• Anonym

fettsuga venusberget

idag tog jag steget jag ville ta redan för 10år sen.. jag bad min bm om hjälp att få läkartid/remiss till fettsugning av mitt väldigt stora venusberg"bullfitta" så skönt att äntligen vågat... hoppas på tid snart, skulle lätt kunna åka iväg imorgon och lägga mig på op-bordet.. men såå snabbt kommer de ju inte gå såklart.. hon skulle ringa mig, men de var sent på dagen idag, så hoppas på att hon ringer upp mig imorgon om besked..

har inte kunnat prata med nån, led redan som 14åring..
    var inte med på idrotten(så fick IG) kunde inte åka till badhus osv.. valde bort mkt kläder me..

så skönt om dom kan trolla bort de, kommer ju göra ont, de vet ja, har blivit snittad en gång och det var ingen dans på rosor direkt..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-17 22:05
    nån som har har fettsugit venusberget, eller känner nån som har de?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-18 20:57
    har kikat runt lite på olika kliniker, bland annat Estavia kliniken på läkarhuset i uppsala.. nån som har erfarenheter därifrån?? även andra ingrepp såklart..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-18 22:33
    idag fick jag svar, de sjukhuset jag hör till hade inte kunskap nog för en sån op ?? husläkaren som jag var till hade skrivit att jag skulle söka privat, MEN jag mailade kirurg.avd på sjukhuset, där svarade dom att den har ju skickats vidare till ett annat sjukhus,eftersom dom inte kunde...
    men hade ja inte frågat dom hade ja inte vetat att de finns hopp på annat sjukhus, att de blir längre bort gör inte mig nått..

• Svar på tråden fettsuga venusberget
  • peikko

Är mest nyfiken...
    Hur kommer det sig att man står för en sådan operation?
    Jag menar, en bröstförminskning tex kan ju betalas av landstinget då den tunga bysten skadar rygg/knän, men vad gör ett "fylligt venusberg" för skada på kroppen som gör att det ens övervägs att beviljas?

Jag menar inte att förminska dina problem/känslor kring detta, men jag mest funderar...

• Anonym (TS)
    peikko skrev 2009-11-17 23:31:56 följande:
    Är mest nyfiken... Hur kommer det sig att man står för en sådan operation? Jag menar, en bröstförminskning tex kan ju betalas av landstinget då den tunga bysten skadar rygg/knän, men vad gör ett "fylligt venusberg" för skada på kroppen som gör att det ens övervägs att beviljas? Jag menar inte att förminska dina problem/känslor kring detta, men jag mest funderar...
    de berhöver ju inte vara skada för kroppen för att få de beviljat, lider man av nått tex, väldigt små/tomma bröst, kan man få inplantat, så varför inte korigera nått som står ut som en bröst mellan benen på en tjej som verkligen lider utav de? kan tillägga att jag haft x antal svampinfektioner i ljumskarna pga mitt "fylliga venusberg" på bb sa en sköterska att jag var "lite svälld" så hon reagerade på de.. blev snittad så där nere var jag ju som vanligt..
  • peikko

Anonym (TS) skrev 2009-11-17 23:36:58 följande:

de berhöver ju inte vara skada för kroppen för att få de beviljat, lider man av nått tex, väldigt små/tomma bröst, kan man få inplantat, så varför inte korigera nått som står ut som en bröst mellan benen på en tjej som verkligen lider utav de? kan tillägga att jag haft x antal svampinfektioner i ljumskarna pga mitt "fylliga venusberg" på bb sa en sköterska att jag var "lite svälld" så hon reagerade på de.. blev snittad så där nere var jag ju som vanligt..
    Ok, nej det visste inte jag.
    Jag trodde faktiskt att det bara beviljades operationer pga om det var skadligt för kroppen.
  • Anonym (TS)

de är vad jag hört iaf, och min bm trodde de skulle gå, iaf efter att hon tittat... så jag hoppas... även om de bara skulle bli billigare så är jag glad.. men bävar mig för att behöva visa för en läkare med, sen en till, på plastik kliniken, och hela op-teamet... men men, annars lär ja stå ut med d här, och de är inget alternativ, speciellt inte när ja ska gå ner 20kg, då kommer de synas ÄNNU mer, när magen "försvinner".. ut-ammade tuttar står ja ut med, men inte de här..

• peikko

Anonym (TS) skrev 2009-11-17 23:46:24 följande:

de är vad jag hört iaf, och min bm trodde de skulle gå, iaf efter att hon tittat... så jag hoppas... även om de bara skulle bli billigare så är jag glad.. men bävar mig för att behöva visa för en läkare med, sen en till, på plastik kliniken, och hela op-teamet... men men, annars lär ja stå ut med d här, och de är inget alternativ, speciellt inte när ja ska gå ner 20kg, då kommer de synas ÄNNU mer, när magen "försvinner".. ut-ammade tuttar står ja ut med, men inte de här..
    Äsch, dom som jobbar med det där har ju sett både det ena och det andra!
    Så måste man nog tänka!
  • Anonym (TS)
    peikko skrev 2009-11-17 23:48:57 följande:
    Anonym (TS) skrev 2009-11-17 23:46:24 följande: Äsch, dom som jobbar med det där har ju sett både det ena och det andra! Så måste man nog tänka!
    jo,de förståss, men jobbigt psykiskt.. har aldrig varit rädd att gå till gyn av den vanliga anledningen, utan bara för att visa mig, har alltid kännt mig så missbildad, haft lång tröja och sånt.. var tufft när man började träffa killar med..
  • peikko

Anonym (TS) skrev 2009-11-18 00:02:58 följande:

jo,de förståss, men jobbigt psykiskt.. har aldrig varit rädd att gå till gyn av den vanliga anledningen, utan bara för att visa mig, har alltid kännt mig så missbildad, haft lång tröja och sånt.. var tufft när man började träffa killar med..
    Det förstår jag helt klart att det har varit!
    Hoppas du kan få hjälp nu då, på ett eller annat sätt!
    Önskar dig lycka till!
  • Anonym (TS)

tack så mkt!! återkommer när jag varit hos läkaren på husläkar mot..

• Anonym (TS)
    Add3 skrev 2009-11-18 01:24:39 följande:
    Alla 'bullfittor' jag sett har upplevts positivt..
    men jag vill göra de här för min skull... ingen som sagt nått negativt sen ja började träffa killar i tonåren, men jobbigt för mig ändå.. vill kunna ha låga trosor tex, men som d är nu så blir dom för små, har ju lite rumpa med, så de hjälper ju till, men den gillar ja..
Svar på tråden fettsuga venusberget