(så fick IG) kunde inte åka till badhus osv.. valde bort mkt kläder me..

så skönt om dom kan trolla bort de, kommer ju göra ont, de vet ja, har blivit snittad en gång och det var ingen dans på rosor direkt..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-17 22:05
    nån som har har fettsugit venusberget, eller känner nån som har de?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-18 20:57
    har kikat runt lite på olika kliniker, bland annat Estavia kliniken på läkarhuset i uppsala.. nån som har erfarenheter därifrån?? även andra ingrepp såklart..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-18 22:33
    idag fick jag svar, de sjukhuset jag hör till hade inte kunskap nog för en sån op ?? husläkaren som jag var till hade skrivit att jag skulle söka privat, MEN jag mailade kirurg.avd på sjukhuset, där svarade dom att den har ju skickats vidare till ett annat sjukhus,eftersom dom inte kunde...
    men hade ja inte frågat dom hade ja inte vetat att de finns hopp på annat sjukhus, att de blir längre bort gör inte mig nått..

• Svar på tråden fettsuga venusberget
  • Anonym (Mi)

Hej!!

Jag har fettsugit venusberget för ungefär 8 år sedan. Det BÄSTA jag gjort. Vet hur du känner, kunde inte heller ha kläder o dyl. Fick försöka ha lösare kläder etc. Jag tyckte inte att det gjorde superont faktiskt, men man måste ha gördel länge efteråt. Jag gick till en privatklinik och betalade själv.
    Stort lycka till!! Hör av dig om du vill veta nåt mer!!!

Vet vad du går igenom.

• Anonym

okej, vad var de för gördel? vet att man lär ha de efter fettsugning, men är den stor? är överviktigt själv, och har nyss slutat amma.. ska ta tag i vikten, men vågar inte gå ner för mkt, för då kommer den ju synas mer, haft de så länge ja kan komma ihåg, syns redan på badkort när ja var 4-5år.. så d är ju inte bara vikten..
    tvingar mig själv att gå på babysim, de är ju kul och ja älskar att bada,( har shorts) men de är ju den där duschen efteråt... urs..

• Anonym

Hej, lider av samma komplex Du MÅSTE berätta sen hur det gick! =D Hur mycket kostar det?

• Anonym (TS)
    Anonym skrev 2009-11-17 23:02:00 följande:
    Hej, lider av samma komplex Du MÅSTE berätta sen hur det gick! =D Hur mycket kostar det?
    jag har ju gått via bm,så då kommer de bara kosta som vanliga sjukhusbesök,300kr på gång.. men då kan de ju ta tid, men ja har inte råd att göra de privat, kikat lite på olika plastik-kliniker och över 10.000 kronor går de på.. iaf runt sthlm..önskar ja hade tagit upp de här när jag var 13-14 ist.. men men..
  • Anonym

Anonym (TS) skrev 2009-11-17 23:09:53 följande:

jag har ju gått via bm,så då kommer de bara kosta som vanliga sjukhusbesök,300kr på gång.. men då kan de ju ta tid, men ja har inte råd att göra de privat, kikat lite på olika plastik-kliniker och över 10.000 kronor går de på.. iaf runt sthlm..önskar ja hade tagit upp de här när jag var 13-14 ist.. men men..
    Så hela operationen kostar som ett vanligt läkarbesök 300kr?!?!
  • Anonym (TS)
    Anonym skrev 2009-11-17 23:13:19 följande:
    Anonym (TS) skrev 2009-11-17 23:09:53 följande: Så hela operationen kostar som ett vanligt läkarbesök 300kr?!?!
    nja, blir nog flera läkarbesök, men efter 3stycken (900kr) får man ju högkostnadsskydd,och då blir de gratis.. gäller dock ej på apoteket, dom har andra regler.. så gördeln får man betala utöver kan ja tänka mig..
  • drömhus

beviljar verkligen landstinget fettsugning av venusberg?

• Anonym

Intressant tråd, jag har aldrig reagerat på att jag sett någon med stort venusberg! Borde väll inte vara så himla ovanligt? Jag menar inte att vara nedlåtande utan jag är mer förvånad över era problem. Det är ju så att man själv alltid tänker på sina komplex och tror att det är så uppenbart för alla andra! Men det behöver det inte vara. =)

Skönt för dig iaf att du tagit tag i det! Lycka till!

• Anonym (TS)

enligt min bm så verkar de som de, men som sagt å har ja inte ens vart hos läkare än, men sen beror de väl på hur mkt det är och hur mkt man lider utav det.. kan dom bekosta bröstoperationer så varför inte? annars lånar ja fan pengar, nu när ja äntligen tagit mod till mig att prata om de..

• Anonym (TS)
    Anonym skrev 2009-11-17 23:19:13 följande:
    Intressant tråd, jag har aldrig reagerat på att jag sett någon med stort venusberg! Borde väll inte vara så himla ovanligt? Jag menar inte att vara nedlåtande utan jag är mer förvånad över era problem. Det är ju så att man själv alltid tänker på sina komplex och tror att det är så uppenbart för alla andra! Men det behöver det inte vara. =) Skönt för dig iaf att du tagit tag i det! Lycka till!
    hade du sett mig i duschen på gymmet eller nå hade du nog märkt de.. som ett bröst i b kupa iaf i storlek.. är ju inte smal direkt, men iaf..
Svar på tråden fettsuga venusberget