• godtid

när kom videon in erat hem

Har haft en stor diskussion med min man när videon kom in i våra hem
    då menar jag inte hyr movie boxen från statoil (vilka härliga tider)
    utan när föräldrarna vågade köpa något nytt ungefär vilket år ?

• Svar på tråden när kom videon in erat hem
  • Pappa2006

Mina föräldrar köpte vår första VHS 1987 när jag var 9 år gammal och min lillebror var 7. Innan det så hade pappa lånat hem en video några gånger per år av en arbetskamrat för att vi skulle kunna få titta på någon film.

• HonSomHarDetLångaStörigaNicket

Tror det var -86

• LyckligtSlut

Runt 85-86 kanske. Stor klumpig sak. Man kunde vända på kassetterna och spela in på andra sidan. Hur funkade det?

• Elli47

I sambons familj köpte de en vhs-spelare någon gång på 80-talet, den var fruktansvärt dyr men fungerar faktiskt än idag och är enormt stor! Jag och dåvarande sambon skaffade vhs-spelare 1991 tror jag det var... Dvd-spelaren gjorde intåg i mitt liv 2002-2003 någon gång, minns inte riktigt.

• Stårschan

1988 föll pappa till föga och köpte äntligen en VHS-spelare. Då hade alla andra redan. Innan dess var det videobox som gällde. Det var rena högtidsstunder att vara sjuk och hemma från skolan, för då var det ju synd om en, och då brukade pappa hyra filmer åt mig!

Vänligen tillse att hjärnan är inkopplad i god tid innan du öppnar munnen.
  • Jesster

Jag var 5-6 år så det var 79-80 någongång. Haha! Pappa hade noll koll och lät mig se Hajen, den första filmen. Det är mitt första, riktiga TV-minne. Den video-spelaren hade vi i många, många år efter det.

Den som söker han finner - www.google.se
  • tisteln

Mina föräldrar köpte en i april -84 vet detta pga att vi hann inte spela in sv melodifestivalen men dock eurovision.
    Vi var ganska väldigt först med att skaffa video, klasskamraterna skaffade först några år senare.

• lövet2

1983 var det. En stor klumpig sak, med videoband som vägde flera ton ...

You wouldn´t want me to lie, would you?
  • Åsa Ystad

Mina föräldrar skaffade VHS ungefär 1987. Själv använde jag movie box in på 90-talet.

• nickefiki

Aldrig faktiskt. Uppvuxen helt utan TV och dylikt.

Svar på tråden när kom videon in erat hem