• Anonym

fettsuga venusberget

idag tog jag steget jag ville ta redan för 10år sen.. jag bad min bm om hjälp att få läkartid/remiss till fettsugning av mitt väldigt stora venusberg"bullfitta" så skönt att äntligen vågat... hoppas på tid snart, skulle lätt kunna åka iväg imorgon och lägga mig på op-bordet.. men såå snabbt kommer de ju inte gå såklart.. hon skulle ringa mig, men de var sent på dagen idag, så hoppas på att hon ringer upp mig imorgon om besked..

har inte kunnat prata med nån, led redan som 14åring..
    var inte med på idrotten(så fick IG) kunde inte åka till badhus osv.. valde bort mkt kläder me..

så skönt om dom kan trolla bort de, kommer ju göra ont, de vet ja, har blivit snittad en gång och det var ingen dans på rosor direkt..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-17 22:05
    nån som har har fettsugit venusberget, eller känner nån som har de?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-18 20:57
    har kikat runt lite på olika kliniker, bland annat Estavia kliniken på läkarhuset i uppsala.. nån som har erfarenheter därifrån?? även andra ingrepp såklart..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-18 22:33
    idag fick jag svar, de sjukhuset jag hör till hade inte kunskap nog för en sån op ?? husläkaren som jag var till hade skrivit att jag skulle söka privat, MEN jag mailade kirurg.avd på sjukhuset, där svarade dom att den har ju skickats vidare till ett annat sjukhus,eftersom dom inte kunde...
    men hade ja inte frågat dom hade ja inte vetat att de finns hopp på annat sjukhus, att de blir längre bort gör inte mig nått..

• Svar på tråden fettsuga venusberget
  • Anonym (Mi)
    Anonym skrev 2009-11-17 22:51:29 följande:
    okej, vad var de för gördel? vet att man lär ha de efter fettsugning, men är den stor? är överviktigt själv, och har nyss slutat amma.. ska ta tag i vikten, men vågar inte gå ner för mkt, för då kommer den ju synas mer, haft de så länge ja kan komma ihåg, syns redan på badkort när ja var 4-5år.. så d är ju inte bara vikten.. tvingar mig själv att gå på babysim, de är ju kul och ja älskar att bada,( har shorts) men de är ju den där duschen efteråt... urs..
    Det är en gördel som trycker in. Den finns i olika storlekar, men ska vara ganska liten så att den "smiter" åt.

Jag lider verkligen med dig. Mitt venusberg va inte så stort, det va inte någon annan än jag som såg det tror jag. Men jag kunde ju inte ha jättetajta byxor för då syntes det. Det va en kille en gång som kommenterade att det va nåt som stod ut på mig och jag blev väldigt ledsen.

Jag förstår att det måste vara oerhört jobbigt för dig. Men nu har du tagit tag i det!!! Hoppas verkligen att landstinget betalar. Annars tycker jag faktiskt att du ska låna 10 000 kr och betala det själv. Detta kommer ju att förändra hela ditt liv! Det är en sån befrielse att kunna ha kläder utan att tänkta på om det står ut.

Jag rekommenderar dig att gå ner i vikt så mycket som möjligt innan operationen. Jag gick ner ganska mycket innan . Venusberget blir lite mindre när man går ner, men det finns ju fortfarande kvar så klart. Tänk om du går ner 20 kg och dessutom blir av med "bullfittan", vad snygg du ska bli!!!!!!!!

Jag tänker på mina barn och hoppas att dom inte ärvt detta. Dom är så pass små nu men jag ser ändå att de har "lite mer" där än andra. Jag kanske är sjuk som tänker så men jag vill verkligen inte att dom ska lida som jag har gjort.

Stort lycka till och håll oss uppdaterade!!!

Stor Kram Mi
  • Anonym (TS)

Anonym (Mi) skrev 2009-11-18 16:54:50 följande:

Det är en gördel som trycker in. Den finns i olika storlekar, men ska vara ganska liten så att den "smiter" åt. Jag lider verkligen med dig. Mitt venusberg va inte så stort, det va inte någon annan än jag som såg det tror jag. Men jag kunde ju inte ha jättetajta byxor för då syntes det. Det va en kille en gång som kommenterade att det va nåt som stod ut på mig och jag blev väldigt ledsen. Jag förstår att det måste vara oerhört jobbigt för dig. Men nu har du tagit tag i det!!! Hoppas verkligen att landstinget betalar. Annars tycker jag faktiskt att du ska låna 10 000 kr och betala det själv. Detta kommer ju att förändra hela ditt liv! Det är en sån befrielse att kunna ha kläder utan att tänkta på om det står ut. Jag rekommenderar dig att gå ner i vikt så mycket som möjligt innan operationen. Jag gick ner ganska mycket innan . Venusberget blir lite mindre när man går ner, men det finns ju fortfarande kvar så klart. Tänk om du går ner 20 kg och dessutom blir av med "bullfittan", vad snygg du ska bli!!!!!!!! Jag tänker på mina barn och hoppas att dom inte ärvt detta. Dom är så pass små nu men jag ser ändå att de har "lite mer" där än andra. Jag kanske är sjuk som tänker så men jag vill verkligen inte att dom ska lida som jag har gjort. Stort lycka till och håll oss uppdaterade!!! Stor Kram Mi
    okej, ser de konstigt ut nr man har den på sig? alltså när man har kläder över?
    jag försöker gå ner men sötsuget är största boven, har köpt nå crom tabletter på hälsokost.. faller lätt in i dåliga vanor med ätstörningar med.. svårt, men ja måste, vill inte vara så här stor, gick upp 15kg när ja va gravid, och har 10 kvar efter ha ammat i nästan ett år.. HM.. ja vill ju ha fler barn, men då är mitt krav att jag ska väga mindre.. vill inte väga 3siffrigt på förlossningen ju..
    jag har faktiskt också oroat mig om hon kommer ärva de här, isf kommer ja prata med henne så kanske man kan göra nått tidigare isf.. hur gjorde du för att gå ner i vikt, jag har jättesvårt att ta mig i kragen å gå ut och gå tex... blir lätt runt kvarteret, sen sover dottern en timme å ja kollar på tv eller lagar mat.. de är ända egentiden jag har... en liten stund på kvällen om ja har tur, men de blir ofta ett ständigt springande mellan sovrumm och tv för nån inte vill sova själv..
  • Gung Ho

Anonym (TS) skrev 2009-11-18 12:58:02 följande:

men jag vill göra de här för min skull... i
    Så länge det är av kosmetisk natur så är ju detta en omöjlighet..

Det sagt så har jag ju ingen åsikt om vad du vill förändra eller ej, det var bara en observation att jag alltid uppfattat de tjejer jag träffat med 'bullfitta' som något snyggt/upphetsande.
  • Anonym (TS)

ska iaf till läkare idag så får vi se, annars lånar ja pengar hittat en klinik som gör de för 5-12000kr... vill bara vet lite mer om dom innan ja bokar tid.. har vissligen väldigt kass förldrapenning (180kr/dan,innan skatt) och inga sparade pengar, men jag bara måste göra nått nu!! vill kunna känna mig okej med den kropp jag har, har haft tid nog att tänka och känna efter... nu ska den väck!! sambo säger att de är helt upp till mig, så för han spelar de ingen roll... han stödjer mig oavsätt, och följer med till kliniken.. känns så bra att äntligen fått bollen i rullning... längtar till läkarbesöket, så ja vet om ja ska börja låna pengar eller inte..

• Anonym (TS)

ja, jag var ju hos läkare idag, hon var så konstig.. hade bäbis med mig, och glömde ju säga en viktig sak, nämligen om att jag ofta har väldiht ont i ljumskarna, och får svamp liknande utslag väldigt ofta, (blir ju såklart tätt och varmt) de kan ju hjälpa till att få de beviljat lixom... men de glömde ju jag.. men hon ska skicka remiss, så får vi se vad dom säger, dom borde ju iaf be mig komma innan dom bestämmer sig tycker ja, så då kan ja ta upp ALLT då... så närvös, vill så gärna få de här gjort,NUUU!!

• Anonym (TS)

är de ingen som varit på Estavia kliniken på läkarhuset i uppsala???

• Anonym (Mi)

Hej! Nej gördeln ser inte konstig ut. Syns ej med kläder.

Jag har också en ätstörning men jag har sökt hjälp via min familjeläkare och har fått komma till ätstörningsenheten. Det bästa jag gjort!! Har fått träffa psykolog och har fått bukt på mycket, även gått ner i vikt.

Lycka till nu! Hoppas du får det beviljat½

• Anonym (Venus)

Jag har haft detta problem så länge jag minns och det är nått fruktansvärt jobbigt, jag måste ALLTID ha en tröja som går över, tajta klänningar går absolut inte, och även klänningar som sitter löst är ett problem om jag går ut och det t.ex blåser då syns det oxå! Jag förstår dig till 100% TS.
    Jag har alrig fått nån kommentar av killar när man varit intim, men sen har jag ofta nån tröja eller så som jag täcker med :(
    Det kanske låter konstigt för andra som inte har detta problem, men det påverkar hela mitt liv!!!

Vill oxå fettsuga venusberget, men aldrig vågar tagit tag i det då jag skämms för mycket att enns ringa och höra om det e möjligt, fatta då att jag mår dåligt över de! Är 22år idag..

DU måste hålla detta forum uppdaterat!!

Lycka till och hoppas du får igenom det...

Kram

• Anonym (TS)

Anonym (Mi) skrev 2009-11-23 22:35:30 följande:

Hej! Nej gördeln ser inte konstig ut. Syns ej med kläder. Jag har också en ätstörning men jag har sökt hjälp via min familjeläkare och har fått komma till ätstörningsenheten. Det bästa jag gjort!! Har fått träffa psykolog och har fått bukt på mycket, även gått ner i vikt. Lycka till nu! Hoppas du får det beviljat½
    okej, vart köper man den? för på estavia sa dom att man inte behöver nån... vill gärna ha de ändå, för bättre resultat lixom.. tack!

Anonym (Venus) skrev 2009-11-23 23:29:06 följande:
    Jag har haft detta problem så länge jag minns och det är nått fruktansvärt jobbigt, jag måste ALLTID ha en tröja som går över, tajta klänningar går absolut inte, och även klänningar som sitter löst är ett problem om jag går ut och det t.ex blåser då syns det oxå! Jag förstår dig till 100% TS. Jag har alrig fått nån kommentar av killar när man varit intim, men sen har jag ofta nån tröja eller så som jag täcker med :( Det kanske låter konstigt för andra som inte har detta problem, men det påverkar hela mitt liv!!! Vill oxå fettsuga venusberget, men aldrig vågar tagit tag i det då jag skämms för mycket att enns ringa och höra om det e möjligt, fatta då att jag mår dåligt över de! Är 22år idag.. DU måste hålla detta forum uppdaterat!! Lycka till och hoppas du får igenom det... Kram
    jag gick till min bm bara, fråga om hon hade tid för en snabb fråga, vilket hon hade, för ja vågade inte heller ringa om de.. sen bokade hon en läkartid åt mig... ja är 24år, önskar ja hade gjort d när jag var 12-13, för då började den här bm på min skola.. hoppas få komma på konsultation hos plastik kirurg snart, dom kan ju inte bestämma sig utan ha tittat på mig tycker ja.. är verkligen inte bara kosmetiskt..

uppdataterar så fort ja vet nått..
  • Anonym (TS)

inte hört nått än... suck... fick första mensen efter förlossningen ihelgen, fy farao vad ont ja haft, trodde ja skulle svimma av... kom då på att hur gör man vid en sån operation om man har mens?

Svar på tråden fettsuga venusberget